Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse
Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään
Kommentit (785)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset ei toimi. Mutta olen kohta 50 ja olen käynyt tarhassa eskarin ja ollut perhepäivähoidossa, että se siitä 1980-luvun lastenhoitopulasta. Ja luokkakaverit kävi tarhan.
Asiat oli eri tavalla eri paikkakunnilla. Esim. työttömien lapsilla ei silloin ollut oikeutta päivähoitoon ennen kuin eskarissa.
Ei munkaan lapset päässeet tarhaan kun olin työttömänä. Kun menin työkokeiluun työmarkkinatuella 640 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä niin meni 140 euroa tarhamaksua, koska puoliso tienasi 2400 brutto.
Ja kulukorvausta ei saa, jos sairastuu tai lapsi sairastuu ja lääkäri on maksullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaivat vielä tilaston siitä kuinka paljon nuoret ovat käyttäneet viiden ikänsä töitä tehneiden verovaroja koulutukseen, päivähoitoon ym. palveluihin.
Tiedätkö edes sitä, että veroa on maksettu ennen paljon enemmän kuinsinä maksat nyt Tai ethän sä oikeesti tiedä mitään, luet vaan jotain typeriä artikkeleita, joissa asioita tarkastellaan hyvin yksipuolisesti.
Ei ole maksettu enemmän veroja.
Ja nytkään ei mene 1000 euron eläkkeestä veroa.
Ennen oli kyllä paljon korkeammat veroprosentit kuin nykyään. Eläkemaksuja alkoivat työntekijät maksaa 90-luvulla.
Ja pienet palkat. Kodin elektroniikkakin maksoi maltaita. Asuntoihin ei saanut näin
Meidän kerrostalossa asuu perheitä kaksioissa ja kolmioissa vuokralla tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ms-tauti tai muu sairaus tai vamma ei ole kenenkään muun vika eikä se, että enää ei saa kohta avustajaa kotiin.
Jokaisella avustajalla on oikeus vaihtaa töihin, missä saa 40 h viikossa töitä ja 8 h päivässä putkeen.
Siis sun mielestä nuo sairaudet, vammat ym on avustettavan vika? Juu, ihan tahallaan joku sairastaa esim ms-tautia.
Tottakai työpaikan saa vaihtaa.
Saa ja se sairas voi mennä laitoshoitoon. Puoliso tulee lasten kanssa sitten viikonloppuna katsomaan. Tarhan hoitajat toimii viikolla äitinä, kun isä töissä.
Niitä laitospaikkojakin vähennetään koko ajan joten ei välttämättä edes pääse sinne. Sulle itsellesi oletettavasti sopisi myös tuo laitospaikka jos satut sairastumaan etkä pärjäisi kotona? Taidat olla hieman vinksahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset ei toimi. Mutta olen kohta 50 ja olen käynyt tarhassa eskarin ja ollut perhepäivähoidossa, että se siitä 1980-luvun lastenhoitopulasta. Ja luokkakaverit kävi tarhan.
Asiat oli eri tavalla eri paikkakunnilla. Esim. työttömien lapsilla ei silloin ollut oikeutta päivähoitoon ennen kuin eskarissa.
Ei munkaan lapset päässeet tarhaan kun olin työttömänä. Kun menin työkokeiluun työmarkkinatuella 640 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä niin meni 140 euroa tarhamaksua, koska puoliso tienasi 2400 brutto.
Ja kulukorvausta ei saa, jos sairastuu tai lapsi sairastuu ja lääkäri on maksullinen.
Työkokeilussa ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomalapun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ms-tauti tai muu sairaus tai vamma ei ole kenenkään muun vika eikä se, että enää ei saa kohta avustajaa kotiin.
Jokaisella avustajalla on oikeus vaihtaa töihin, missä saa 40 h viikossa töitä ja 8 h päivässä putkeen.
Siis sun mielestä nuo sairaudet, vammat ym on avustettavan vika? Juu, ihan tahallaan joku sairastaa esim ms-tautia.
Tottakai työpaikan saa vaihtaa.
Saa ja se sairas voi mennä laitoshoitoon. Puoliso tulee lasten kanssa sitten viikonloppuna katsomaan. Tarhan hoitajat toimii viikolla äitinä, kun isä töissä.
Niitä laitospaikkojakin vähennetään koko ajan joten ei välttämättä edes pääse sinne. Sulle itsellesi oletettavasti sopisi my
Ei ole mun vika, että hallitus leikkaa asumistuet ja sovitellut päivärahat avustajilta.
Itke ja mene laitoshoitoon.
Luuleeko ihmiset oikeasti, että avustajat jatkaa 1300 netto kuukaudessa palkalla avustajan työtä ja maksaa vuokraa 800.
Voithan sä itse irtisanoa itsesi ja alkaa hoitamaan puolisoasi leikatulla työttömyystuella.
Vierailija kirjoitti:
Luuleeko ihmiset oikeasti, että avustajat jatkaa 1300 netto kuukaudessa palkalla avustajan työtä ja maksaa vuokraa 800.
Voithan sä itse irtisanoa itsesi ja alkaa hoitamaan puolisoasi leikatulla työttömyystuella.
Kohta katsotaan kuinka paljon se puoliso oikeasti rakastaa, lykkääkö laitoshoitoon vai irtisanooko itsensä töistä ja hoitaa puolisonsa.
Suomella ei ole enää rahaa maksaa avustajia eläkeläisille ja vammaisille. Valtio ei voi enää maksaa avustajalle asumistukea ja soviteltua päivärahaa.
Suomen rahat on loppu.
Vierailija kirjoitti:
Suomella ei ole enää rahaa maksaa avustajia eläkeläisille ja vammaisille. Valtio ei voi enää maksaa avustajalle asumistukea ja soviteltua päivärahaa.
Suomen rahat on loppu.
Mutta siis tunnin junaan riittää rahaa 3 miljardia
Me asuttiin 70-luvulla yksiössä, nelihenkinen perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olet itse maksanut tähän mennessä tulevasta eläkkeestäsi ettei vanhuutesi vaan jäisi lastesi huoleksi?
500-1000€/kk tulee laitettua sijoituksiin vanhuuden varalle. Eläkejärjestelmää tuskin on 20v kuluttua enää olemassa siinä mallissa että minä sieltä mitään järkevää saisin.
VIhaan tuollaisia laskelmoivia tyyppejä jotka pitävät itseään jotenkin parempana kuin muut! Olet niin fiksu, kun osaat ennustaa tulevaisuuteen!
Vihaa vaan. Se ei mitenkään vaikuta siihen, että nykyinen eläketaso on tulevaisuudessa mahdoton. Tähän ei tarvita ennustajan lahjoja.
Laskelmointia idioottimaisempaa on minusta työntää pää santaan, sivuuttaa tosiasiat ja dumpata vastuu omasta elannosta omien lasten sukupolvelle. Tai yrittää puristaa heidät väkisin mahdottomaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Me asuttiin 1970-luvun luvulla uudessa omakotitalossa ja vain toinen vanhempi kävi töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olet itse maksanut tähän mennessä tulevasta eläkkeestäsi ettei vanhuutesi vaan jäisi lastesi huoleksi?
500-1000€/kk tulee laitettua sijoituksiin vanhuuden varalle. Eläkejärjestelmää tuskin on 20v kuluttua enää olemassa siinä mallissa että minä sieltä mitään järkevää saisin.
VIhaan tuollaisia laskelmoivia tyyppejä jotka pitävät itseään jotenkin parempana kuin muut! Olet niin fiksu, kun osaat ennustaa tulevaisuuteen!
Vihaa vaan. Se ei mitenkään vaikuta siihen, että nykyinen eläketaso on tulevaisuudessa mahdoton. Tähän ei tarvita ennustajan lahjoja.
Laskelmointia idioottimaisempaa on minusta työntää pää santaan, sivuuttaa tosiasiat ja dumpata vastuu omasta elannosta omien lasten sukupolvelle. Tai
Osa matkustaa paljon ja heitä muistetaan itsekkäinä mummoina jotka tuhosi lastenlapsilta ilmaston.
Mutku he haluavat matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me asuttiin 1970-luvun luvulla uudessa omakotitalossa ja vain toinen vanhempi kävi töissä.
Etuovessa on paljon myynnissä 1970 ja 1960 luvun taloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etuovessa on paljon myynnissä 1970 ja 1960 luvun taloja.
Osa on järkyttävän isoja. Nuoret ei voi ostaa ja maksaa lämmitystä tollasiin.
Mahtaa se ministereitä naurattaa, kun köyhät täällä kiistelee. Harva eläkeläinen on ollut eläkeasioistaan itse päättämässä. Tuskin niistä päättäjistä on kukaan paikalla.
Eikä eläkeläiset ole keneltäkään mitään leikkaamassa, yhtä lailla ollaan huolissaan siitä, miten työssä käyvät jaksavat Hallituksen suunnitelmia seuratessaan.
Syytelläänkö vaan toisiaan vai olisiko aika etsiä syyttelyille oikea osoite.
Työnantaja maksaa eläkemaksupyramidi.
60-luku eläkemaksu 5%
70-l 10%
80-l 15%
2000 19%
2020 24%
Tähän päälle noin 7% eläke, sostur, työttl, tel..jne maksuja.
Palkka 4000, niin yritys maksaa noin 1000 ja työntekijä n. 300€
Yht 1300€/kk x12= lähes 15000€/vuosi kertaa työura 45 vuotta. Yhteensä pienellä korolla yli miljoona euroa. (Hyvällä 2m)
Ei ole niin. Ja kuka eläkkeet maksaa jos kaikki päättäisi olla lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nykyisinkö ei voi asua soluasunnossa enää, kun toiset on tuntemattomia? On pakko vuokrata kallis yksiö, mielellään keskustasta ja voivoi kun ei raha riitä mihinkään, jos asumistukia leikataan. Luuletko, että 80-luvulla kaikki tuntemattomat oli "turvallisia"? Ihan samoin silloinkin oli huumeiden käyttäjiä, alkoholiongelmaisia ja mielenterveysongelmaisia. Soluasunnoissa asuttiin opiskeluaika, koska ei ollut mahdollisuutta/rahaa edes ajatella, että vuokraisi yksiön turvallisuuden vuoksi.
Ja eläkeläisillä ei ollut omaa asuntoa. He asui sukulaisten luona.
No minun isovanhemmilla ( synt siinä 1900 paikkeilla) oli sekä äidin että isän puolella molemmilla oma pieni mökki, missä asuivat lähes kuolemaansa asti. Isoisät lähtivät saappaat jalassa ja isoäidit sairastivat hetken kunnansairaalassa. Näitä vanhusten mökkejä oli joka kylällä monia, eivät vanhukset kaikki asuneet lastensa perheissä tuohonkaan aikaan.
Ja pienet palkat. Kodin elektroniikkakin maksoi maltaita. Asuntoihin ei saanut näin avokätisesti lainaa kuin nykyisin ja laina piti maksaa vikkelään takaisin. Perheet asuivat paljon pienemmissä ja vaatimattomimmissa asunnoissa.