Mies juo taas!!! Nyt on taas juonut 10 olutta, joka ilta!!!
Koko 3 vuoden verran oluen litkiminen on ollut päivittäistä.
5-8 annosta/per arkipäivä, vkon loppu pe ja la 10-12 annosta/ilta.
Mies oli kolme viikkoa raitis.
Pyynnöstäni ja iltajuopottelu käynnistyi viikko sitten uudelleen riidan päätteeksi ja on tauon eli ratkeamisen jälkeen mennyt kahta kauheammin.
Joka ilta n. 10!! Myös arkena.
Eroko!?
Mies lupasi taas lopettaa uudelleen.
Kommentit (63)
Ette tietenkään eroa. Alkoholisti tarvitsee nalkuttavan akan, jotta voi oikeuttaa juomisensa. Toki hätätilassa käy paskamainen pomokin "siellä minä joka päivä revin itseni hikeen, mutta kun mikään ei riitä, eikä näköjään kotonakaan saa työstressistä rentoutua..".
Anna miehen juoda! Hän piti tipattoman sinun takiasi. Koska olet itse tehnyt jotain vastaavaa miellyttääksesi miestä?
Vierailija wrote:
Amatööri! Mulla menee parikymmentä joka ilta.
Vain alkoholistin pitää kilpailla siitä, kuka juo eniten. Muistaa aina kehua, kuinka tuli pistettyä "paremmaksi".
Jo alakoulussa alkoholismin isältään ja papaltaan perineet kakarat kävivät salaa isukin baarikaapilla, kun ketään ei ollut kotona. Näistä sitten piti koulussa kavereille kerskua, kuinka kävin ottamassa isin pullosta. Näistä sitten syntyi hirveä kilpailu, jossa toisen tekemä piti pistää paremmaksi. Kun yksi oli käynyt ottamassa hörpyn, niin toinenpa oli käynyt juomassa koko kossupullon tyhjäksi. Ja kerralla tietysti koko pullo tyhjäksi, ykkösellä alas. Eikä tuo 11 v tenava tietenkään joutunut siitä mihinkään vatsahuuhteluun. Erilaiset alkoholistin piirteet näkyvät jo lapsena. Viinan himot alkaa jostain joulusuklaista, koska puolet suvusta on aina ollut rappioalkoholisteja.
Mitä sitten? Miksi se on sulle ongelma?
Mun miesystävä juo. Paljon. Ei arkena, mutta viikonloppuisin. Emme asu yhdessä, emmekä tule asumaan. Ikävä tuota on katsella, mutta ei asia ole mun vallassani. Olen ns. mahdollistaja, mutta en tiedä, mitä muuta voisin, kuin jättää miehen, enkä halua sitä. Raivoamaan ja nalkuttamaan minusta ei ole. Mies tiedostaa ongelman, mutta ei pysty tekemään ratkaisua.
Osta sille viikonlopuksi kuusi koria kaljaa ja sano että sen on pakko juoda kaikki viikonlopun aikana.
Tee palvelus meille naapureille ja eroa siitä juoposta. Tulisi hiljaisuus ja rauha takaisin taloon
Ajattelen näin: jos oma isäni olisi juonut joka ilta olutta pullotolkulla, niin olisimme me lapset sen huomanneet. Ja kärsineet paljon. Alkoholisti on itsekäs. Millään muulla ei ole mitään väliä, vain omalla humalalla on merkitys. Olen hyvin pahoillani puolestasi. Minä raitistuin vuosien viinin tissuttelun jälkeen. Elämä on parempaa nyt.
Vierailija wrote:
Joop. Suo siellä, vetelä täällä.
Olen anellut mieheltäni seksiä jo toista vuotta. Ei kuulemma kiinnosta enää. Paska homma.
Mistä ihmeestä löysit tällaisen? Olen koko ikäni etsinyt seksitöntä suhdetta mutta aseksuaaleja/haluttomia miehiä ei vain ole missään.
Vierailija wrote:
Eihän tuo nyt mitään haittaa, pikku kaljottelua tuo on. Ota siltä poskeen ja sit annat sille kakkosta niin kyllä se siit suttaantuu.
Tää. Kun akat vain tajuaisivat miesten yksinkertaisia tarpeita:
- 1. ruokaa
- 2. pillua & pyrstöä (ilman kitinää tai "pääkipuja")
- 3. kaltsua kohtuudella
Niin sitä ei tarvisi tintata ilman takaraivoa joka päivä, koska kohdat 1 & 2 ei täyty.
Onko pakko elää juopon miehen kanssa. Jokainen saa päättää millaista elämää elää ja sinä päätit elää juoppo miehen kanssa joten et voi valittaa asiasta.
Vierailija wrote:
Mun miesystävä juo. Paljon. Ei arkena, mutta viikonloppuisin. Emme asu yhdessä, emmekä tule asumaan. Ikävä tuota on katsella, mutta ei asia ole mun vallassani. Olen ns. mahdollistaja, mutta en tiedä, mitä muuta voisin, kuin jättää miehen, enkä halua sitä. Raivoamaan ja nalkuttamaan minusta ei ole. Mies tiedostaa ongelman, mutta ei pysty tekemään ratkaisua.
Nälkä lähtee syömällä ja akka juomalla
Näyttää siltä että alkoholi on suurempi ongelma sinulle kuin miehellesi. Miestä et voi muuttaa, joten nyt kannattaa miettiä jaksatko itse katsella tuommoista lopun elämää? Et voi muuttaa kuin asennettasi.
Vierailija wrote:
Osta sille viikonlopuksi kuusi koria kaljaa ja sano että sen on pakko juoda kaikki viikonlopun aikana.
Juu. Ja jouluun mennessä hän ei ole muuta ehtinyt tehdäkään kuin kantaa ukolleen kaljaa koritolkulla. Kerran kun juopon pistää juomaan 6 koria kaljaa viikonlopun aikana, niin kohta sitä menee 6 koria päivässä niin kauan kuin ukko on kokonaan keltainen ja kupsahtaa.
Naapurin akka joi maksansa pilalle ja itsensä hengiltä, kun joka päivä piti olla monta pulloa väkeviä. Tästä ei ole kauaa. Siinä kämpässä tehtiin jonkinlainen juopottelun ennätys. Oli surkeeta katsella hänen tilaa. Loppuaikoina hän ei päässyt edes lattialta ylös. Kerran kun kaatui, niin ties kauan hän siinä lattialla sitten makaili. Ambulanssi vei ja sairaalasta ei enää kotiinsa palannut. Kuoli seuraavana päivänä kun mulla alkoi kesäloma. Tein vaan havainnon, että akkaa ei ole hetkeen näkynyt ja hiljaista on. Sitten kuulin uutisen hänen kuolemasta.
Vierailija wrote:
Akka sad up!!
Tämä puolikielinen kommentti paljasti lähettäjänsä sivistystason.
Vierailija wrote:
Ei NYT voi olla JOKA ilta... paitsi 4:ssä ulottuvuudessa.
Kuinka niin?
Voi ei.. kuulostaa että miehellä on alkoholiongelma.
sinä voit pyytää lopettamaan ja sinulle hän voi sen luvata, mutta todellinen muutos lähtee hänestä itsestään. Hänen täytyy haluta lopettaa.
Hautaan tuo vie joka tapauksessa jos ei nyt tartu addiktioon ja hae apua. Diabetes, maksakirroosi tai maksasuöpä, suolistosyöpä, ylipaino..
todennäköisesti sinä olet se ihminen kenet hänen täytyy menettää jotta alkaa se todellinen alamäki. Ja sieltä mäenpohjasta hän sitten havahtuu ja lopettaa ja hakee apua - tai sitten ei ja kuolee ennenaikaisesti alkoholihaittoihin. Teidän suhdetta ei kannata jatkaa , olet saamassa mahdollistajan roolin. Nytkinhän juominen on ”sinun syysi” , hän alkoi juoda koska teillä oli riita.