Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, joka ei ymmärrä miksi miehen pitää puhdistaa lattiakaivo kylppäristä esim?

Vierailija
01.11.2023 |

Miksi miehillä teetetään kaikki oksettavimmat kotityöt?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kumihanskat, maski, Fairya ja vanha tiskiharja, joka menee roskikseen homman jälkeen.

Todella ihanaa saada klönttinen ja limahiuksinen lattiakaivo lannistettua - Auri Kanasen tapaan!

Maski ja tiskiharja? Kannattaa ostaa kaupasta lattiakaivon suodattimia. Ne hiukset kerääntyy siihen. Sitten vaan vaihdat suodattimen. Nopea ja kätevä homma. 

t. Nainen

Vierailija
22/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä se on talouden miehet, jotka ei vessaa pese tai lattiakaivoa puhdista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse sitten siivoa sitä? Mä siivoon sen tise, koska kerkeen usein ennen miestä.

Vierailija
24/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopealla googlettelulla en löytänyt mitään olemassa olevaa sääntöä aloituksen väitteestä. Jos joku tietää paremmin, niin voi vinkata mistä tuollaisen tehtävään kuuluvan miehen saa.

Vierailija
25/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuuluu molemmille. Seurustelin joskus miehen kanssa, joka ei osannut avata tukkeutunutta wc. lavuaaria. Eikä laittaa niitä oikein paikoilleen. 

Minä laitan mieheni siivoomaan vuorollaan. . Ja tekemään ruokansa. 

Pesemään itse pyykkinsä. 

Aikuinen mies, kun osaa noi hommat👍

Vierailija
26/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tästäkin vielä narista. Eihän näistä suomalaisista miehistä ole mihinkään muuhun kuin pelaamaan tietsikalla. Minä naisena huolehdin lattiakaivot, vaihdan suodattimet ilmanvaihtolaitteeseen, huollan auton, teen ruoat, siivoan, tiskaan, imuroin jne. 

Vierailija
27/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kumihanskat, maski, Fairya ja vanha tiskiharja, joka menee roskikseen homman jälkeen.

Todella ihanaa saada klönttinen ja limahiuksinen lattiakaivo lannistettua - Auri Kanasen tapaan!

No tämä! Niin autuasta. Nykyään se tosin tulee jynssättyä sen verran usein, ettei mitään megamönjää sieltä saa ulos kaivettua. Möhnän siivoaminen on mukavaa, mutta ajatus siitä, että autuaan tyytyväisenä puhdistaa itseään suihkussa ja siellä alapuolella lattiakaivossa se ryönämörkö muhii ja haisee, on jotenkin epämukava.

Vierailija
28/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oksenna kumpikaan. Kaivo siivotaan tarpeeksi usein.

Vierailija
29/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Maski ja tiskiharja? Kannattaa ostaa kaupasta lattiakaivon suodattimia. Ne hiukset kerääntyy siihen. Sitten vaan vaihdat suodattimen. Nopea ja kätevä homma. 

t. Nainen

Se suodatin on tukossa karvoista jopa parissa viikossa ja aika tyyriitä pidemmän päälle. Niillä voi pidentää putsausväliä, mutta ei korvaa sitä. Kaikkiin lattiakaivoihin ne eivät edes sovi. 

Vierailija
30/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vkloppuna puhdistin lattiakaivon ekaa kertaa ite. Ei oo miestä, joten piti kääriä hihat ja ryhtyä hommiin. Olihan se ällöä mut kiva tietää et jatkossa osaan tuonkin itse. Mut en mä tiedä miks se miehen homma noin yleisesti olis. Jos mulla on joskus mies niin voitais vaikka vuorotella. :D

N31

Vierailija
31/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pitääkö tästäkin vielä narista. Eihän näistä suomalaisista miehistä ole mihinkään muuhun kuin pelaamaan tietsikalla. Minä naisena huolehdin lattiakaivot, vaihdan suodattimet ilmanvaihtolaitteeseen, huollan auton, teen ruoat, siivoan, tiskaan, imuroin jne. 

olet super

Vierailija
32/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa kun normaalin viikkosiivouksen yhteydessä pesee lattiakaivotkin, niin ei ole homma eikä mikään.

Alle minuutti kun tiskiharjalla sutasee.

Vierailija
33/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun exä käy vieläkin putsaamassa tuttavani lattiakaivon. 😂  Ne kyllä taitaa vielä jotain keskenään säätää. Pillupalkalla.

Vierailija
34/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen hämmästynyt että jollain riittää motivaatio puunata lattiakaivoa noin usein.

Ja minä taas miksei siivota useammin, ei meillä ole mitään klönttejä.

Vierailija
35/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies putsaa lattiakaivon, vaihtaa autoon talvirenkaat, satunnaisesti imuroi, huolehtii puut ja talon lämmityksen ja poraa seinään reiät. Minä taas teen usein ruoan, siivoan noin muuten, päätän minne ne reiät seinässä porataan ja hoidan pihan. 

Vierailija
36/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä on kahdenlaisia paskahommia:

- paperihommat

- likaiset hommat

Mies inhoaa paperihommia enemmän kuin likaisia hommia. Siksi mä teen nuo ensimmäiset, mies jälkimmäiset.

Wc-käynti ei ole valmis ennen kuin paperihommat on hoidettu.

Vierailija
37/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä mies putsaa lattiakaivon, vaihtaa autoon talvirenkaat, satunnaisesti imuroi, huolehtii puut ja talon lämmityksen ja poraa seinään reiät. Minä taas teen usein ruoan, siivoan noin muuten, päätän minne ne reiät seinässä porataan ja hoidan pihan. 

Perinteistä. :)

Vierailija
38/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

t. Nainen

Kyllä, ihme rääkymistä taas kuka siivoaa ja mitä. Olkoot paskassa se ketä ei siivoaminen kiinnosta ja tässäkin asiassa voi päästä helpommalla jos vain haluaa. 

Vierailija
39/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ikisinkkunainen, ja itse saan tehdä kaiken. Myös sen lattiakaivon putsauksen.

Vierailija
40/71 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eiköhän tuo koske vain omaa parisuhdettasi. Esim. minun ex-mieheni oli ihan naurettava yökkiessään kaikelle ällöttävälle (lattiakaivo, roskis, vauvan vaipat jne.), että todellakin minä (nainen) hoidin aivan kaiken tuollaisen. Että eiköhän ole ihan vaan yksilöistä kiinni, eikä sukupuolesta.

Niin, kannattaa hoitaa ihan kaikki itse. Se on niin voimaannuttavaa, eikö? Me naiset pärjätään jne. Puurtaa kaikki metatyöt yksin. Mies voi vaikka katsella telkkaria tai pelata koneellaan sillä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme