Haluaisitko mainetta ja kunniaa?
Ihan uteliaisuudesta kyselen.
Itse haluaisin menestyä kirjailijana, mutta en haluaisi olla somessa, antaa haastatteluja, tai edes laittaa oikeaa nimeäni ja valokuvaani kirjaan. Haluaisin olla vain anonyymi hahmo kirjojeni takana. En tiedä onko tällainen nykyään enää edes mahdollista, sillä kustantajat odottavat kirjailijoiden osallistuvat aktiivisesti esim. somemarkkinointiin (siitä huolimatta, että se ei tutkitusti edes myy kirjoja juurikaan).
Mutta tunnen ainakin yhden ihmisen, joka janoaa kovasti tunnustusta omana itsenään, eikä ole niin väliä, mitä kautta se tunnustus tulee. Hän on yrittänyt laulajaksi, näyttelijäksi, kirjailijaksi, tubettajaksi, ties mitä kaikkea - itse tekemisellä ei ole niin väliä, kunhan naama tulisi tunnetuksi ja nimi olisi kaikkien huulilla.
Mihin kategoriaan te kuulutte? Haluaisitteko olla edes vähän tunnettuja, vai kavahdatteko kaikkea huomiota?
Kommentit (16)
En, elämäni on helpointa kun varjelen yksityisyyttäni tarkasti. Vain yksi somekanava ja sekin lempinimellä, tahdon pysyä tuntemattomana.
En todellakaan! Haluan pysyä mahdollisimman tuntemattomana ja yksityisenä.
Haluaisin päästä edes samalle tasolle muiden kanssa ja haluaisin edes yhden ystävän.
Syyhyisikkö päästä aasinsillalla julkkiksia haukkumaan.. Ei kannata. Minä poisten ne.
Vierailija wrote:
Syyhyisikkö päästä aasinsillalla julkkiksia haukkumaan.. Ei kannata. Minä poisten ne.
???
Tämä ketju koskee palstalaisia itseään, ei julkkiksia.
Tämä ei myöskään koske mitään "turhaa julkisuutta", vaan sitä että saisi julkisesti tunnustusta työlleen/menestykselleen, mitä se sitten kenenkin kohdalla tarkoittaa.
En varsinaisesti halua julkisuutta mutta vähän kieltämättä houkuttelee se helppo raha, varsinkin somen puolella.
Vierailija wrote:
En. Haluan vain rahaa.
Sama
On hölmöä myydä itsensä julkisuudessa saamatta tästä kunnon rahallista kompensaatiota. Olla köyhä ja julkisesti tunnettu ei ole psykologisesti hyvä yhdistelmä.
Raha kelpaa aina mutta julkisuutta en halua missään nimessä. Jos joku työ vaatisi jotain somejulkisuutta niin haistattaisiin vaan.
Vierailija wrote:
On hölmöä myydä itsensä julkisuudessa saamatta tästä kunnon rahallista kompensaatiota. Olla köyhä ja julkisesti tunnettu ei ole psykologisesti hyvä yhdistelmä.
Mitäs toisten asioista mourruat. Kelle käy ja kelle ei. Ihan itse omat asiansa päättelevät.
Joo, haluaisin olla tunnettu ja arvostettu. Ja olenkin, toive toteutui.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitäs toisten asioista mourruat. Kelle käy ja kelle ei. Ihan itse omat asiansa päättelevät.
Tuo kirjoittaja tarkoitti varmastikin, että keskimäärin tuo ei ole mitenkään hyvä yhdistelmä, eikä puhunut kenestäkään tietystä.
Raha tuo mahdollisuuksia ns. pystyttää muureja ja puolustautua kaikilta niiltä kahjoilta, joita julkisuus tuo väistämättä mukanaan.
Rahaton ihminen on myös alttiimpi kaikenlaiselle hyväksikäytölle.
Vierailija wrote:
Joo, haluaisin olla tunnettu ja arvostettu. Ja olenkin, toive toteutui.
Mitä siitä julkisesta arvostuksesta saa irti? Sitä tässä pohdin vähän ihmeissäni.
Itse haluaisin rahaa ja mahdollisuuksia tehdä työtä josta nautin. Haluaisin toki että töitäni arvostetaan, mutta itse mieluiten katoaisin töiden taakse.
En etsi valtaa loistoaan, en kaipaa kultaakaan. Vaan pyydän taivaan valoa ja rauhaa päälle maan... 🎶🎵