Olenko ainoa, joka ei ymmärrä miksi miehen pitää puhdistaa lattiakaivo kylppäristä esim?
Miksi miehillä teetetään kaikki oksettavimmat kotityöt?
Kommentit (71)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Perinteiset ns. miesten työt ovat tilastollisestikin kaikkein sukupuolittuneimpia. Ei sitä muutaman poikkeusmamman kitinä muuta.
Menkää ulos katsomaan ketkä siellä pääosin on lumitöissäkin, ketkä vaihtamassa renkaita jne..
Tyypillisesti miehet haluaa tehdä nämä hommat itse. Kun ei kuulemma naisen työnjälki kelpaa.
Meillä on sama siivoamisessa. Vaimo ei anna siivota, kun minun työnjälki ei kelpaa. Sitten itkee, kun ei itse anna tehdä.
Asumme oktalossa ja meillä ei ole mitään miesten ja naisten hommia. Kumpikin tekee kaikkea, jos ei ole fyysistä estettä.
Yleensä se tekee, joka osaa parhaiten, mutta ei ole mikään sääntö.
Minä esim teen pienet sähköhommat ja putkihommat ja mies hoitaa auto/raskaat pihahommat. Kodinhoitohommat menee lähes tasan.
Olen putsannut kerran elämässäni ja siitä lähtien käyttänyt kerran kuussa vaihdettavia filttereitä kaappaamaan hiukset ja muun töhkän.
Vierailija wrote:
Se lasketaan putkihommaksi ja ne nyt on miesten töitä. Hyväksy se.
Eibole miesten ja naisten töitä! On vain yhteiset työt. Tätähän naiset ovat huutaneet jo vuosia
Koska biologisesti mies on luotu rassaamaan röörejä?
Vierailija wrote:
Asumme oktalossa ja meillä ei ole mitään miesten ja naisten hommia. Kumpikin tekee kaikkea, jos ei ole fyysistä estettä.
Yleensä se tekee, joka osaa parhaiten, mutta ei ole mikään sääntö.
Minä esim teen pienet sähköhommat ja putkihommat ja mies hoitaa auto/raskaat pihahommat. Kodinhoitohommat menee lähes tasan.
Eli teillä mies tekee kaikki raskaat ja vaikeat työt ja sinä teet kaikki kevyet ja helpot työt? Ihan niin kuin suurimmassa osassa muissakin perheissä
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nyt on ulkosuomalaisena pakko kysyä että mitä te siis suihkussa putsaatte? Ymmärrän kyllä sanan lattiakaivo mutta en tajua mitä siitä putsataan? Meillä suihkun lattiassa on sellainen viemärin suu kuin lavuaarissakin, ei sitä voi mitenkään puhdistaa 😅.
Täällä yks ulkosuomalainen myös ihmettelee näitä lattiakaivokeskusteluja. Lattia"kaivo"? Joku viemäri? Lattialla?
Täällä on suihku ja siinä se pieni pyöreä viemäriaukko (samanlainen kuin lavuaarissa). Mitenkään sitä ei voi avata.
Ulkosuomalainen täälläkin. Ainakin meillä pesuhuoneen lattiakaivossa on kansi, sen alla avattava ritilä ja sen alla vielä (myöskin avattava) hajulukko. Jos haluaa kunnolla puhdistaa, niin nuo osat pois ja pestävä irroitettuna.
Ok... Sitten on kyllä erilainen systeemi kuin meillä. En ole ihan varma mikä on hajulukko mutta ainakaan ei sellaista ole koskaan tarvinnut puhdistaa. Tosiaan mitään kantta tai avattavaa osaa ei suihkun viemärissä ole, siinä on vain sellainen pyöreä viemärinaukko, metallinen jossa on reikiä. Pidän sen päällä suodatinta ettei hiuksia mene niin paljon viemäriin. Ja jos menee tukkoon, sinne laitetaan avaavaa ainetta, mutta mitenkään sitä ei voi itse puhdistaa.
Mies hoitaa kauppa-asiat, tiskit ja kokkaukset suurimmaksi osaksi. Minä siivoan, pesen pyykit ja myös sen lattiakaivon.
En pyydä miestäni pesemään lattiakaivoja, mieheni tekee sen, koska katsoo sen omaksi tehtäväkseen. Hän pesee myös saunan ja kylppärin. Tekee kaiken perusteellisesti. Mieheni ei yökkää lattiakaivoja pestessä.
Mieheni yökkäsi, kun pesi vauvojen kakkapyllyjä 😂 pesi kaikesta huolimatta 😅
Meillä mies tekee tuollaiset ällöttävät työt, koska mulla on niin herkkä oksennusrefleksi. Minä sen sijaan teen kaikki näpräämistä ja hermoja vaativat työt, teen tietotekniset asennukset ja vastaavat, miehellä ei sellaisiin riitä hermot alkuunkaan.
Minä haluan myös suunnitella ja toteuttaa remontit, pilkkoa halot ja muutenkin hoitaa "miesten hommat", vaikka olen naisellinen nainen ja mies tosiaan duunariäijä. Tulee vaan se miehen ego vastaan. Minä näen käsillä puuhailun mukavana vastapainona aivoja rasittavalle työlleni.