Eronneet, miten olette jakaneet lasten kulut 50-50 asumistilanteessa?
Saamme molemmat suunnilleen samaa palkkaa ja yhteinen omaisuus menee puoliksi.
Ehdotin tiliä mihin molemmat maksaisi 200€/kk ja sinne menisi myös lapsilisä. Meillä on siis kaksi yhteistä lasta, molemmat yläkouluikäisiä.
Vaimon mielestä summa on liian pieni, mutta ei itse osannut ehdottaa mitään summaa.
Mielestäni tuo on ihan ok summa lapsen menoihin kuukaudessa lisäksi tietysti vanhempi maksaa omistaan ruuat yms.
Molemmilla yksi harrastus mikä maksaa 150€/v
En tiedä onko tuo tili ehdotus edes vaimon mieleen, ehdotin sitä koska se kuulosti hyvältä, toki muitakin ehdotuksia otetaan vastaan.
Kommentit (156)
Ei täällä kukaan määrää mistä sinä saat puhua. Mutta kun sä tulet siihen viestiketjuun jankkaamaan asian vierestä kun voisit ihan hyvin vaan jättää oman kommentin.
mutta oot niin tyhmä etten viitsi sulle edes asiaa vääntää.
tuossa ketjussa oli 4 viestiä missä käsiteltiin ap:n lapsen menoja sinä tulit siihen väliin vit tuilemaan, riidanhaastaja
Vierailija wrote:
Ei täällä kukaan määrää mistä sinä saat puhua. Mutta kun sä tulet siihen viestiketjuun jankkaamaan asian vierestä kun voisit ihan hyvin vaan jättää oman kommentin.
tuossa ketjussa oli 4 viestiä missä käsiteltiin ap:n lapsen menoja sinä tulit siihen väliin vit tuilemaan, riidanhaastaja
Ai et jaksa vääntää? Muuten vaan olet spämmännyt jo vaikka kuinka monta viestiä tuota samaa itkupotkuraivaria :D Koeta nyt vain lapsipieni hyväksyä se tosiasia, että av-palsta ei toimi sinun mielesi mukaan, vaan jokainen kirjoittaa mitä itse haluaa. Tuollainen kiukuttelu on paitsi turhaa myös lapsellista.
Vierailija wrote:
Wää wää ihan tyhmä oot kun et tee niin kuin MÄ HALUUUUN! Äitii, tyhmä täti ei tottele!!! WÄÄÄÄÄÄÄ!!!!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ai et jaksa vääntää? Muuten vaan olet spämmännyt jo vaikka kuinka monta viestiä tuota samaa itkupotkuraivaria :D Koeta nyt vain lapsipieni hyväksyä se tosiasia, että av-palsta ei toimi sinun mielesi mukaan, vaan jokainen kirjoittaa mitä itse haluaa. Tuollainen kiukuttelu on paitsi turhaa myös lapsellista.
sinä se jaksat jankuttaa, kun itse tulet sooloilemaan ja vit tuilemaan.
edelleen saat kirjoittaa ääliö viestisi mutta älä lainaa muiden keskustelua siihen siis meidän jotka keskustelimme asiasta asiallisesti kunnes sinä tulit väliin haastamaan riitaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Voimia! Mahtaa olla rankkaa elää sinun nahoissasi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Wää wää ihan tyhmä oot kun et tee niin kuin MÄ HALUUUUN! Äitii, tyhmä täti ei tottele!!! WÄÄÄÄÄÄÄ!!!!
tosi aikuismaista, tämän vuoksi sua ei haluttu siihen viestiketjuun. Saat näitä itkuviestejäs ihan yksin kirjoitella
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onko tuo vänkääminen oikeasti sinun mielestäsi asiallista keskustelua?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
tosi aikuismaista, tämän vuoksi sua ei haluttu siihen viestiketjuun. Saat näitä itkuviestejäs ihan yksin kirjoitella
Tajuatko siis vihdoin ja viimein lopettaa? No jo oli aikakin :D
Oikeesti kaks sekopäätäkö täällä kokoontuu ja toinen yrittää vieläki jatkaa😂😂😂
Vierailija wrote:
Oikeesti kaks sekopäätäkö täällä kokoontuu ja toinen yrittää vieläki jatkaa😂😂😂
No älä jatka. Sillähän siitä pääset :D
Jotta tilisysteemi toimisi, pitää vanhempien välillä olla luottamukselliset suhteet. Omaan eksääni en luota edelleenkään pätkääkään. Hän jopa maksoi jonkun oman laskunsa lapsen henkilökohtaiselta tililtä, jonne oli laitettu lapsen synttärirahoja ja johon säästin lapselle rahaa. Tilille säästäminen loppui sitten siihen paikkaan.
Kaikki vanhemmat eivät ole luotettavia ja toiminta voi eron jälkeen muuttua. Lapsi oli ollut eksän prio 1. Täysi-ikäinen opiskeleva lapsi asuu kotona, ja minä kustannan hänen menonsa. Käyttäjän tuo isä hänet esim IKEAssa syömässä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
350€/kk on kyllä todella vähän. Parit kengät ja takki ja se onkin sitten siinä. Ja kyllä, nämä kulut voivat osua samalla kuukaudelle ihan helposti. Lisäksi sitten muut kulut päälle.
juu takkiin saa menemään vaikka 1000€ jos niin haluaa.
me ollaan ihan hyvin toimeentuleva perhe ja meillä teini saa 100€ kuukausirahaa.
vaatteisin saa kolmen kuukauden välein 400-500€ tämä on riittänyt oikein hyvin, eikä ole mitään kirppareja tarvinnut kiertää.
Kerron sinulle salaisuuden: Kaikilla teineillä ei ole yhtä pienet kulut kuin sinun mussukallasi.
Mitäs sitten, jos teinillä hajoaa samassa kuussa puhelin, farkut ja takki? Pitääkö mennä risoilla siihen asti, että tulee vaaterahakuukauden aika?
Yhä useampi menee nykyään silleen, että teinin rikkoutuneet vaatteet _korjataan_ ennemmin kuin ostataan uudet. Ilman puhelinta joutuu olemaan, jos ei ole rahaa ostaa uutta. Teinin kulut ovat suhteessa perheen tuloihin.
-Olen eri
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
350€/kk on kyllä todella vähän. Parit kengät ja takki ja se onkin sitten siinä. Ja kyllä, nämä kulut voivat osua samalla kuukaudelle ihan helposti. Lisäksi sitten muut kulut päälle.
juu takkiin saa menemään vaikka 1000€ jos niin haluaa.
me ollaan ihan hyvin toimeentuleva perhe ja meillä teini saa 100€ kuukausirahaa.
vaatteisin saa kolmen kuukauden välein 400-500€ tämä on riittänyt oikein hyvin, eikä ole mitään kirppareja tarvinnut kiertää.
Kerron sinulle salaisuuden: Kaikilla teineillä ei ole yhtä pienet kulut kuin sinun mussukallasi.
Mitäs sitten, jos teinillä hajoaa samassa kuussa puhelin, farkut ja takki? Pitääkö mennä risoilla siihen asti, että tulee vaaterahakuukaud
Nyt on kunnon Sherlock päättelyä. Oikeinko tulot vaikuttavat käytettävissä olevaan rahaan. Wau, mikä päättely!
Mä en ole koskaan kiinnittänyt huomiota paljonko teiniin oikein menee rahaa.
Meillä nuoren kuukausiraha on 200€ ja siitä maksaa mopoon bensat, ja ostaa käyttövaatteita mistä itse pitää (toki me vanhemmat ostetaan joskus jos on joku oikein kallis) mutta yleensä teini siis itse säästää rahan näihin.
kengät ja ulkovaatteet me ostamme, jo ihan siitä syystä että ne maksavat paljon ja haluan että ne ovat kunnolliset.
Aloittajalle sanoisin että kyllä tuo riittää kunhan silloin tällöin on ns. Puskurirahaa kun tarvii vähän isompia ostoksia, mutta tämähän on helppo sopia jos molempien talous on hyvä ja välit hyvät.
Vierailija wrote:
Mä en ole koskaan kiinnittänyt huomiota paljonko teiniin oikein menee rahaa.
Meillä nuoren kuukausiraha on 200€ ja siitä maksaa mopoon bensat, ja ostaa käyttövaatteita mistä itse pitää (toki me vanhemmat ostetaan joskus jos on joku oikein kallis) mutta yleensä teini siis itse säästää rahan näihin.kengät ja ulkovaatteet me ostamme, jo ihan siitä syystä että ne maksavat paljon ja haluan että ne ovat kunnolliset.
Aloittajalle sanoisin että kyllä tuo riittää kunhan silloin tällöin on ns. Puskurirahaa kun tarvii vähän isompia ostoksia, mutta tämähän on helppo sopia jos molempien talous on hyvä ja välit hyvät.
ensimmäinen fiksu vastaus hetkeen😂
Toisessa perheessä 350€ riittää hyvin toisissa taas ei.
Laittakaa ap alkuun sinne tilille joku isompi summa ja sitten se 200€ kuukaudessa ja vaikka puoli vuotta tarkkailette olisiko se 200€ riittänyt.
Sinähän se rupesit sekoilemaan. Turhaan sinä muita haukut siitä, ettet sinä tajunnut ,että kysyttiin omia kokemuksia eikä pyydetty arviota ap:n lapsille riittävästä summasta.