Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse

Vierailija
01.11.2023 |

Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html

Kommentit (785)

Vierailija
121/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap on tyhmä, kukin jää vuorollaan eläkkeelle ja saman verran tyeliä maksettu palkasta. Aiemmin vaan työnantaja maksoi suuremman osan.

Ei, vaan se prosentti on ennen ollut paljon pienempi. Että ei todellakaan saman verran.

Vierailija
122/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap on tyhmä, kukin jää vuorollaan eläkkeelle ja saman verran tyeliä maksettu palkasta. Aiemmin vaan työnantaja maksoi suuremman osan.

Ei, vaan se prosentti on ennen ollut paljon pienempi. Että ei todellakaan saman verran.

Minkäs minä sille voin jos ei ole pidätetty enempää.

Syytä Kekkosta, Johannes Virolaista, Ahti Karjalaista, Kalevi Sorsaa ja Veikko Vennamoa. 

Ne silloin oli vallassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En ole kuullut kenenkään tuntemani sanovan että nuorilta pitää leikata.

Et sitten yhtään seuraa politiikka. Oletko kuullut esim yliopiston valtaamisista tänä syksynä? Tiedätkö miksi opiskelijat ovat päätyneet noin radikaaliin vetoon?

Nyt oli kyse normi ihmisistä jotka ei todellakaan halua leikata nuorilta. Hallitus sen haluaa tehdä.

Vierailija
124/785 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkemaksut palkasta menevät nykyisille eläkeläisille"

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005122519.html

Vierailija
125/785 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"1940-ja 1950-lukujen suurista ikäluokista tuli kultainen sukupolvi"

Siis rikkain

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005160933.html

Vierailija
126/785 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ole kuullut kenenkään tuntemani sanovan että nuorilta pitää leikata.

Täällä sanotaan päivittäin, kuinka boomerit ovat "rakentaneet Suomen" ja "luoneet nykyisen hyvinvoinnin kaikille". Ja näistä syistä turpa tukkoon köyhät nuoret. Ei saa valittaa tai kyseenalaistaa. 

Vierailija
127/785 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihan totta on. Jäin 35-vuotiaana eläkkeelle ja saan joka vuosi suunnilleen 25 000 euroa. En todellakaan ole itse noin paljoa maksellut. 

Miten sä noin paljon saat? Mun eläke on jotain 9000€/vuosi ja olen samanikäinen. 

Vierailija
128/785 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset vie rahat ja työttömiä syytetään. 

Vierailija
129/785 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä hyvä ku jaksatte vielä 20-30v niin ootte onnistunu leikkaan omat eläkkeenne.

Vierailija
130/785 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tälle asialle nyt pitäisi tehdä? Kiristetäänkö verotusta vaikka niin, että kaikki eläkeläiset , joilla on omaisuutta joutuisivat myymään omaisuutensa ja käyttämään siitä saatavat rahat elämiseensä jolloin eläkeläiset kyllä pysyisivät itse hengissä, mutta sitten heiltä ei enää jäisi jälkeläisille perintöjä millä nämä voivat mällätä sitten, kun mummot ja papat kuolevat. 

Vierailija
131/785 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaan eläkerahastoista jokaiselle takaisin maksamansa eläkkeet korkoineen ja todetaan, että tällä pärjäätte. Vähennetään tästä summasta elämän aikana saadut työttömyysetuudet ja ollaan valtion kanssa tasoissa. MInä saisin vähän yli 480 000 e ja se riittäisi hyvin, joku toinen saisi 48 e ja sillä saisi pärjätä, sossun tukien maksaminen kun loppuisi samantien. Kun minä kuolisin, lapset saisivat loput rahoistani, nykyjärjestelmässä maksamani eläkerahat jäävät rahastolle eli muille eläkeläisille.

Vierailija
132/785 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen jo monta kertaa sanonut, että joillakin käy parempi onni elämässään kuin toisilla. Kerron sen uudestaan; Tiedän erään 20-vuotiaan naisen, jonka vanhemmat ovat rikastuneet yritystoiminnalla. Tämä nuori nainen asuu vakituisesti Espanjassa ja ajelee 100 000€ Porschella. Ja kyllä, haluaisin itsekin samanlaisen elämän, mutta asiat eivät parane valittamalla

Olisiko kuitenkin hieman eri asia hyväksyä, että yksilöä voi kohdata satumainen onni, kuin että me kollektiivisesti hyväksymme että tietty osa väestöstä saa sen onnenpotkun jonka muut maksavat veroina ja luopuvat omasta hyvästä siinä ohessa? 

Vierailija
133/785 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse

Itseasiassa se on juurikin päinvastoin et saa lähellekään takaisin maksamiasi eläkemaksuja ja jos kuolet ennen eläkeikää tai eläkkeelle jäätyäsi jää rahat muiden törsättäviksi jos ei oteta huomioon niitä jotka eivät ole maksaneet eläkemaksujansa eli toisinsanoen eivät ole olleet virallisissa töissä.

Laskelmat:

Aipi naa koijataan

Vierailija
134/785 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kv vertailussa ollaan keskitasoa länsimaissa.

1800 kuussa brutto 40 vuoden työnteon jälkeen- verot. Eläkevarallisuutta on 240 000 miljoonaa. Miksi. Kuka ne haluaa viedä. 8% tuotolla 20 miljardia korkotulot vuodessa.  miksi 240 pitää kasvaa.

Ja 1100 kuussa on kuulemma hyvätuloinen kertoi Atte.

Vierailija
135/785 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo eläkevarallisuus noin 240 miljardia otetaan huomioon IMF:n ja luottoluokittajien laskelmissa kun Suomi anoo velkaa julkisiin menoihin jos tuota pottia ei olisi niin Suomen velansaanti ja korkokulut olisivat aivan jotain muuta.

Eläkevarallisuus toimii viimekäden puskurina Suomen pystyssä pysymiseen vaikka valtiovallalla ei ole suoraa päsyä eläkevarallisuuteen.

II maailmansodan aikanahan tuota puskuria ei ollut ja sentähden kerättiin kansalaisilta kultaesineitä sotatarvikkeiden maksamiseen.

Vierailija
136/785 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Taasko jankutat tätä samaa, lopeta jo.

Siellä joku demaripaska ei tykkää kun tosiasioita laitetaan nokan eteen? Onhan tuo väkinäistä kun ei voi millään puolustella enää loisiimistaan vastaansanomattomien faktojen edessä :D

Mitä tarkoitat? Tosiasiat ovat tosiasioita. Eläkeläiset eivät ole maksaneet eläkkeistään kuin murto-osan. Loisi sinä rauhassa työttömyyskorvauksillasi.

Vierailija
137/785 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Mietin tässä, että vanhempani aloittivat työnsä vuonna -68. Molemmat jäivät työkyvyttömyyseläkkeelle palveltuaan yli 30 vuotta työpaikassaan. Minä en ole kerennyt heidän eläkettään kartuttaa. Ovat aivan varmasti oman eläkkeensä tienanneet!

Kovin lyhyt oli vanhempiesi työura. Eikö työ maistunut yhtä hyvin kuin meidän piikkiin eläminen?

Kerroinko heidän iän? Unohdit kysyä. Ei se heidän eläke sinulta ole pois. Saavat eläkettä nettona käteen liki 4000€. Ammattiakaan en tainnut mainita. Sääliksi käyt lapsi parka. 

Vierailija
138/785 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta kun he olivat töissä niin silloin he maksoivat eläkkeellä oleville rahaa. Nyt on heidän vuoro saada rahaa elämiseen.

Vierailija
139/785 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja nuoret ei ole maksaneet vielä mistään mitään vaikka saaneet kaiken tarvittavan. Jotain 40-luvulla syntyneillä ei ollut vastaavasti mitään nuoruudessaan. 

Niin, en tiedä tänä päivänä miten on. Kun aloin maksaa veroja töistä täytettyäni 18, eläkekertymäni alkoi karttua vasta kun olin ylittänyt 25 vuotta. 7 vuotta meni valtiolle. En tiedä kenen maksuja maksoin, enkä välitä. 

En ymmärrä tämän päivän veronmaksajia, jotka koko ajan valittaa siitä, mitä eläkeläiset, vanhukset, yh perheet ym. heille maksaa. Teen töitä, maksan verot ja olen hiljaa. Palkkaani ja elämääni olen tyytyväinen. Joko mainitsin, että olen lähihoitaja ja mieskin oppinsa saanut ammattikoulusta. 

Onkohan meidän pieni omaisuus revitty jonkun teistä persnahasta? 

Vierailija
140/785 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mietin tässä, että vanhempani aloittivat työnsä vuonna -68. Molemmat jäivät työkyvyttömyyseläkkeelle palveltuaan yli 30 vuotta työpaikassaan. Minä en ole kerennyt heidän eläkettään kartuttaa. Ovat aivan varmasti oman eläkkeensä tienanneet!

Kovin lyhyt oli vanhempiesi työura. Eikö työ maistunut yhtä hyvin kuin meidän piikkiin eläminen?

Jännä miten kiinnitin huomiota ihan samaan pieneen mutta paljastavaan yksityiskohtaan. Kyllä töitä tekevälle löytyy jos on viitseliäisyyttä, mutta ehkä kaljan juonti rööki kädessä on niin raskasta että joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle.

Yli 30 vuotta on paljon, ettekä tiedä minkä ikäisenä aloittivat. Koulutus on voinut viedä aika paljon vuosia ennenkuin pääsivät töihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi