Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin sairauslomalle työpaikkakiusaamisen takia ja töihin palattuani vastassa oli entistä ilkeämmät työkaverit

Vierailija
31.10.2023 |

Paluu alkoi sairauslomasta kuittailulla.. 

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuvittelitko saavasi ihailua, arvostusta ja kunnioitusta työyhteisöltä jolle sinä aiheutit suuria ongelmia vain semän takia kun kaikki ei toiminut sinun tahdon ja sinun tunteiden ehdoilla?

Lasku kansantaloudelle ja yrityksille kiusaamisesta on kyllä kova, mutta tämä ei ole uhrien vika, vaan vain ja ainoastaan kiusaajien. 

Vierailija
42/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kiusaamisesta helposti sairaslomaa? Kiusattu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken tämän perusteella: jos naiset olisivat vallassa, niin eivät olisi. 

Nimittäin maapallo olisi paukattu jo aikaa sitten ydinpommeilla hittoon!

Vierailija
44/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteesi tosi hyvin. Mulla oli onneksi määräaikainen työsuhde joten hammasta purren jaksoin.

Olin onnellinen kun huomasin että  tyyppi oli joko lomalla, vapaalla tai ei ollut työpäivänä samassa tiimissä.

Myös muut työpaikalla tiesi tyypin, kukaan ei pitänyt siitä.

Viimeisinä työpäivinä sanoin suoraan mitä siitä ajattelin, kritiikki valui varmaan kuin hanhen selästä, ei mitään reaktiota.

Työnantajalla pitäis olla myös vastuu huonosti käyttäytyvistä kollegoista. Tuonkin takia moni on varmaan irtisanoutunut. 

Vierailija
45/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli työntekijä, joka kertoi, että häntä on kiusattu jokaisessa entisessä paikassa.

Kuukauden päästä jo tuli hyvin selville, mikä oli ongelma. Valitsi töitä, mitä halusi tehdä..jos siis viitsi tehdä. Juoksi tupakalla, kun muut teki töitä. Vinkui, ettei halua tuota hoitaa tai tätä. Kävi pomolta kerjäämässä, että haluaa hoitaa vain määrättyjä eli helpoimpia asukkaita. Saikuttaa valtavasti, kun niin ahdistaa, kun joutuu joskus hoitamaan raskaampia asukkaita. Yrittää vaihtaa listoissa vuoroja, että saa koko ajan olla parin kaverinsa kanssa töissä.

Jos näistä mainitsee, juoksee kertomaan, että täälläkin häntä työpaikkakiusataan

Vierailija
46/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku työnantajalle terveyden menetyksestä. Laskun maksaa kiusaaja verojen muodossa.

Vierailija
47/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin itseni ja erään aiemman työsuhteeni viesteistä 28, 31 ja 32.

Aistin tulehtuneen työilmapiirin jo ensimmäisenä työpäivänä. Työyhteisössä oli jäsen, johon kohdistuvan kiusaamisen huomasin hyvin nopeasti.

Olin ujo aluksi, mutta lisäksi nuori ja innokas. Tekemiseni palkittiin johtajan toimesta. Kun minut palkittiin, kiinnitettiin huomiota myös tekemiini virheisiin. Mistään ei myöskään saanut kieltäytyä tai esimiehen ovi kävi. Eräällä kerralla minut istutettiin koko ryhmän eteen ja sain kuulla palautetta huonoudestani oikein koko ryhmän voimalla. Erittäin nöyryyttävää kokemus.

Jatkoin kuitenkin hyvää työtäni. Tässä vaiheessa ryhmän huomio oli kiinnittynyt enemmän tuohon talossa pidempään olleeseen kiusattuun henkilöön ja sain työskennellä jokseenkin rauhassa. Tupakkatauoilla kuuntelin korvat punaisina kuinka tiimiläiset toivoivat ylläolevan henkilön kuolemaa.

Tuli YT:t ja aiempi kiusattu sai kenkää. Negatiivinen huomio kääntyi tämän jälkeen minuun. Oli eristämistä, huomauttelua, tieto ei aina kulkenut omiin korviini, esimiehelle annettiin palautetta persoonaan kohdistuvista asioista, minulle jopa huudettiin ja haistateltiin.

Tätä pahinta vaihetta kesti kaksi pitkää vuotta. Kaiken kiusaamisen keskiössä yksi ja sama koko työyhteisöä pyörittävä henkilö. Pyysin esimieheltä apua, sitä en saanut. Jäin pitkälle sairauslomalle opiskelin ja työllistyin toiselle alalle. Toipumisessa meni vuosia. Myöhemmin olen saanut kuulla, että työyhteisön on jättänyt moni henkilö minun jälkeeni.

Vaikka tuosta kokemuksesta on jo useita vuosia aikaa, olen nykyään osatyökykyinen, ehkä pysyvästi. En esimerkiksi pysty toimimaan ryhmissä. Työvuosia olisi edessä vielä useita vuosikymmeniä. Toivottavasti toipumista vielä tapahtuu ja pystyn elättämään itseni eläkkeelle saakka.

Vierailija
48/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kiusaamista jos tahallaan nolaa toisen töissä hienotunteisesti morkaten..?

Vierailija
49/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä ne varmaan veetuilevat siksi kun ovat joutuneet tekemään sinunkin työt sairaslomasi aikana. Mutta minunkin neuvo on että vaihda työpaikkaa.

Se on ihan oikein joutua tekemään vähän kovemmin töitä, jos on ensin veetuillut jonkun saikulle. Eivät näköjään ottaneet opikseen, kun jatkavat veetuilua. Hae lisää saikkua ja sinä aikana uusi duuni. Toivotaan, ettei tilallesi palkata ketään, jos se vähän taittaisi ja taltuttaisi sitä suurinta veetuiluintoa kun joutuu keskittymään isompaan työmäärään.

Vierailija
50/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusattiin Stockalla ja jouduin jäämään uupumus-masennussairauslomalle. Kuulkaa, ei ollut lomaa se. Tää pikkupomo jatkoi touhujaan vaikka alennettiinkin muiden tasolle ja sit loppujen lopuks irtisanouduin ja elämä parani. Rahat väneni mutta mieli parani ja saa nukuttua eikä itketä. Suosittelen.

Vierailija
51/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onneksi miehisellä aloilla ei tuollaista ilmene. Saattaisi jollakin tulla äkkiä nenä kipeäksi. Olen pahoillani kuitenkin APn puolesta.

Mies raksalta

Olet väärässä, vaikka pitkään luulin samoin. Yksi esimerkeissä ollut työpaikkani oli miesvaltainen teknologia-alan yritys. Kyynerpäät on terävät kun kurkotetaan kuusen latvaan ja hamutaan valtaa. Pahin kaikista, vaikka naisetkin tämän taitavasti osaa. 

Vierailija
52/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onneksi miehisellä aloilla ei tuollaista ilmene. Saattaisi jollakin tulla äkkiä nenä kipeäksi. Olen pahoillani kuitenkin APn puolesta.

Mies raksalta

Työpaikka jossa huudettiin naamalle kiinnipitäen ja syjettiin ruokaan oli varstotyötä ja miesten kesken tapahtunutta. 

Vierailija
53/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaaminen tulisi kriminalisoida

Vierailija
54/54 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia :( Sairausloma vaan antaa kiusaajille lisää vettä myllyyn

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän