Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen taas raivoissani myöhästyjälle. Aina sama juttu

Vierailija
01.11.2023 |

Lähtee vasta kun pitäisi jo tavata. Eikä ilmoita aiemmin.

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen joka paikasta aina myöhässä niin saa teidän kaltaiset ihmiset sisältöään elämään eli tulla tänne joka kerta vinkumaan asiasta :) 

Vierailija
22/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onneksi olen joka paikasta aina myöhässä niin saa teidän kaltaiset ihmiset sisältöään elämään eli tulla tänne joka kerta vinkumaan asiasta :) 

Vähänpä kunnioitat muita ihmisiä ja heidän aikaansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli töissä tällainen myöhästelijä.  Hänelle kerrottiin aina kaikkiin yhteistapaamisiin 10-15 minuuttia aikaisempi aika kuin muille, milloin missäkin pitää olla. Joskus toimi, joskus ei sekään. Max15 min kaveria odottaisin ja sitten häipyisin omille teilleni.  Kaikki eivät edes vaivaudu ilmoittamaan, jos myöhästyvät. Ennen kunnioitettiin tapaamisia ja sovittuja aikoja paljon paremmin.  Ärsyttää myös luennoilla tai kursseilla,  jos vetäjät eivät aloita sovittuun aikaan, kun täältä puuttuu vielä muutama, odotellaan hetki vielä. 

Vierailija
24/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyvät, koska muut ihmiset sen sallivat. Moni myöhästyjä haluaa myös, että häntä varten ollaan ja odotetaan. On siis ihan tietoistakin toimintaa. 

Mihinkään adhd:hen on turha vedota. Eivät todellakaan myöhästy silloin, kun kyseessä on heille tärkeä juttu. 

Vierailija
25/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös parikin tuttavaa, jotka ovat aina myöhässä ja reilusti. Olen ottanut tavakseni ilmoittaa heille ajan esim. juhliin jo ainakin tuntia ennen, silloin saattaa olla toiveita, että he ovat edes jotakuinkin ajoissa,

Vierailija
26/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä krooninen myöhästyjä ilmoittautuu. On itselleni noloa olla myöhässä tärkeästä asiasta ja aina harmittelen ja kiroan itseäni kun lähdin taas liian myöhään tai arvioin lähtemiseen tarvittavan ajan väärin.

Kavereiden kanssa tavatessani en ota niin suurta stressiä vaikkapa vartin myöhästymisestä (joka onkin enemmän sääntö kuin poikkeus, toki ilmoitan aina siinä kohtaa kun huomaan etten ehdi sovittuun aikaan), mutta he eivät kyllä ainakaan myönnä sen häiritsevän (myöhästyvät välillä itsekin ja ei haittaa). 

Vierailija
27/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eriasia myöhästyä joskus hyvästä syystä, kuin se, että on aina, siis jokaikinen kerta myöhässä vähintään puoli tuntia, ja se puoli tuntia on minimi.  

Joskus myöhästymiselle ei yksinkertaisesti voi mitään ( bussi myöhässä, ylityöt, sairaustapaus, joku onnettomuus, mikä pysäyttänyt liikenteen, etc)  mutta silloinkin olisi hyvä edes ilmoittaa, ettei tarvitsisi ihmetellä paikanpäällä että onko tulossa vai ei.   Samaa mieltä olen siitä, ettei nyt joku 5 - 10 min. haittaa, paitsi jos on kyse sellaisesta, ettei siihen itse voi vaikuttaa. Esim. juna, laiva, lentokone.

Itse pyrin aina olemaan aina olemaan vähän ennakkoon paikalla, enkä tietenkään ala sillä ajalla jo utelemaan, että missä muut ovat.  Hyvin harvoin olen mistään myöhästynyt, ja sillon jos näin on käynyt, niin kyseessä on juurikin joku tyyliin bussin myöhästyminen. Ja silloinkin ilmoitan samantien asianomaisille.

Omassakin ystäväpiirissä on pari niitä, jotka sitten myöhästyvät jokaikisestä sovitusta tapaamisesta, ja ei, kyseessä ei ole se 5 - 10 min, saattaa mennä tunti ja ylikin. Ja aina löytyy se THE syy kuten :  poikkesin matkalla  kampaamoon, kun alko just silloin yhtäkkiä ärsyttää tää kuontalo / laitoin jo kenkiä jalkaan, kunnes päätinkin alkaa tiskaamaan/  tänne ajellessa aattelin käydä vielä ihan pikaisesti kaveria moikkaamassa ja kahvitteluksihan se meni  jnejnejne..  En itse enää heidän kanssa sovi yhtään tapaamisaikaa jos kyseessä on sellainen mistä taatusti tullaan myöhästymään.  Jos taas kyseessä on esim. joku vapaamuotoinen tapahtuma tai illanistujaiset, niin voin kertoa monelta itse menen paikalle, he tulevat sitten kun tulevat.

Vierailija
28/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin , emmehän me enää näe. Nyt voi suuttua jostain muusta.

Vierailija
29/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans tämmöinen kaveri. Tulen itse paria minuuttia ennen paikalle, ja yleensä kun tapaamisaika olisi "alkanut" kilahtaa viesti "lähdin just kotoa". Siinä sit taas hengaillaan se puoli tuntia. Monesti hän on myös itse ehdottanut ko. aikaa ja koska tulee autolla, niin kuvittelisin että lähtemisen ajoittaminen olisi helpompaa kuin minulla, kun käytän julkisia. Sitten kun pääsee lähemmäs alkaa se show siitä, minne saa auton parkkiin.

Vierailija
30/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani olivat ja ovat edelleen tuollaisia. Lapsena muistan sen hädän, kun jossain olisi pitänyt olla tiettyyn kellonaikaan, niin nämä lähtivät liikkeelle silloin.

Oli niin noloa olla myöhässä aina. Musiikkiopiston pääsykokeesta, oppilaskonsertista jossa itse esiinnyin jne.

Itkin stressaanyuneena hiljaa takapenkillä, kun nämä kaksi kävivät kaikessa rauhassa hakemassa lompakkoa ja varmistelemassa ovia. Minähän siitä nuhteet sain kun lopulta päästiin paikalle. :(

Nyt isäni on hoitokodissa ja äitini on edelleen yhtä mahdoton. Sovimme, että tulen hakemaan hänet tiettyyn kellon aikaan, niin silloin hän alkaa vasta valmistautua, laittaa hiuksiaan, keräilee tavaroitaan ja valitsee vaatteitaan.

Sietämätöntä itsekkyyttä.

Vierailija
31/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mää vihaan kanssa ja aina oon vaan kiltisti kestäny ja kärsiny. Nyt se on loppu, jos ei tule minuutin sisällä sovittuna aikana niin lähen lätkiin. Ja aina ne samat s-tanan ihmiset, niille tulee yllätyksenä että koira pitää kusettaa, bussi voi olla myöhässä, lunta on satanut yms. EN JAKSA ENÄÄ!

Mitäpä sinä tyttö et vihaisi…

Vierailija
32/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Omat vanhempani olivat ja ovat edelleen tuollaisia. Lapsena muistan sen hädän, kun jossain olisi pitänyt olla tiettyyn kellonaikaan, niin nämä lähtivät liikkeelle silloin.

Oli niin noloa olla myöhässä aina. Musiikkiopiston pääsykokeesta, oppilaskonsertista jossa itse esiinnyin jne.

Itkin stressaanyuneena hiljaa takapenkillä, kun nämä kaksi kävivät kaikessa rauhassa hakemassa lompakkoa ja varmistelemassa ovia. Minähän siitä nuhteet sain kun lopulta päästiin paikalle. :(

Nyt isäni on hoitokodissa ja äitini on edelleen yhtä mahdoton. Sovimme, että tulen hakemaan hänet tiettyyn kellon aikaan, niin silloin hän alkaa vasta valmistautua, laittaa hiuksiaan, keräilee tavaroitaan ja valitsee vaatteitaan.

Sanomattakin lienee selvää, että itse olen paikalla aina ajoissa. Hyvin voi odottaa sen kymmenen minuuttia ja keräillä ajatuksia ennen tapaamista.

Vierailija
33/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Myöhästyvät, koska muut ihmiset sen sallivat. Moni myöhästyjä haluaa myös, että häntä varten ollaan ja odotetaan. On siis ihan tietoistakin toimintaa. 

Mihinkään adhd:hen on turha vedota. Eivät todellakaan myöhästy silloin, kun kyseessä on heille tärkeä juttu. 

En todellakaan halua että mua varten ollaan ja odotetaan! Ennemminkin toivon, että muut aloittavat sen ruokailun ajallaan eivätkä odota minua. Ja tiedoksi: olen myöhästynyt junasta, laivasta ja työhaastattelusta, ja nämä todella olivat mulle tärkeitä juttuja, rahaakin meni hukkaan.

Vierailija
34/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En todellakaan halua että mua varten ollaan ja odotetaan! Ennemminkin toivon, että muut aloittavat sen ruokailun ajallaan eivätkä odota minua. Ja tiedoksi: olen myöhästynyt junasta, laivasta ja työhaastattelusta, ja nämä todella olivat mulle tärkeitä juttuja, rahaakin meni hukkaan.

Sulla on ongelma, jonka itse tiedostat sangen hyvin. Miksi et tee sille mitään?

Vierailija
35/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sanomattakin lienee selvää, että itse olen paikalla aina ajoissa. Hyvin voi odottaa sen kymmenen minuuttia ja keräil

Kaiken lisäksi kun sanon äidilleni, että meidänhän piti lähteä tähän aikaan, vastaa hän, että vastahan sinä tulit. Niin tulin, mutta olisitko voinut olla valmiina silloin?

Vierailija
36/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En myöhästy joka kerta. Teen parhaani ja aina se ei riitä.

Vierailija
37/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En myöhästy joka kerta. Teen parhaani ja aina se ei riitä.

Teet parhaasi? Varaa siihen lähtöön niin monta tuntia, että pystyt olemaan paikalla puolituntia ennen tapaamista. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
38/98 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksi sitten sovit tuollaisen kanssa jotain?

Tehkää vain sellaisia asioita mihin voi tulla milloin vain.

Älkääkä menkö itse paikalle puolta tuntia ennen! Yksi kaveri menee aina tapaamisiin hyvissä ajoin eli 30-60 min etuajassa ja on jo ehtinyt tuskastua, kun muita ei näy kun vasta tasalta.

TÄMÄ!

MIKÄÄN, EI KERRASSAAN MIKÄÄN ole niin ärsyttävää, kuin ne jotka ovat ETUAJASSA! 

Mikä hiton järki sinne sovittuun paikkaan on mennä puolta tuntia etukäteen sitä kelloa kyttäämään ja pitkästymään! Jotkut tosiaan haluavat mennä odottelemaan vielä pidemmäksikin aikaa. 

Sattuipa minulla kerran kaksi tällaista ihmistä yhtäaikaa samaan paikkaan!

Erittäin epäkunnioittavaa oli mielestäni järjestämäni tapaaminen minun ja kahden toisilleen tuntemattoman henkilön kanssa. Olimme sopineet harrastukseen liittyvän tapaamisen klo 13.00, tarkoituksena, että esittelen heidät toisilleen ja käydään yhdessä tietyt kuviot läpi. Tulin itse hyvissä ajoin paikalle, kun ajattelin että ehdin laittaa kaiken kuntoon ja vastaanottaa heidät. Menin siis paikalle klo 12.50. -Ja miten kävi! 

Harrastustehtävä oli jo hoidettu ja näin vain loppuosan. He kun olivat tulleet paikalle jo noin 12.15. 

Siis 45 minuuttia ennen kuin piti aloittaa! 

Ihan selkeästi oli kelloaika kaikilla tiedossa, mutta antoivat sitten ymmärtää ikäänkuin MINÄ olisin jotenkin myöhässä, vaikka olin etuajassa. Tökeröä.

Oma lukunsa ovat sitten MOUKAT, jotka tulevat kyläpaikkaankin etuajassa.

Muutaman minuutin voi olla etuajassa, jos tulee vierailulle(ihan oikeasti Max 5 min!), sen verran voi ajatella, että kello heittää. Mutta on todella EPÄKOHTELIASTA tulla kylään etuajassa, kun emäntä vielä kiireellä valmistelee kaikkea. 

Vierailija
39/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikset ottanut kerrasta opiksesi?

Vierailija
40/98 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä odottelette noita jotka lähtevät vasta tapaamisaikaan. Itse olen ajoissa paikalla,  5 min on mielestäni normaalia liikkumavara, pidempi on ok hyvästä ilmoitetusta syystä (julkisilla kulkiessa tulee monesti viiveitä) mutta en koskaan odottele tyyppejä jotka lähtevät tapaamisaikaan kotoa tai käyvät matkalla pikaisesti siellä sun täällä. Vastaan vaan että ok valitettavasti ei nyt ole aikaa odotella, nähdään sitten toisella kertaa.