Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse
Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään
Kommentit (785)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Sama tilanne se on sitten nykynuorilla kun pääsevät eläkkeelle, ovat maksaneet vain osan. Sillä erotuksella että saivat ilmaisen koulutuksen, boomerit maksoivat kansakoulun jälkeiset opintonsa.
Ovat ikäluokkans maksaneet työeläkesysteemiin paljon enemmän kuin mitä koskaan tulevat saamaan sieltä.
Mikä on mielestäsi nykynuori iältään, joka on jo maksanut suurimman osan nyky eläkeläisen eläkkeestä?
Töitä olen tehnyt nuoresta asti.
Olen eläkkeeni ansainnut. Ei ole tullut palkka tyhjää Pas,k,,aa jauhaen vaan oikeita töitä tehden. Olen työlläni säästänyt muutamia miljoonia tälle valtiolle. Mikäli sanomalehtien otsikoihin on uskomista: Syrjäytynyt hlö maksaa yli miljoonan.
J o k a i n e n yhtään koulussa hereillä ollut ymmärtää että eläkejärjestelmämme on vain pieneltä osin ns rahastoiva järjestelmä.
Oletko AP koskaan ajatellut että miten paljon Suomi kasvoi ja vaurastui silloin kun nyt eläkkeellä oleva sukupolvi painoi niska limassa usein kahtakin duunia?
Ja miten nuo rahat, joita ei makuutettu kassassa, olivat osa sitä talouden kiertokulkua joka meni suoraan tuotantoon ja investointeihin ja johti siihen että taloutemme kasvoi?
En tiedämme minusta on oikeus ja kohtuus että me jotka perimme vauraan ja turvallisen maan ja usein vähän omaisuuttakin, varmistamme tuon jälleenrakentajien sukupolven mukavan vanhuuden.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Samoin maksat sinä.
Vain osan tulevasta eläkkeestäsi. Mun lastenlapseni maksavat loput.
Mikä tässä oli uutta ja ihmeellistä?
Nää ihmiset on niin helvetin tyhmiä, ettei ne tajua olevansa joskus eläkeikäisiä. Ilmeisesti ne haluaa itselleen eutanasiapiikin, kun eivät sitten vanana kykene enää työntekoon ja eläkkeitä ei ole
Vierailija kirjoitti:
Ahneita ja itsekkäitä nuo 40-50-syntyneet iso osa ovat. Heitä on autettu taloudellisesti ja muutenkin aikoinaan, mutta eivät itse auta lapsiaan tai lapsenlapsiaan.
Miten sinä luulet, että heitä on autettu? Kenen rahoilla nostettiin suomi nousuun?
En ikänä kuuna päivänä ole vaatinut vanhempiani kustantamaan elämääni saatika ottamaan vastuuta omista lapsistani. Vaikka ollaan kuuluttu työväkeen, olen syntynyt kultalusikka suussa. En rahallisesti vaan se ihmisarvo, joka meille opetettiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu asfalttimies oli jo 1990-luvulla ansiosidonnaisella talvet Thaimaassa. Kesällä tekivät ympärivuorokautisia työpäiviä. Ennen ruotsinlaivoilla oli käytäntö että pari iviikkoa putkeen töitä ja kaksi viikkoa vapaata, en tiedä onko enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Suomen budjetista suurin osa menee eläkeläisten terveydenhoitoon.
Laita lähde tälle tiedolle.
Käy katsomassa valtion budjetti.
Yksi lonkkaleikkaus maksaa 14000 euroa verorahoista.
Ei kaikille eläkeläisille tarvitse tehdä leikkauksia, lonkkaleikkaukseen voi joutua nuorikin.
Eläkeläiset sairastavat enemmän.
Luin joskus, että eläkeläisten terveydenhoitoon menevä summa jaettiin eläkeläisten määrällä ja summaksi saatiin 6500/1 eläkeläinen vuodessa. Luin thl:n sivuilta jokunen vuosi sitten
Eniten palveluja käyttävät yli 85 vuotiaat vanhuuseläkeläiset, jotka ovat laitoshoidossa. Toisena ryhmänä alle 55 vuotiaat työkyvyttömät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Samoin maksat sinä.
Vain osan tulevasta eläkkeestäsi. Mun lastenlapseni maksavat loput.
Mikä tässä oli uutta ja ihmeellistä?
Nää ihmiset on niin helvetin tyhmiä, ettei ne tajua olevansa joskus eläkeikäisiä. Ilmeisesti ne haluaa itselleen eutanasiapiikin, kun eivät sitten vanana kykene enää työntekoon ja eläkkeitä ei ole
Joo tuli minullekkin mieleen, että haluavat sitten vanhana mahdollisimman pienen eläkkeen itselleen.
Eläkeikää olisi pitänyt korottaa jo ajat sitten, ihan hyvin pystyisivät vielä 75-vuotiaatkin joillain aloilla työskentelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Mietin tässä, että vanhempani aloittivat työnsä vuonna -68. Molemmat jäivät työkyvyttömyyseläkkeelle palveltuaan yli 30 vuotta työpaikassaan. Minä en ole kerennyt heidän eläkettään kartuttaa. Ovat aivan varmasti oman eläkkeensä tienanneet!
Ei taida pitää paikkaansa. Kolmekymmentä vuotta töissä ja kolmekymmentä vuotta eläkkeellä tarkoitaa että heidän olisi pitänyt maksaa koko työuransa ajan kuukausittain eläkkeen verran työeläkemaksua mikä ei ole mahdollista kun palkat ovat nousseet niin paljon.
Jos eläke on nyt jotain 1752 euroa niin joskus 1970 luvulla palkka ei ollut lähelläkään näin paljon. Palkansaajan keskiansio oli vuonna 1994 9800 markkaa eli noin 1630 euroa. Ei todellakaan ole niin että palkan lisäksi työnantaja ja työntekijä maksavat toisen mokoman eläkemaksua oman eläkkeen kerryttämiseksi.
Jos pelkästään eläkekertymät käyt
Minun toinen vanhemmista tienasi 15000 smk. Lähde siitä laskemaan, kun palveli YLI 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikää olisi pitänyt korottaa jo ajat sitten, ihan hyvin pystyisivät vielä 75-vuotiaatkin joillain aloilla työskentelemään.Siitä tulisi kauhea parkuminen että eläkeläiset vievät nuorilta työpaikat
Vierailija kirjoitti:
J o k a i n e n yhtään koulussa hereillä ollut ymmärtää että eläkejärjestelmämme on vain pieneltä osin ns rahastoiva järjestelmä.
Oletko AP koskaan ajatellut että miten paljon Suomi kasvoi ja vaurastui silloin kun nyt eläkkeellä oleva sukupolvi painoi niska limassa usein kahtakin duunia?
Ja miten nuo rahat, joita ei makuutettu kassassa, olivat osa sitä talouden kiertokulkua joka meni suoraan tuotantoon ja investointeihin ja johti siihen että taloutemme kasvoi?
En tiedämme minusta on oikeus ja kohtuus että me jotka perimme vauraan ja turvallisen maan ja usein vähän omaisuuttakin, varmistamme tuon jälleenrakentajien sukupolven mukavan vanhuuden.
Milloin on muka ollut ajanjakso, jolloin ihmiset on tehneet kahta työtä noin yleisesti ottaen? Kukaan mun isovanhemmista eikä kumpikaan vanhemmista ole tehnyt kuin yhtä työtä kerrallaan. Hyvää eläkettä saavat kaikki, duunarit ja koulutetut.
No ainakin minä olen tehnyt kahta työtä, 80-luvulla. Tunnen monta joiden oli pakko,ns.päätyöstä palkka niin pieni ei muuten pärjännyt,ja siis ihan tavallisen ihmisen menoilla.Olen 50- luvulla syntynyt, ja työelämää kertyi yli 45 vuotta. Silti brutto eläke 1500 euron paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työmarkkinatuki on 595 netto. Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista, pakko jättää yhtiölainat ja, vuokrat maksamatta ja, ostaa ruokaa.
Mitä jos vaikka tekisit itse jotain asialle?
Hassua kadehtia työssä käyvien tuloja kun yhtä hyvin voisi itsekin mennä työhön. Vai onko se niin, että haluaisit työssä käyvän kanssa yhtä paljon rahaa tilillesi,mutta et kuitenkaan kykene työtä tekemään?
Onko se henkisellä tasolla liian vaativaa, vai fyysisesti mahdotonta ? Jokin syyhän siihen pitää olla, että ei kykene itse mitään tekemään. Minulla on lapsi. Ei ole riittävä selitys,sillä työssäkäyvilläkin on lapsia. Olen käynyt vain peruskoulun..sekään ei ole hyväksyttävä selitys,sillä ihan yhtä hyvin olisit voinut ja saanut ilmaisen jatko-opinnon niinkuin muutkin ovat saaneet.
Olet itse valinnu
Hyvää työntekijää ei mitata cv sivuston määrällä. Mitä vähemmän vaihdettuja työpaikkoja sen parempi. Toki, jos työpaikka on antanut kehittymiseen noin paljon, on asia erikseen. Miksi sitten vaihtaa työpaikkaa, koska kehittyminen olisi edistynyt.
Vierailija kirjoitti:
No yhyy ja kyynel.
Itse olin kymmenisen vuotta työelämässä eli en todellakaan ole itse maksanut työkyvyttömyyseläkettäni.
Harmittaako? Ei yhtään!
Ei työkyvyttömyydelle voi mitään. Se on fakta.
Tuntemani "suurituloiset eläkeläiset" avustavat jatkuvasti jälkikasvuaan, vapaaehtoisesti tai pienen pakon edessä. Jos käyttäisivät eläketulonsa vain omaan kulutukseen vähempikin riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin minä olen tehnyt kahta työtä, 80-luvulla. Tunnen monta joiden oli pakko,ns.päätyöstä palkka niin pieni ei muuten pärjännyt,ja siis ihan tavallisen ihmisen menoilla.Olen 50- luvulla syntynyt, ja työelämää kertyi yli 45 vuotta. Silti brutto eläke 1500 euron paikkeilla.
Minun toinen vanhemmista syntynyt 40- luvulla. Tehnyt yhtä työtä vähemmän aikaa kuin sinä, terveys petti, ei alkoholin vuoksi. Eläkettä jää käteen 1800€. Palkkaerot on ollut valtavan suuret tuolloin. Miehet olivat selkeästi suurempi palkkaisia. Ei minun äiti saa nippa saman kuin sinä. Liekö noinkaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani "suurituloiset eläkeläiset" avustavat jatkuvasti jälkikasvuaan, vapaaehtoisesti tai pienen pakon edessä. Jos käyttäisivät eläketulonsa vain omaan kulutukseen vähempikin riittäisi.
Meistä lapsista ei kukaan ota rahaa omilta vanhemmilta. Paremmin niin, et talkoohengessä autetaan, mihin eivät itse pysty.
Mikäli remppaa, maksavat materiaalin, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onko sun lapsi lukenut ylioppilaaksi, AMK tutkinnon ja ammattikoulututkinnon? Jos niin pääsee kyllä työkokeiluun ja palkkatukitöihin, sinne on yleensä 5 haastattelussa ja 1 pääsee niinkuin mä noilla tutkinnoilla pääsin.
Palkkatukityö on 6 - 12 kuukautta
Ei ole enää. Se on max 10kk.
Heinäkuussa tuli uudistus, että yritykset alkaa saamaan palkkatukea eli valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta ja työtön saa 10 kuukautta töitä ja aina voi ottaa uuden tilalle.
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…
Kaikki ei synny kultalusikka suussa.