Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen taas raivoissani myöhästyjälle. Aina sama juttu

Vierailija
01.11.2023 |

Lähtee vasta kun pitäisi jo tavata. Eikä ilmoita aiemmin.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Omat vanhempani olivat ja ovat edelleen tuollaisia. Lapsena muistan sen hädän, kun jossain olisi pitänyt olla tiettyyn kellonaikaan, niin nämä lähtivät liikkeelle silloin.

Oli niin noloa olla myöhässä aina. Musiikkiopiston pääsykokeesta, oppilaskonsertista jossa itse esiinnyin jne.

Itkin stressaanyuneena hiljaa takapenkillä, kun nämä kaksi kävivät kaikessa rauhassa hakemassa lompakkoa ja varmistelemassa ovia. Minähän siitä nuhteet sain kun lopulta päästiin paikalle. :(

Nyt isäni on hoitokodissa ja äitini on edelleen yhtä mahdoton. Sovimme, että tulen hakemaan hänet tiettyyn kellon aikaan, niin silloin hän alkaa vasta valmistautua, laittaa hiuksiaan, keräilee tavaroitaan ja valitsee vaatteitaan.

Sietämätöntä itsekkyyttä.

Tuo viimeinen lause on niin paikkansa pitävä. Aina myöhässä olevat ovat itsekkäitä. Heille merkitsee vain se oma aika ja ei haittaa vaikka säännönmukaisesti varastavat toisten aikaa.

Vierailija
42/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästelijöiden ja selittelijöiden kuningatar omassa elämässäni on lapseni kummi. Muitakin legendaarisia myöhästelyjä selityksineen on, mutta paras on lapseni rippijuhlat. Kuten tavallista, hän keskittyi koko aamupäivän omiin asioihinsa, kuten auringon ottamiseen, somen selaamiseen, laittautumiseen ym. ja tajusi liian myöhään, että ettei tule ehtimään ajoissa paikalle kirkkoon. Kummin virkaa kirkossa sitten toimitti veljeni eli lapsen eno (lapsella ei ole enää kuin yksi kummi, eri tarina). Kirkosta tietysti lähdimme varsinaisiin juhliin, ja puhelimet olivat tietysti äänettömällä. Kummi saapui juhliinkin myöhässä, ja ihmetteli miksen ole kuunnellut hänen laittamiaan ääniviestejä, joissa kyllä kertoi myöhästyvänsä. Aivan, puhelimessa olikin toista kymmentä ääniviestiä, sitten kun sitä puhelinta vilkaisi, mutta minunko olisi pitänyt lapseni rippikirkossa pitänyt alkaa kuunnella ääniviestejä, joissa seikkaperäisesti kerrotaan aamun uintireissusta ja muista käänteistä :D Joillakin ei vain ole minkäänlaista tilannetajua tai kunnioitusta edes tällaisia virallisempia juhlia kohtaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yhden ystävyyssuhteen laittanut poikki tämän takia. Teki niin törkeästi, että se oli siinä. Myöhästyimme hänen takiaan lennolta ja liput olivat hänellä (moka, tiedän). Hänestä olisi ollut noloa ja junttia olla hyvissä ajoin kentällä, joten tuli niin hilkulla, että lento meni. Eikä vastannut puhelimeen tms. Menetin paljon rahaa ja laitoin ystävyyden poikki lopullisesti. 

Vierailija
44/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni on tuollainen. Rehellisesti sanottuna hän myöhästyi joko ensi- tai toisilta treffeiltäkin 10 min. Oli tavannut matkalla jonkun kaverin, jonka kanssa jäänyt juttelemaan. Sitten yliopistolla eräs nuori nainen alkoi tiskata käsitiskejään 5 minuuttia ennen tapaamista. Odottelimme kaverini kanssa pihalla pakkasessa. Hän saapui aikaisintaan 15 min yli sovitun, puoli tuntia ei ole liioiteltu. Muistaakseni hän ei ilmoittanut myöhästymisestä kuin vasta sitten, kun tiedustelimme, onko hän tulossa. Molemmilla, exällä ja kaverillani, arvioisin olevan jonkin neuropsykiatrisen häiriön.

Vierailija
45/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi sitten sovit tuollaisen kanssa jotain?

Tehkää vain sellaisia asioita mihin voi tulla milloin vain.

Älkääkä menkö itse paikalle puolta tuntia ennen! Yksi kaveri menee aina tapaamisiin hyvissä ajoin eli 30-60 min etuajassa ja on jo ehtinyt tuskastua, kun muita ei näy kun vasta tasalta.

Joo, ja tämä piirre onkin vähintään yhtä ärsyttävää, kun oma viimetinkaisuuteni.

Itse tuskailee vielä kotona keräämässä kamat kasaan, ja siitä autoon matkaamaan kohti tapaamispaikkaa, noin puolituntia ennen sovittua, ja eiköpä tule viesti, että: Ootko missä? Mä oon täällä jo, odottelen sua tässä aulassa!

Vierailija
46/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä ihmettä odottelette noita jotka lähtevät vasta tapaamisaikaan. Itse olen ajoissa paikalla,  5 min on mielestäni normaalia liikkumavara, pidempi on ok hyvästä ilmoitetusta syystä (julkisilla kulkiessa tulee monesti viiveitä) mutta en koskaan odottele tyyppejä jotka lähtevät tapaamisaikaan kotoa tai käyvät matkalla pikaisesti siellä sun täällä. Vastaan vaan että ok valitettavasti ei nyt ole aikaa odotella, nähdään sitten toisella kertaa. 

Olet varannut tapaamiseen 15 minuuttia aikaa?

Vierailija
47/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Omat vanhempani olivat ja ovat edelleen tuollaisia. Lapsena muistan sen hädän, kun jossain olisi pitänyt olla tiettyyn kellonaikaan, niin nämä lähtivät liikkeelle silloin.

Oli niin noloa olla myöhässä aina. Musiikkiopiston pääsykokeesta, oppilaskonsertista jossa itse esiinnyin jne.

Itkin stressaanyuneena hiljaa takapenkillä, kun nämä kaksi kävivät kaikessa rauhassa hakemassa lompakkoa ja varmistelemassa ovia. Minähän siitä nuhteet sain kun lopulta päästiin paikalle. :(

Nyt isäni on hoitokodissa ja äitini on edelleen yhtä mahdoton. Sovimme, että tulen hakemaan hänet tiettyyn kellon aikaan, niin silloin hän alkaa vasta valmistautua, laittaa hiuksiaan, keräilee tavaroitaan ja valitsee vaatteitaan.

Sinä siedät moista. Lapsi ei oikein voi mitään, mutta aikuisena omille vanhemmille voi sanoa, että meni jo ja homma peruuntuu. Seuraavalla kerralla ajoissa. 

Vierailija
48/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mitä ihmettä odottelette noita jotka lähtevät vasta tapaamisaikaan. Itse olen ajoissa paikalla,  5 min on mielestäni normaalia liikkumavara, pidempi on ok hyvästä ilmoitetusta syystä (julkisilla kulkiessa tulee monesti viiveitä) mutta en koskaan odottele tyyppejä jotka lähtevät tapaamisaikaan kotoa tai käyvät matkalla pikaisesti siellä sun täällä. Vastaan vaan että ok valitettavasti ei nyt ole aikaa odotella, nähdään sitten toisella kertaa. 

Olet varannut tapaamiseen 15 minuuttia aikaa?

Tottakai varataan enemmän aikaa, mutta. Jos sovitusta ei pidetä kiinni niin itse ainakin peruisin sitten tapaamisen. Jos olisi meni jonnekin tapahtumaan niin lähtisin yksin. 

Vierailija
49/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sovitte, että jos hän ei ole valmis sovittuna aikana, tapaaminen on peruttu.

Vierailija
50/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästelijät ovat kyllä ärsyttäviä. Minulla on myöhästelevä äiti. Hän on aina ollut samanlainen. Minä taas haluan olla aina ajoissa ja stressaannun kovasti, jos on siinä ja siinä, ehditäänkö. Aina kun äidin kanssa mennään vaikka johonkin oopperaan, niin saavutaan kiireellä aulatiloihin takkeja pois ottamaan vasta kun sisäänsoitto on jo lopuillaan. Vessaan ei enää ehdi ja pitää ravata paikalleen hikisenä, hiukset hapsottaen. Olemme myös useamman kerran myöhästyneet laivasta ja junasta, vielä useammin olemme olleet paikalla ihan viime hetkellä kun porttia jo suljetaan, tai kun konnari tähystää vaunun ovelta mattimyöhäisiä.

Nykyään jos menen äidin kanssa jonnekin, en ikinä anna hänen ostaa lippuani, jotta en joudu aulassa odottelemaan ja myöhästymään. Ja jos menemme samalla kyydillä jonnekin, menen hakemaan häntä noin tuntia ennen kuin olisi tarvis. Hän tulee yleensä silloin avaamaan ovea aamutakissaan, kaikki valmistelut ja vaatteiden etsinnät ja silitykset tekemättä, vaikka olisi iltapäivä.

Vierailija
51/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älkääkä menkö itse paikalle puolta tuntia ennen! Yksi kaveri menee aina tapaamisiin hyvissä ajoin eli 30-60 min etuajassa ja on jo ehtinyt tuskastua, kun muita ei näy kun vasta tasalta.

Joo, ja tämä piirre onkin vähintään yhtä ärsyttävää, kun oma viimetinkaisuuteni.

Itse tuskailee vielä kotona keräämässä kamat kasaan, ja siitä autoon matkaamaan kohti tapaamispaikkaa, noin puolituntia ennen sovittua, ja eiköpä tule viesti, että: Ootko missä? Mä oon täällä jo, odottelen sua tässä aulassa!

Mulla on yks tollanen pomo. Jos ollaan lähdössä työmatkalle samalla autolla niin tuossa se pojottaa pihalla 5:30, puoli tuntia ennen sovittua lähtöä kun minä olen vielä aamukahvilla.

Vierailija
52/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Aikavarkaiksi heitä kutsutaan.

Minä pidän myös aikavarkaina heitä, jotka tuolla tiellä ajelevat huvikseen tarpeettomia alinopeuksia pitkiä letkoja peräänsä keräten koska voivat lähteä puoli tuntia aikaisemmin matkaan.

Vierailija
53/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin kaveruuden myöhästelijään. Itsellä oli pienet lapset ja pitkä matka kaupunkiin, ja olin aina ajoissa tapaamispaikalla. Sinkku, keskustassa asuva kaveri tuli aina vähintään vartin myöhässä. Koin ettei arvosta minua ja heippa vaan. 

Vierailija
54/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Myöhästelijät ovat kyllä ärsyttäviä. Minulla on myöhästelevä äiti. Hän on aina ollut samanlainen. Minä taas haluan olla aina ajoissa ja stressaannun kovasti, jos on siinä ja siinä, ehditäänkö. Aina kun äidin kanssa mennään vaikka johonkin oopperaan, niin saavutaan kiireellä aulatiloihin takkeja pois ottamaan vasta kun sisäänsoitto on jo lopuillaan. Vessaan ei enää ehdi ja pitää ravata paikalleen hikisenä, hiukset hapsottaen. Olemme myös useamman kerran myöhästyneet laivasta ja junasta, vielä useammin olemme olleet paikalla ihan viime hetkellä kun porttia jo suljetaan, tai kun konnari tähystää vaunun ovelta mattimyöhäisiä.

Nykyään jos menen äidin kanssa jonnekin, en ikinä anna hänen ostaa lippuani, jotta en joudu aulassa odottelemaan ja myöhästymään. Ja jos menemme samalla kyydillä jonnekin, menen hakemaan häntä noin tuntia ennen kuin olisi tarvis. Hän tulee yleensä silloin avaamaan ovea aamutakissaan, kaikki valmistelut

Eli koko ajan mielistelet, autat ja tasoittelet äitisi tekemisiä. Varastaa sinulta tunnin ylimääräistä aikaa, kun menet tuntia ennen patisteleen ja odottamaan. 

Vierailija
55/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko oli ennen aina myöhässä. Usein mentiin jonnekin yhdessä ja sovittiin esim., että haen hänet klo 13. No pakkasin lapsen autoon jne ja olin hänen pihallaan klo 13. Siinä sitten odoteltiin vähintään 10 minuuttia joka ikinen kerta.

Nykyään hän on ollut joskus jopa valmiina odottamassa. En tiedä, mitä on tapahtunut.

Vierailija
56/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ok, jos on 5-10 min myöhässä. Kavereiden kesken ei ole niin tarkkaa. Varttia suurempi myöhästyminen alkaa jo kyrsiä, varsinkin jos joka kerta on paljon myöhässä. Ei mulla kyllä tuollaisia kavereita olekaan, kertoo siitä, että elämänhallinta ei ole muutenkaan kunnossa ja en kaipaa mitään ylimääräistä draamaa elämääni, joten sellaiset ei ole mulle läheisiä kavereita.

Vierailija
57/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Omasta kokemuksestani ajoissa olemisesta kerron, että laitan tuollaisen "olen jo täällä" -viestin, jotta toinen tietää, että olen jo siellä ja mistä minut löytää. Ei sitten käy niin, että itse odottelen sisällä ja toinen ulko-ovella sovittuun aikaan. En todellakaan oleta, että kenenkään muun pitää tulla aikaisemmin kuin sovittuun aikaan paikalle! Minä tykkään olla ajoissa ja katsella ja aistia yleistä meininkiä ensin itsekseni, käydä vessassa tai hoitaa muita juttuja siinä odotellessa. Sovittua aikaisemmin ei tarvitse tulla, mutta myöhästely ottaa pannuun, kun se on aina se sama ihminen, joka on myöhässä!

Mietin myös keskustelussa aiemmin tullutta kommenttia, että kavereiden kanssa voi ottaa vähän rennommin ja ei ole niin justiinsa. Miksi tämä tarkoittaa aina sitä, että olet myöhässä? Eikö rennosti ottamalla joskus osuisi paikalle oikeaan aikaan ja jopa ajoissa? Esim. otat rennosti siellä kotona etkä ala siivota tai pakkeloida itseäsi viimeisen päälle ennen tapaamista, vaan rennosti vain lähdet liian ajoissa ja olet paikalla etuajassa? Miksi rennosti ottaminen tarkoittaa aina sitä, että odotuttaa toista? 

Vierailija
58/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nykyään jos menen äidin kanssa jonnekin, en ikinä anna hänen ostaa lippuani, jotta en joudu aulassa odottelemaan ja myöhästymään. Ja jos menemme samalla kyydillä jonnekin, menen hakemaan häntä noin tuntia ennen kuin olisi tarvis. Hän tulee yleensä silloin avaamaan ovea aamutakissaan, kaikki valmistelut

Minun äitini on taas takki päällä ja kengät jalassa valmiina lähtöön jo tuntia ennen sovittua aikaa. 

Vierailija
59/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nykyään jos menen äidin kanssa jonnekin, en ikinä anna hänen ostaa lippuani, jotta en joudu aulassa odottelemaan ja myöhästymään. Ja jos menemme samalla kyydillä jonnekin, menen hakemaan häntä noin tuntia ennen kuin olisi tarvis. Hän tulee yleensä silloin

Mitäs se sinua haittaa? Silloin tietysti on ärsyttävää, jos äitisi yrittää hoputtaa sinua olemaan paikalla aiemmin kuin on sovittu, eikä se ole ookoo, mutta jos hän itse haluaa olla valmiina ajoissa ja istuksii takki päällä omassa rauhassaan, niin mitä varten se sinun peräreikääsi niin kovin kutittaa? 

Vierailija
60/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, yritin edellisessä kommentoida tuota, jossa sanottiin, että äiti on tunti etukäteen valmiina takki päällä ja kengät jalassa.