Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse
Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään
Kommentit (785)
Vierailija wrote:
Nopeasti muistaen valtion keräämiä eläkerahoja on/ oli 125 miljardia kasassa vuonna 2022 ja ne on kaikki eläkemaksuina työntekijöiltä kerättyjä. Joka sentti. Sitä en tiedä paljonko joku elämäntapatyötön luuseri on niitä sinne sitten maksellut tai paljonko on valtion sosiaalitukiin rahojaan laittanut,mutta paljon ne sieltä niitä on taskuihinsa saaneet otettua kuitenkin.
Mikä lienee 30v kolmen lapsen yyhhoon työhistoria,sitä on vaikea sanoa. Veikkaan että enemmän on tainnut loisia mitään koskaan tekemättä?
Vuoden työttömänä ollut on pitkäaikaistyötön.
En kyllä tiedä ketä tarkoitat, varmaan sairaalan osastolla työkokeilussa olevia työttömiä, jotka saa tunnukset Lifecareen ja tilaa laboratoriokokeita ja takseja potilaille, siellä osastolla voi olla vaikka mikä johtaja potilaana.
Työttömiä on myös kuntouttavassa työtoiminnassa sairaalan arkistossa.
Vierailija wrote:
Sairaalan paperit kuntouttaa. Toimistotyötä.
Ap on tyhmä, kukin jää vuorollaan eläkkeelle ja saman verran tyeliä maksettu palkasta. Aiemmin vaan työnantaja maksoi suuremman osan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nopeasti muistaen valtion keräämiä eläkerahoja on/ oli 125 miljardia kasassa vuonna 2022 ja ne on kaikki eläkemaksuina työntekijöiltä kerättyjä. Joka sentti. Sitä en tiedä paljonko joku elämäntapatyötön luuseri on niitä sinne sitten maksellut tai paljonko on valtion sosiaalitukiin rahojaan laittanut,mutta paljon ne sieltä niitä on taskuihinsa saaneet otettua kuitenkin.
Mikä lienee 30v kolmen lapsen yyhhoon työhistoria,sitä on vaikea sanoa. Veikkaan että enemmän on tainnut loisia mitään koskaan tekemättä?
Vuoden työttömänä ollut on pitkäaikaistyötön.
En kyllä tiedä ketä tarkoitat, varmaan sairaalan osastolla työkokeilussa olevia työttömiä, jotka saa tunnukset Lifecareen ja tilaa laboratoriokokeita ja takseja potilaille, siellä osastolla voi olla vaikka mikä johtaja potilaana.
Mä kans joskus luulin, että vain hoitaja saa tunnukset Lifecareen, mutta sitten työkkäri laittoi sairaalan osastolle työkokeiluun auttamaan osastonsihteeriä.
Julkisia valheita:
"Eläkeläiset ovat maksaneet eläkkeensä"
"Suomessa koulutus on ilmaista"
"Lainoja ei tarvitse maksaa takaisin"
Joku on aina maksaja.
Vierailija wrote:
Julkisia valheita:
Joku on aina maksaja.
Se joku on veronmaksaja.
Vierailija wrote:
Julkisia valheita:
Joku on aina maksaja.
Ja jonkun aikuiset lapset muuttivat ulkomaille veronmaksajiksi :)
Väki suomessa vähenee ja pidot parenee
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
2400 bruttopalkasta eläkemaksu on 177 euroa kuukaudessa ja se menee nyt eläkkeellä oleville.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta eli kun teet 30 vuotta töitä 2400 bruttopalkalla niin saat eläkettä 1500 brutto - verot.
Ei ole noin vähän. Työnantaja maksaa paljon enemmän, ja tylntekijön pitää sekin raha tuottaa.
Työntekijä saa tuon verran. Työnantaja maksaa juu, mutta rahat menevät nykyisille eläkeläisille.
Ai kun sä jäät eläkkeelle, niin sä maksat eläkkeesi sun rahoista? Tsiisus!
Vierailija wrote:
Mä olin nuorena kesätöissä ison sairaalan arkistossa. Lueskelin aikani kuluksi potilaskertomuksia. Sietää löytyi opettajat, kaverit ja niiden vanhemmat, kaikki tyypi jotka tunsin. Otin paljon valokopioita jotka vieläkin on minulla tallessa.
Työttömiä on paljon toimistotöissä työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä esim. sairaalat, vesilaitos, sähkölaitos, sivistyskeskus, kansalaisopistot, sosiaalitoimistot, nuorisotalot, seurakuntien toimistot, hautausmaiden toimistot jne
Vierailija wrote:
Sosialistit ovat taas kyttäämässä muiden rahoja. Hus töihin siitä ansaitsemaan itse omat rahanne!
Kokkarit täällä kadehtii muiden rahoja. Oioi kun joudun maksaa veroja uli uli.
Vierailija wrote:
Työmarkkinatuki on 595 netto. Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista, pakko jättää yhtiölainat ja, vuokrat maksamatta ja, ostaa ruokaa.
Mitä jos vaikka tekisit itse jotain asialle?
Hassua kadehtia työssä käyvien tuloja kun yhtä hyvin voisi itsekin mennä työhön. Vai onko se niin, että haluaisit työssä käyvän kanssa yhtä paljon rahaa tilillesi,mutta et kuitenkaan kykene työtä tekemään?
Onko se henkisellä tasolla liian vaativaa, vai fyysisesti mahdotonta ? Jokin syyhän siihen pitää olla, että ei kykene itse mitään tekemään. Minulla on lapsi. Ei ole riittävä selitys,sillä työssäkäyvilläkin on lapsia. Olen käynyt vain peruskoulun..sekään ei ole hyväksyttävä selitys,sillä ihan yhtä hyvin olisit voinut ja saanut ilmaisen jatko-opinnon niinkuin muutkin ovat saaneet.
Olet itse valinnut sosiaalisen asemasi joten älä hyvä ihminen valita. Sait juuri sen minkä halusitkin.
Minä halusin olla isona jotain ihan muuta kuin työtön, halusin omistaa hienon auton,tilavan talon,mökin järven rannalla,veneen etc ja tiedätkö mitä? Minulta puuttuu vielä se vene. En silti itke ja valita että on väärin kun valtio ei sitä minulle anna ,vaan teen vähän töitä ja ostan sen ,ihan omin pikku kätösin ansaisemillani rahoilla. On kiva sitten eläkepäivinä köllötellä ja nautiskella elämästä säästöjen ja eläkesäästö rahojensa kanssa kun tietää, että olen ansainnut sen kaiken.
Ota nenä pois persiistä, kädet pois taskuista ja tee sinäkin elämässäsi muuta kuin itket kolikoiden perään sossun luukulla.
Have a nice day.
Vierailija wrote:
Sosialistit ovat taas kyttäämässä muiden rahoja. Hus töihin siitä ansaitsemaan itse omat rahanne!
Naapurissa oli koira jonka nimi oli sosialisti. Koira söi pöydästä.
Vierailija wrote:
Niin. Samoin maksat sinä.
Vain osan tulevasta eläkkeestäsi. Mun lastenlapseni maksavat loput.
Mikä tässä oli uutta ja ihmeellistä?
Valitettavasti ei taida mennä noin. Ikäpyramidissa on aina vaan enemmän vanhuksia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Työmarkkinatuki on 595 netto. Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista, pakko jättää yhtiölainat ja, vuokrat maksamatta ja, ostaa ruokaa.
Mitä jos vaikka tekisit itse jotain asialle?
Hassua kadehtia työssä käyvien tuloja kun yhtä hyvin voisi itsekin mennä työhön. Vai onko se niin, että haluaisit työssä käyvän kanssa yhtä paljon rahaa tilillesi,mutta et kuitenkaan kykene työtä tekemään?
Onko se henkisellä tasolla liian vaativaa, vai fyysisesti mahdotonta ? Jokin syyhän siihen pitää olla, että ei kykene itse mitään tekemään. Minulla on lapsi. Ei ole riittävä selitys,sillä työssäkäyvilläkin on lapsia. Olen käynyt vain peruskoulun..sekään ei ole hyväksyttävä selitys,sillä ihan yhtä hyvin olisit voinut ja saanut ilmaisen jatko-opinnon niinkuin muutkin ovat saaneet.
Olet itse valinnut sosiaalisen asemasi joten älä hyvä ihminen
Mulla on AMK tutkinto ja cv 2 sivua.
Nyt kun irtisanomissuojaa heikennetään niin millainen cv sulla on?
Onko sun lapsi lukenut ylioppilaaksi, AMK tutkinnon ja ammattikoulututkinnon? Jos niin pääsee kyllä työkokeiluun ja palkkatukitöihin, sinne on yleensä 5 haastattelussa ja 1 pääsee niinkuin mä noilla tutkinnoilla pääsin.
Vierailija wrote:
Onko sun lapsi lukenut ylioppilaaksi, AMK tutkinnon ja ammattikoulututkinnon? Jos niin pääsee kyllä työkokeiluun ja palkkatukitöihin, sinne on yleensä 5 haastattelussa ja 1 pääsee niinkuin mä noilla tutkinnoilla pääsin.
Palkkatukityö on 6 - 12 kuukautta
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eläkeläiset joutuvat kyllä palveluista maksamaan itse.
Palvelusetelin, jolla saa alennusta kodin siivouksesta eli kaksion suuruiseen asuntoon saa jos eläke maksimissaan 1422.
Jos eläke on 1423 niin joutuu ostamaan kodin siivouksen siivousyritykseltä kokonaan itse eli ei saa alennusta.
1423 e on ruhtinaallinen raha. Siitä voi hyvin maksaakin.
Et sitten yhtään seuraa politiikka. Oletko kuullut esim yliopiston valtaamisista tänä syksynä? Tiedätkö miksi opiskelijat ovat päätyneet noin radikaaliin vetoon?