Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse

Vierailija
01.11.2023 |

Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html

Kommentit (785)

Vierailija
101/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain julkisen työpaikkaan, oli 180 hakijaa. Palkkatukityö haastatteluun valittiin 5 ja siitä 1 pääsi töihin. 

Vierailija
102/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eläkeläiset joutuvat kyllä palveluista maksamaan itse. 

Palvelusetelin, jolla saa alennusta kodin siivouksesta eli kaksion suuruiseen asuntoon saa jos eläke maksimissaan 1422.

Jos eläke on 1423 niin joutuu ostamaan kodin siivouksen siivousyritykseltä kokonaan itse eli ei saa alennusta. 

1423 e on ruhtinaallinen raha. Siitä voi hyvin maksaakin. 

Juu, 1423 - verot ja netolla siivous 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

AP, sinä et ole maksanut penniäkään minun yksityisestä eläkkeestäni! Olen laittanut yksityiseen eläkevakuutukseen vuosittain n. 15.000-16.000€. Alkaa olla sen verran kasassa, että elän hulppeasti niillä rahoilla lopuelämäni.

LOL vaan sulle! Olet täysin silmään viilattu, eli kusetettu. Kupsahdat kohta joten et mitään hulppeutta näe. Olisit sijoittanut nuo rahat. 

Vierailija
104/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma että vielä löytyy ihmisiä jotka uskoo, että itse ovat eläkkeensä tienanneet, niin kuin jokaisella kansalaisella olisi joku eläkekassalipas jossakin Suomen keskuspankissa tai jotain.

Seuraavat maksaa edellisten eläkkeet, niim se menee ja kun maksajia tulee olemaan vähemmän aina suuremmalle edelliselle sukupolvelle jossain kohden systeemi kyykkää niin kuin ponzi-huijaus jota se muistuttaa.

Vierailija
105/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne. 

Vierailija
106/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi sellainen pieni snadi sisällisota niin päästään taas rakentamaan tätä maata?

Vierailija
107/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työttömiä on palkkatuella tarhoissa lapsia hoitamassa, kouluissa koulunkäyntiavustajina, uimahalleissa uimavalvojina, kaupungin puutarhatoimessa leikkaamassa ruohikoita ja haravoimassa jne. 

Ensin sun lasta hoitaa Liisa 6 kuukautta ja kun palkkatuki päättyy niin Rane 

Vierailija
108/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onko sun lapsi lukenut ylioppilaaksi, AMK tutkinnon ja ammattikoulututkinnon? Jos niin pääsee kyllä työkokeiluun ja palkkatukitöihin, sinne on yleensä 5 haastattelussa ja 1 pääsee niinkuin mä noilla tutkinnoilla pääsin.

Palkkatukityö on 6 - 12 kuukautta 

Ei ole enää. Se on max 10kk.

Vierailija
109/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät maksavat tietyn, reaaliarvoisen osan senhetkisestä palkastaan eläkemaksua. Niin teemme myös mekin, oletan että aloittaja ja täällä kommentovat käyvät itse töissä haukkuessaan eläkeläisiä loisiksi. Eläkejärjestelmä on hyvinvointiyhteiskunnan perusta.

Vierailija
110/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työntekijät maksavat tietyn, reaaliarvoisen osan senhetkisestä palkastaan eläkemaksua. Niin teemme myös mekin, oletan että aloittaja ja täällä kommentovat käyvät itse töissä haukkuessaan eläkeläisiä loisiksi. Eläkejärjestelmä on hyvinvointiyhteiskunnan perusta.

Kuule, kyllä työkkäri oli jo 1990-luvulla, silloin oli lama ja työttömiä roppa kaupalla. Ansiosidonnaista sai 2 vuotta. 

Joka vuosi jää myös työttömiä eläkkeellä. 

Ei työttömyys mikään nyky ajan keksintö ole. 

Vierailija
111/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhyy ja kyynel.

Itse olin kymmenisen vuotta työelämässä eli en todellakaan ole itse maksanut työkyvyttömyyseläkettäni.

Harmittaako? Ei yhtään!

Vierailija
112/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu asfalttimies oli jo 1990-luvulla ansiosidonnaisella talvet Thaimaassa. 

Vierailija
113/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se on kumma että vielä löytyy ihmisiä jotka uskoo, että itse ovat eläkkeensä tienanneet, niin kuin jokaisella kansalaisella olisi joku eläkekassalipas jossakin Suomen keskuspankissa tai jotain.

Seuraavat maksaa edellisten eläkkeet, niim se menee ja kun maksajia tulee olemaan vähemmän aina suuremmalle edelliselle sukupolvelle jossain kohden systeemi kyykkää niin kuin ponzi-huijaus jota se muistuttaa.

Ja tälle demarihäkkyrälle käy juuri noin, ja kuinka ollakaan, juuri kun boomerinperkeleet kippaa monttuun niin koko paska hajoaa omaan mahdottomuuteensa. Meiltä varastetaan kyllä rahat tuohon, mutta mitään me ei tulla sieltä saamaan. Ja aivan helvetin turha tulla selittämään ettei häkkyränpykääjät ole osanneet laskea ja olleet tietoisia tästä lopputuloksesta jo etukäteen. Tämä touhu on tasan tarkkaan suunniteltu ja laskettu näin meneväksi, että saadaan demaripirujen äänestäjät pidettyä tyytyväisenä ja varmoina äänestäjinä. Niitä on vielä voideltu lupailemalla kuut ja taivaat boomereille meidän piikkiin ja paisutettu julkea sektori ja sen loiseläjät kosmisiin mittasuhteisiin, että boomerinperkeleillä on palvelut. Ne kun kippaavat monttuun valtion ja ponzin ollessa konkassa, voidaankin leikata ne samat palvelut kun eihän niille enää tarvetta ole. Mutta meille jää näiden elostelijoiden tekemä velat ja laskut maksettaviksi.

Vierailija
114/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Rakennusmiehet oli talvisin työttömänä 1990-luvulla. Tuttu rakennusmies kävi koko talven pilkkimässä kaloja ja sai ansiosidonnaista. Silloin kukaan ei puhunut mitään, nyt se on syntiä. 

Vierailija
115/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava jää nyt eläkkeelle. On viimeiset 20 vuotta tuurannut 4 kuukautta vuodessa laitoshuoltajien kesälomia sairaalassa, talvet, syksyt ja keväät kävi karaokebaarissa ja oli kotona. 

Nyt kun nuoret tekee samaa niin se on syntiä. 

Vierailija
116/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Rakennusmiehet oli talvisin työttömänä 1990-luvulla. Tuttu rakennusmies kävi koko talven pilkkimässä kaloja ja sai ansiosidonnaista. Silloin kukaan ei puhunut mitään, nyt se on syntiä. 

Nyt se on 70 - vuotta. Kutsukaamme sossupummiksi. 

Vierailija
117/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusalalta taitaa tänäkin talvena tulla sossupummeja. 

Vierailija
118/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Rakennusalalta taitaa tänäkin talvena tulla sossupummeja. 

Eivät halua tehdä töitä eli tuet pois. Rakennusmiehet haluaa soffalle makoilemaan. 

Vierailija
119/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monta kertaa sanonut, että joillakin käy parempi onni elämässään kuin toisilla. Kerron sen uudestaan; Tiedän erään 20-vuotiaan naisen, jonka vanhemmat ovat rikastuneet yritystoiminnalla. Tämä nuori nainen asuu vakituisesti Espanjassa ja ajelee 100 000€ Porschella. Ja kyllä, haluaisin itsekin samanlaisen elämän, mutta asiat eivät parane valittamalla

Vierailija
120/785 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta on. Jäin 35-vuotiaana eläkkeelle ja saan joka vuosi suunnilleen 25 000 euroa. En todellakaan ole itse noin paljoa maksellut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme