Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse
Tässä tilastoa kaikille nuorten ja työikäisten rahoilla eläville boomereille, jotka väittävät täällä maksaneensa eläkkeensä itse. Teidän mielestänne nuorilta pitäisi vaan leikata, no milläs teidät sitten elätetään kun nuoria ei tueta opintoihin ja työelämään
Kommentit (785)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistetaan eläkeläisten asumistuki ja mummot muuttaa soluasuntoon tai alivuokralaiseksi.
Niin, kyllähän noita eläkeläisten yhteisasumisia on nyt jo. Ja hyvin voisin muuttaa soluasuntoon jonkun toisen eläkeläisen kanssa.
Niinhän me asuttiin nuorenakin, kun töissäkin sai pientä palkkaa, eikä asumistukea ollut tarjolla. Kimppakämppä tarkoitti 2-3 tyttöä samassa omakotitalon yläkerran hellahuoneessa.
Sillä tavalla moni perhe sai asuntovelkaansa maksettua, kun vuokrasivat huoneita.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaivat vielä tilaston siitä kuinka paljon nuoret ovat käyttäneet viiden ikänsä töitä tehneiden verovaroja koulutukseen, päivähoitoon ym. palveluihin.
Tiedätkö edes sitä, että veroa on maksettu ennen paljon enemmän kuinsinä maksat nyt Tai ethän sä oikeesti tiedä mitään, luet vaan jotain typeriä artikkeleita, joissa asioita tarkastellaan hyvin yksipuolisesti.
Ei ole maksettu enemmän veroja.
Ja nytkään ei mene 1000 euron eläkkeestä veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistetaan eläkeläisten asumistuki ja mummot muuttaa soluasuntoon tai alivuokralaiseksi.
Niin, kyllähän noita eläkeläisten yhteisasumisia on nyt jo. Ja hyvin voisin muuttaa soluasuntoon jonkun toisen eläkeläisen kanssa.
Niinhän me asuttiin nuorenakin, kun töissäkin sai pientä palkkaa, eikä asumistukea ollut tarjolla. Kimppakämppä tarkoitti 2-3 tyttöä samassa omakotitalon yläkerran hellahuoneessa.
Sillä tavalla moni perhe sai asuntovelkaansa maksettua, kun vuokrasivat huoneita.
Mä olen kohta 50 ja me asutaan vuokrakolmiossa. Puolisolla vakituinen työ ja itse teen sijaisuuksia. Ei saada edes lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mummot tajua, että maailma ei ole sama kuin 30 vuotta sitten. Ei nykyään voi mennä kenen tahansa asuntoon asumaan.
Nukkuuko mummot ulko-ovet auki lukosta niinkuin 1950-luvulla vai onko maailma muuttunut?
Ei meillä ole ulko-ovi koskaan lukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kohta 50 ja me asutaan vuokrakolmiossa. Puolisolla vakituinen työ ja itse teen sijaisuuksia. Ei saada edes lainaa.
Ja meillä on siis lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kohta 50 ja me asutaan vuokrakolmiossa. Puolisolla vakituinen työ ja itse teen sijaisuuksia. Ei saada
4 henkeä vuokrakolmiossa. Pitäisikö yksi huone vielä vuokrata jollekin opiskelijalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me eläkeläiset olemme maksaneet eläkkeemme. Osan suoraan rahana ja loput tekemällä 35-50 vuotta työtä isänmaamme hyväksi. Kaiken lisäksi eläkkeemme on paljon pienempi ja eläkkeelle pääsy vanhempana kuin meille työelämän aloittaessamme luvattiin. Kaiken lisäksi työeläkekassojen pääomavaranto kasvaa vuosi vuodelta ja työeläkeläisten määrä alkaa pikkuhiljaa pienentyä, kun suuret ikäluokat siirtyvät tuonilmaisiin.
Ette ole maksaneet eläkkeitänne. Verojen maksu ei liity eläkkeisiin vaan työeläkemaksu mitä ette maksaneet tarpeeksi.
Ei ole meistä kiinni paljonko maksettiin, ylemmät tahot sen päättivät, valita heille.
Vierailija kirjoitti:
Perheitä joissa käydään töissä asuu vuokrakolmiossa ja vuokrakaksiossa. Ja eläkeläisiä asuu yksin kolmioissa ja omakotitaloissa leveästi.
Monella eläkeläisellä on myös kesämökki ja jopa siis 2 saunaa.
Meillä ei ole saunavuoroa, koska raha menee autoon, kun puolisolla vuorotyö. En käy myöskään parturissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaivat vielä tilaston siitä kuinka paljon nuoret ovat käyttäneet viiden ikänsä töitä tehneiden verovaroja koulutukseen, päivähoitoon ym. palveluihin.
Tiedätkö edes sitä, että veroa on maksettu ennen paljon enemmän kuinsinä maksat nyt Tai ethän sä oikeesti tiedä mitään, luet vaan jotain typeriä artikkeleita, joissa asioita tarkastellaan hyvin yksipuolisesti.
Ennen oli kyllä paljon korkeammat veroprosentit kuin nykyään. Eläkemaksuja alkoivat työntekijät maksaa 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli kyllä paljon korkeammat veroprosentit kuin nykyään. Eläkemaksuja alkoivat työntekijät maksaa 90-luvulla.
Linkki vanhoihin veroprosentteihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa yhtään, että esim. sodassa olleille maksetaan otsikon mukaista eläkettä, jota nuoremmat maksaa.
Suuret ikäluokat on syntyneet sotien jälkeen.
Kuka on suurista ikäluokista puhunut? otsikko puhuu eläkeläisistä.
Oli siinä vissiin mainittu boomer.
Talvisota päättyi muistaakseni vuonna 1944, jos silloin oli 18 ja sodassa niin paljonko ikää on nyt.
109 - vuotta
97-vuotta
Kuulkaas. En tarkoittanut ainoastaan sodassa olleita. Vaan sota-aikaan eläneitä! Sekin on stressaavaa, kun on elänyt sota-aikaan! Kurjuudessa ja pelossa. Heille suon eläkkeet!!!
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olet itse maksanut tähän mennessä tulevasta eläkkeestäsi ettei vanhuutesi vaan jäisi lastesi huoleksi?
500-100€/kk tulee laitettua sijoituksiin vanhuuden varalle. Eläkejärjestelmää tuskin on 20v kuluttua enää olemassa siinä mallissa että minä sieltä mitään järkevää saisin.
Ennen oli perheverotus ja lapsista sai verovähennyksen. Korot ja silmälasit sai vähentää verotuksessa. Nykyään ei ole mitään noista.
Minulla silmälasit on ostettu vuonna 2015
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki vanhoihin veroprosentteihin
Olisit elänyt silloin ja käynyt töissä, niin tietäisit nämäkin asiat.
Niin tietäisit että oli perheverotus jos olisit oikeasti käynyt töissä 1990-luvulla ja 1980-luvulla.
Työeläkkeeni on n.930e,takuueläke on isompi.Töissä olin n.40v.Ei kai kannata kadehtia?
Jos jää suoraan lapsilisän loputtua eläkkeelle, ei siinä paljon ehdi eläkekassaa kartuttaa. Ahertakaapa vaikkapa 40 vuotta, siinä jo pikkasen karttuu. Hopi hopi ksnnattaa kokeilla🧐🥸
Vierailija kirjoitti:
Ms-tauti tai muu sairaus tai vamma ei ole kenenkään muun vika eikä se, että enää ei saa kohta avustajaa kotiin.
Jokaisella avustajalla on oikeus vaihtaa töihin, missä saa 40 h viikossa töitä ja 8 h päivässä putkeen.
Siis sun mielestä nuo sairaudet, vammat ym on avustettavan vika? Juu, ihan tahallaan joku sairastaa esim ms-tautia.
Tottakai työpaikan saa vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheitä joissa käydään töissä asuu vuokrakolmiossa ja vuokrakaksiossa. Ja eläkeläisiä asuu yksin kolmioissa ja omakotitaloissa leveästi.
Monella eläkeläisellä on myös kesämökki ja jopa siis 2 saunaa.
Meillä ei ole saunavuoroa, koska raha menee autoon, kun puolisolla vuorotyö. En käy myöskään parturissa.
miksette hanki, niin ne on eläkeläisetkin aikanaan tehneet ja huomattavasti pienemmillä tuloilla
Eläkeläiset sairastavat enempää. Sen on thl laskenut.