Olenko ainoa, jota ällöttää ihmisyys eritteineen ja hajuineen?
Jotain talia, limaa, sylkeä ja hikeä erittyy kehosta koko ajan. Mieluummin olisin vaikka sileä ja kiiltävä robotti.
Kommentit (65)
On kumma kun ihmiseen sattuu heti, jos hän vaikka vähän kaatuu. Matka maahan ei ole edes kovin pitkä.
Ihmisessä on kyllä heikko rakenne verrattuna moneen eläimeen ja hyönteiseen.
Miksiköhän näin?
Suku yritti aikoinaan väkisin tunkea minua hoitoalalle, mutta onneksi pidin pääni ja pyrin sellaiselle alalle, joka minua kiinnosti. Minulla ei ole koskaan ollut hoivaviettiä ja minua inhottaa myös kaikki ihmisen eritteet. Mitähän siitäkin olisi tullut, kun hoitsu olisi oksennellut siivotessaan potilaan ripulipaskoja ja oksennuksia?
Vierailija wrote:
Ihminen on kävelevä komposti, hän kantaa jonkin verran ulosteita mukanaan.
Ja pieraistessaan sumuttaa ulostepartikkeleja ilmaan.
Vierailija wrote:
Tulee pahoinvointia kun näen otsikon, jossa kerrotaan jostain jalkasienestä, haisevista nivusista, hautuneista rintojen alusista, hammasmädästä, hilseestä jne.
Ap
Ehdotan, ettet katso otsikoita ja peseydyt useammin, vaihda myös puhtaat vaatteet joka päivä.
Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa, pyyhkeet useamman kerran viikossa.
Ajattele kun se hieno ullanlinnalainen rouva käy jugendvessassaan vääntämässä karmeat ibs-ripulit jotka leviävät pakaroille ja sinne osaan pyttyä mihin vesi ei yllä.
Olettepa herkkiä. Miten käytte vessassa?
Ylihygienisyys todella on tietynlaista ihmisvihaa. Hitler peseytyi monta kertaa päivässä ja steriloi valtavan määrän Saksan kouluja, häntä inhotti bakteerit siinä missä tietyt ihmisryhmätkin. Enkä väitä että kaikki bakteerikammoiset on pahoja ihmisiä mutta sellainen inho voi pahimmillaan ulottua koko ihmisyyteen tai ihmisryhmiin. Anoreksiaa sairastivilla on myös saman tyyppistä inhoa itseään kohaan. Tuo on yllättävän vaarallinen tunne ja kannattaa yrittää siedättää itseään jos sellaista paljon kokee.
Vierailija wrote:
On kumma kun ihmiseen sattuu heti, jos hän vaikka vähän kaatuu. Matka maahan ei ole edes kovin pitkä.
Miksiköhän näin?
Koska ihminen ei tarvitse vahvempaa rakennetta.
Kauniin naisen pierut on kiihottavia
Onko tämä aloitus eliitin maksama psykologinen operaatio? Tarkoituksena normalisoida transhumanismia?
"Mieluummin olisin vaikka sileä ja kiiltävä robotti."
"Mua myös inhottaa suuresti ihmiskehon pehmeys. Ollaan oikeesti vaan vaaleanpunaista muhjua, joka on hyvin haavoittuvainen ulkoa tuleville tekijöille. Tästä saa ikävän muistutuksen joka kerta, kun käy verikokeessa. Neulakin menee läpi noin vain. Haluaisin kovan kuoren mieluummin. Olen murtanut raajoja ja muuta sellasta vahinkoa on tapahtunut, ne on olleet tosi traumaattisia tapahtumia. Kuinka helposti sun keho rikkoutuu, se iljettää ajatuksena. On jotenkin suojaton olo tässä lihapuvussa."
Lammas, siirrä tietoisuutesi Googlen pilvipalveluun, siellä olet turvassa!
Olen sairaanhoitajana tottunut näkemään, haistamaan ja hoitamaan kaikkea ihmiskehon ällöttävyyksiä, eikä töissä ole mitään vaikeuksia hoitaa niitä. Se mikä ällistyttää on se, että ihmiset ovat käsihygieniansa kanssa todella piittaamattomia ja/tai vanhuuttaan esim. ymmärtämättömiä. Ensin räplätään niitä sienisiä rinnanaluksia, vuotavia säärihaavoja, mustuneita varpaita, tulehtuneita ihorikkoja tai pesemätöntä takapuolta ja sen jälkeen niillä samoilla käsillä kaikkea muuta mahdollista siinä ympäristössä.
Omassa henk.koht elämässäni olen tarkka hygieniasta ja onneksi oma mieheni on samaa maata. En voisi harrastaa läheisyyttä mieheni kanssa jos hän ei peseytyisi päivittäin ja tuoksuisi puhtaalta. Kaikki epämiellyttävät fyysiset hajut on minulle todellinen turn off ja en todellakaan katselisi pitkiä varpaankynsiä tai sietäisi pesemättömyyden hajua.
Ap, voit kuljettaa mukanasi pientä parfyymipulloa, hajustaa jonkun esineen tai käsineet ja peittää nenä kun siltä tuntuu. Ehkä olet keksinytkin tuon jo. Maskiin jos käyttää voi myös laittaa tipan. Ikävä kyllä haiset varmaan itsekin, kaikki aine haisee joltain. Koirat tietää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tulee pahoinvointia kun näen otsikon, jossa kerrotaan jostain jalkasienestä, haisevista nivusista, hautuneista rintojen alusista, hammasmädästä, hilseestä jne.
Ap
Ehdotan, ettet katso otsikoita ja peseydyt useammin, vaihda myös puhtaat vaatteet joka päivä.
Petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa, pyyhkeet useamman kerran viikossa.
Oma hygienia ei tässä ole se ongelma. Mutta valitettavasti millään pesemisellä kehoa ei saa sellaiseksi, ettei se erittäisi koko ajan jotain.
Ap
Ap
Onhan ihminen kammottava nisäkäs jatkuvine kiimoineen, kuukautisverineen, pahanhajuisine ulosteineen, epämääräisissä paikoissa kasvavine karvoineen, eturaajojen välissä riippuvine rintoineen...
Puhumattakaan siitä, mitä syömme : toisten nisäkkäitten maitoa, lintujen ruskuaisia, kalojen mätiä ja maitia...sian nahkasta teemme jotakin, jota kutsutaan liivatteeksi...
Ällöttää omasta p€r s €€$täkin tursuava liisterip@$ka sen jälkeen kun oon syöny liikaa herkkuja
Nuorille ja lapsille tyypillistä, eihän se koko ikää pysy samanlaisena, hajuaistikin muuttuu, samoinkuin makuaisti, näistä jokaisella omakohtaista kokemusta.
Vierailija wrote:
Miksiköhän näin?
Sattuu, jotta saisi muistutuksen: "älä tee näin jatkossa". Vähänkään kiperämmässä tilanteessa (ei tarvitse edes olla aito vaaratilanne) sen sijaan ei satu, vaan saa käytettäväksi kaikki voimavarat, jotka keho tarjoaa. Kipu tulee kyllä myöhemmin, silloin se on merkki antaa vaurioituneen kohdan palautua, eikä rasittaa sitä.
Mua ei ällötä eritteet niin kauheasti mutta sisäelimet, luut, veri jne. Yläasteella kun opeteltiin ihmisen anatomiaa biologian tunnilla mua oikeasti fyysisesti heikotti ja tuntui että pyörryn. Vieläkin jos näen verta, tulee sama olo. Ei nyt sisänsä kauheasti rajoita elämää kun pystyn ahdistuksesta huolimatta käymään ihan hyvin esim. verikokeessa.
Nuorempana tämä oli pahempaa eli helpottanut jonkun verran onneksi.
Onkohan eritekammoisella mitaan hajua hajuaistin lisäksi mitä vesi maksaa nykyään elikkä onko,
a) Vielä harvinaiseksi käyvä kiinteähintainen vesimaksu että saa läträtä mielinmäärin joka eritepisara pois.
b) Tai onko sen verran pötäkkää takataskussa ettei vesimaksulla väliä.
c) Ei ole muuta perhettä ja esim. teinejä jotka ottavat mielellään pitkiä suihkuja kun ei tarvitse vesimaksuja itse tienata.
d) Sitten vielä muu vedenkulutus kuten pyykit, tiskit, vessan vedot, siivous, lemmikit yms.
Neljän hengen perhe kun muutti kiinteähintaisesta vesimittarilliseen asuntoon niin tuli järkytyksenä ensimmäinen vesilasku. Itse olen asunut mittarillisessa asunnossa yli 30v. Pitää sitä katsoa että lasku pysyy kohtuullisena ja hinta nousee koko ajan.
Itse olin nuorena tosi hajuherkkä mutta se on iän myötä helpottanut tai hajuaisti on heikentynyt. Sekin voi selittää ettei iäkkäät haista enää niin hyvin. Hyvä vinkki on hyvin hajuherkkänä käyttää sitä maskia eikä kukaan siihen mitään huomioo kiinnitä. Itselläni oli ennen aina kaulahuivi että sen sai vetää nokalle jos oikeen pahaan hajuun joutui ettei oksennus alkanut tulla. Toivottavasti hajuherkkyys iän myötä alkaa helpottamaan ja varmasti niin uskoisin.
Ihminen on kävelevä komposti, hän kantaa jonkin verran ulosteita mukanaan.