Olenko ainoa, joka ei ymmärrä miksi miehen pitää puhdistaa lattiakaivo kylppäristä esim?
Miksi miehillä teetetään kaikki oksettavimmat kotityöt?
Kommentit (71)
Meillä mies putsaa kaivon ja hajulukot. Mulla on ihan riittävästi muutakin puuhaa.
Elävät jyrsijät, linnut ym.taas ovat minun hommaa. Kerrankin satimeen oli jäänyt hiiri kiinni mutta sätki vielä vauhkona. Mies ei pystynyt koskemaan siihen vaan minun piti kiikuttaa sadin hiirineen takapihalle ja toimia pyövelinä. Eiköhän me olla tasoissa.
Vierailija wrote:
Tutun exä käy vieläkin putsaamassa tuttavani lattiakaivon. 😂 Ne kyllä taitaa vielä jotain keskenään säätää. Pillupalkalla.
Super 😀👍🏼
Perinteiset ns. miesten työt ovat tilastollisestikin kaikkein sukupuolittuneimpia. Ei sitä muutaman poikkeusmamman kitinä muuta.
Menkää ulos katsomaan ketkä siellä pääosin on lumitöissäkin, ketkä vaihtamassa renkaita jne..
Meillä ei käytetä penistä missään hommassa työkaluna, jos ei lasten siittämistä lasketa.
Kauhistuttaa ajatus, että peniksellä avattaisiin lattiakaivo tai viemäri :( .
Vierailija wrote:
Miesten työt ovat sukupuolittuneimpia.
Miten niin? Mitkä työt luetaan "miestentyöksi" Onko WC-pöntön pesu miesten vai naisten työtä?
Mies ei meillä ole koskaan pessyt WC-pönttöä ja varmaan harvoin sitä lattiakaivoakaan. Yökkäsi kun joutui joskus vaihtamaan vauvan vaipan, kun minä oli niin kipeänä, etten pystynyt.
Jos itsestä tuntuu/omassa parisuhteessa joutuu aina tekemään jotakin asiaa, se ei todellakaan meinaa, että kaikilla muilla on samalla tavalla. Jossakin se nainen pesee lattiakaivot ja kaiken muunkin, mies ei pese mitään ja jossain toisessa perheessä mies pesee lattiakaivon. Jee onpas kova jätkä!
Vierailija wrote:
Siivoaminen on naisten hommaa. Ja jos ei homma kiinnosta, niin aina voi pakata kimpsunsa ja lähteä.
Kuka sitten siivoaa, kun nainen on lähtenyt?
Vierailija wrote:
Esimerkiksi keittiön hajulukko on pakko puhdistaa itse, kun vaimo on niin avuton ettei saa koottua sitä oikein ja sitten se vuotaa.
No hyvä, että edes sen teet. Sen varjolla voitkin sitten jättää kaiken muun(päivittäin tehtävät) tekemättä, kun minähän puhdistan hajulukon! Sitähän joutuu puhdistamaan ihan alvariinsa......
Tää lattiakaivon peseminen on vähän samanlainen"miestentyö" kuin se kuuluisa 2x vuodessa tehtävä renkaiden vaihto :D
Eipä tarvitse montaa kertaa vuodessa tehdä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miesten työt ovat sukupuolittuneimpia.
Miten niin? Mitkä työt luetaan "miestentyöksi" Onko WC-pöntön pesu miesten vai naisten työtä?
Mies ei meillä ole koskaan pessyt WC-pönttöä ja varmaan harvoin sitä lattiakaivoakaan. Yökkäsi kun joutui joskus vaihtamaan vauvan vaipan, kun minä oli niin kipeänä, etten pystynyt.
Jos itsestä tuntuu/omassa parisuhteessa joutuu aina tekemään jotakin asiaa, se ei todellakaan meinaa, että kaikilla muilla on samalla tavalla. Jossakin se nainen pesee lattiakaivot ja kaiken muunkin, mies ei pese mitään ja jossain toisessa perheessä mies pesee lattiakaivon. Jee onpas kova jätkä!
Tämä nyt on tutkittua faktatietoa. Turha minulle kiukutella. Etsi itse lisää tietoa asiasta. Kodin kunnostus- ja huoltotyöt ovat pitkäli näitä perinteisesti miesten töiksi lueteltavia ja kaikkein sukupuolittuneimpia kotitöitä edelleen.
Vierailija wrote:
Tää lattiakaivon peseminen on vähän samanlainen"miestentyö" kuin se kuuluisa 2x vuodessa tehtävä renkaiden vaihto :D
Eipä tarvitse montaa kertaa vuodessa tehdä.
Ei. Mutta kun niitä töitä on useampia.
Minusta on todella epämiellyttävää työntää käsi lattiakaivoon tai mihin tahansa aukkoon. Miehestä siinä ei ole mitään ihmeellistä, joten hän hoitaa sen.
Nyt on ulkosuomalaisena pakko kysyä että mitä te siis suihkussa putsaatte? Ymmärrän kyllä sanan lattiakaivo mutta en tajua mitä siitä putsataan? Meillä suihkun lattiassa on sellainen viemärin suu kuin lavuaarissakin, ei sitä voi mitenkään puhdistaa 😅.
Mikäli ihminen asuu yksin, niin sukupuolesta riippumatta tuo on hyvä tehdä aika ajoin. Mikäli asuu toisen ihmisen kanssa, niin kumpikin yleensä on tuon kykenevä tekemään.
Vierailija wrote:
Mitä oksettavaa tossa on? Kai jos kerta pari vuodessa ne pesee niin paskasia on mutta onko vaikeeta vaikka kerta viikkoon tai vaikka parin viikon välein ne pestä?
Jep, kerta viikkoon moskat pois ja kerran kuussa kaivo hajulukkoineen auki ja pesu harjaa käyttäen. Vie aikaa max. 5 minuuttia. Ei ole vaikeaa, eikä pääse 'ällöttävän' likaiseksi.
Vierailija wrote:
Nyt on ulkosuomalaisena pakko kysyä että mitä te siis suihkussa putsaatte? Ymmärrän kyllä sanan lattiakaivo mutta en tajua mitä siitä putsataan? Meillä suihkun lattiassa on sellainen viemärin suu kuin lavuaarissakin, ei sitä voi mitenkään puhdistaa 😅.
Täällä yks ulkosuomalainen myös ihmettelee näitä lattiakaivokeskusteluja. Lattia"kaivo"? Joku viemäri? Lattialla?
Täällä on suihku ja siinä se pieni pyöreä viemäriaukko (samanlainen kuin lavuaarissa). Mitenkään sitä ei voi avata.
Kiinteän omaisuuden hoitamisella mies hoitaa myös irtainta omaisuuttaan, kuten naista.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Täällä yks ulkosuomalainen myös ihmettelee näitä lattiakaivokeskusteluja. Lattia"kaivo"? Joku viemäri? Lattialla?
Täällä on suihku ja siinä se pieni pyöreä viemäriaukko (samanlainen kuin lavuaarissa). Mitenkään sitä ei voi avata.
Ulkosuomalainen täälläkin. Ainakin meillä pesuhuoneen lattiakaivossa on kansi, sen alla avattava ritilä ja sen alla vielä (myöskin avattava) hajulukko. Jos haluaa kunnolla puhdistaa, niin nuo osat pois ja pestävä irroitettuna.
Puhdistan mieluummin itse. Ja avaan hajulukot ym. Mieheni ei kuitenkaan tykkää tästä, koska hänen mielestään menen hänen reviirilleen (on putkimies).
Vierailija wrote:
Perinteiset ns. miesten työt ovat tilastollisestikin kaikkein sukupuolittuneimpia. Ei sitä muutaman poikkeusmamman kitinä muuta.
Menkää ulos katsomaan ketkä siellä pääosin on lumitöissäkin, ketkä vaihtamassa renkaita jne..
Tyypillisesti miehet haluaa tehdä nämä hommat itse. Kun ei kuulemma naisen työnjälki kelpaa.
Esimerkiksi keittiön hajulukko on pakko puhdistaa itse, kun vaimo on niin avuton ettei saa koottua sitä oikein ja sitten se vuotaa.