Vanha jäärä ihmettelee: Hampurilaisaterioita 25-30 euroa. Sehän on sämpylä ja jauhelihapihvi.
Ei niistä mitään fine diningia saa vääntämälläkään. Jotain relishejä purkeista ja ranut. En ymmärrä.
Kommentit (55)
Halvan ja ylihintaisen hampurilaisen raaka-aineet ei paljoa poikkea toisistaan, turha sössöttää jostain kullasta tehdystä majoneesista tai pikkelöidyistä punasipuleista, ne ei paljoa siinä jauhelihapihvin ja sämpylän välissä maksa. Vaikka liha olisi naudan sisäfilettä sen hinta olisi 30€/kg, mutta kun se ei ole sitä vaan paljon halvempaa niin sen 200g pihvinkin hinta on varmaan vajaa kolme-neljä euroa. Teitä vain kusetetaan, mutta jos ei ruuasta mitään ymmärrä niin antaa vaan mennä. Cheddarjuustokin hampurilaisissa on maustettua sulatejuustoa, sori vaan.
Vierailija wrote:
Itse olen vanhajäärä ainakin näissä asioissa. En käy siis ravintoloissa ikinä koska kotona kun tekee ruuan niin se on paljon halvempaa, kahvia juon vain kotona tai sitten työpaikalla.
Jos pitsaa tekee mieli niin teen pellillisen pitsaa ja jos hampparia tekee mieli niin sämpylän paistan ja väliin laitan täytteet.
Olen raitis joten baareissa en käy.
Urheilut ja elokuvat katson kotisohvalta.
Rahaa on hyvin kertynyt minulle ja yksi syy on juuri se etten tunge rahojani mihinkään turhuuksiin.
M33
No sinähän se varsinainen sankari olet. Mitä ajattelit sillä kertyneellä rahalla tehdä, vai vietkö hautaan mukanasi?
Vierailija wrote:
Halvan ja ylihintaisen hampurilaisen raaka-aineet ei paljoa poikkea toisistaan, turha sössöttää jostain kullasta tehdystä majoneesista tai pikkelöidyistä punasipuleista, ne ei paljoa siinä jauhelihapihvin ja sämpylän välissä maksa. Vaikka liha olisi naudan sisäfilettä sen hinta olisi 30€/kg, mutta kun se ei ole sitä vaan paljon halvempaa niin sen 200g pihvinkin hinta on varmaan vajaa kolme-neljä euroa. Teitä vain kusetetaan, mutta jos ei ruuasta mitään ymmärrä niin antaa vaan mennä. Cheddarjuustokin hampurilaisissa on maustettua sulatejuustoa, sori vaan.
No mikä ruoka ravintolassa myydään raaka-aineen hinnalla? Kyllä se taidat sinä olla, joka ei oikein ymmärrä palveluliiketoiminnan käsitettä.
En ole ikinä syönyt hampurilaista enkä tule syömäänkään!
M58
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse olen vanhajäärä ainakin näissä asioissa. En käy siis ravintoloissa ikinä koska kotona kun tekee ruuan niin se on paljon halvempaa, kahvia juon vain kotona tai sitten työpaikalla.
Jos pitsaa tekee mieli niin teen pellillisen pitsaa ja jos hampparia tekee mieli niin sämpylän paistan ja väliin laitan täytteet.
Rahaa on hyvin kertynyt minulle ja yksi syy on juuri se etten tunge rahojani mihinkään turhuuksiin.
M33
No sinähän se varsinainen sankari olet. Mitä ajattelit sillä kertyneellä rahalla tehdä, vai vietkö hautaan mukanasi?
Lyhennän nyt näin alkuun asuntolainaa kaikella ylimääräisellä rahalla,ostan laadukasta kodin elektroniikkaa ja sijoitan osan rahoista.
Toiset laittaa rahansa humpuukkiin ja sitten ne valittaa että palkka on huono.
M33
Sulla mahtaa olla tosi kiva elämä!
Vierailija wrote:
Sulla mahtaa olla tosi kiva elämä!
Minulla on erittäin kiva elämä, nautin elämästäni tosi hyvin ilman humpuukkia. Mieli lepää kun saan viettää aikaa kesämökilläni.
M33
Vierailija wrote:
Katso mitä maksaa naudan ulko- tai sisäfilee, niistä nuo "ylihintaisten" hampurilaisten pihvit valmistetaan.
Vierailija wrote:
Ehkä helpoin valinta mäkkärisukupolvelle.
Euron juusto nykyään 2,50e ja onneton pikmäk ateria 12e.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Viimeksi olen käynnyt mäkkärissä silloin kun euron juusto oli euron ja pikmäk ateria tais olla 7e. Sen jälkeen en ole enää ravintoloissa käynnyt koska hinnat liian kalliita niissä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onko oikeasti noin kalliit hinnat nykyää mäkkärissä?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Katso mitä maksaa naudan ulko- tai sisäfilee, niistä nuo "ylihintaisten" hampurilaisten pihvit valmistetaan.
Itseasiassa jos joku tyhmä tekee pihvin sisä tai ulkofileestä, jauhaa sen ja paistaa niin tulos on kuiva, niihin sekoitetaan 10-40% ihan sitä valkoista rasvaa. ja kas silti se on sisäfilepihvi. Täysin lihan haaskausta mutta lippispäinen spede vetää sen ja kertoo seuraavana päivänä syönneensä laadukkaan sisäfilehampurilaisen.
11 euroa oli lounaalla salaattipöydän kanssa
Vierailija wrote:
En ole ikinä syönyt hampurilaista enkä tule syömäänkään!
M58
Oletko kuitenkin juonut maitoa?
Mulle noin pikkuraha ei oo kynnyskysymys
Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa. Jos et ymmärrä ravintolahampurilaisten päälle, hese ja mäkkäri on sinua varten. Niissä kunnollisissa hampurilaisravintoloissa maksat ekstraa siitä, ettei tarvitse syödä hesen majoneesivelli-hampurilaisia, vaan saat oikean, oikein paistetun kunnollisen pihvin tuoreen sämpylän välissä, tuoretta salaattia jne. siellä sämpylän välissä, ravintolassa tehdyt soosit ja mausteet, ja ei-pakasteroska-ranuja, vaan kunnon ranskanperunoita. Jos joku siitä on valmis maksamaan, onko se jollain tapaa sinulta pois? Varakkaat syö sitä mitä haluavat, köyhåt sitä mitä saavat, eikö niin?
Vierailija wrote:
M33
Baareissa voi käydä ihan selvinpäinkin. Omalla autolla menee
Vierailija wrote:
M33
Mennäänkö naimisiin?
En juo edes kahvia.
No onhan se naurettavaa maksaa 20-30 euroa hampurilaisesta, kun sillä saa paremmankin pääruuan. Laadukkaan hampurilaisen osaa tehdä kotonakin.
Jossaa hienosto paikoissa burgeri ateria saattaa maksaa 20 euroa.
Mäkkäristä saat hamppariaterian alle kympillä.