Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin sairauslomalle työpaikkakiusaamisen takia ja töihin palattuani vastassa oli entistä ilkeämmät työkaverit

Vierailija
31.10.2023 |

Paluu alkoi sairauslomasta kuittailulla.. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työpaikkakiusaajat ovat syvältä. Ymmärtääköhän ne miten paljon kiusaaminen heikentää yrityksen taloutta. Sen se tekee kun pelataan pelejä, juorutaan, juonitaan työn tekemisen sijaan ja Saikut päälle. 

Toivottavasti uudella lailla/asetuksella saavat muutamat pahimmat öykkärit pihalle työpaikoista. Vaikka eipä taida työnantajilla olla pokkaa, menevät kiusaamiseen mukaan ja esittävät kiusatulle empaattista kasvokkain.

Vierailija
22/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois tuollaisesta myrkkyluolasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minkälaista se työpaikkakiusaaminen oilein on? Minua koulukiusattiin, eli esim. mun pyyhekumi katkaistiin, käsityötunnilla minua pistettiin neulalla, jätettiin kutsumatta synttäreille ym. 

En ole koskaan kokenut työpaikkakiusaamista, miten se ilmenee? Minä olisin vaan tyytyväinen jos minua ei kutsuttaisi työporukan vapaa-ajan rientoihin kun en niihin halua osallistua. Eikä haittaisi yhtään jos kahvipöydässäkin saisin istua yksikseen, introvertti kun olen.

Ainakin yhdessä entisessä työpaikassani oli ihmisten jatkuvaa haukkumista, ulkopuolelle jättämistä ihan kaikessa.

Huutamista niin että kiusaaja painoi naamansa 10 cm päähän omiata kasvoista ja huusi suoraa huutoa, haikenlaisia syytöksi ja haukkuja. Piti samalla käsivarsista kiinni ettei uhri päässyt pois. Toisten ruokaan sylkemistä jne. 

Kaikki tapahtui kameroiden katvealueella, jos valitit pomolle niin kiusaajat olivat paikan suurimpia uhreja, ja oikeat uhrut kauheita kiusaajia. Olin 2 vuotta työssä tuolla, kunnen jouduin itse uhri-vuoroon. 2 vuoden aikana 48 työntekijää valitti kiusaamisesta ja irtisanoutui kiusaamisen vuoksi.

Asualle ei koskaan tehty mitään, koska ei ollut kameratallenteita, vaan sana-sanaa vastaan. Ja yrityksen johtohenkillt pelkäsivät alaisiaan. 

Vierailija
24/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on täysi oikeus sairauslomaan, jos et ole työkykyinen. Muista se.

Vierailija
25/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minkälaista se työpaikkakiusaaminen oilein on? Minua koulukiusattiin, eli esim. mun pyyhekumi katkaistiin, käsityötunnilla minua pistettiin neulalla, jätettiin kutsumatta synttäreille ym. 

En ole koskaan kokenut työpaikkakiusaamista, miten se ilmenee? Minä olisin vaan tyytyväinen jos minua ei kutsuttaisi työporukan vapaa-ajan rientoihin kun en niihin halua osallistua. Eikä haittaisi yhtään jos kahvipöydässäkin saisin istua yksikseen, introvertti kun olen.

Ainakin yhdessä entisessä työpaikassani oli ihmisten jatkuvaa haukkumista, ulkopuolelle jättämistä ihan kaikessa.

Huutamista niin että kiusaaja painoi naamansa 10 cm päähän omiata kasvoista ja huusi suoraa huutoa, haikenlaisia syytöksi ja haukkuja. Piti samalla käsivarsista kiinni ettei uhri päässyt pois. Toisten ruokaan sylkemistä jne. 

Kaikki tapahtui kameroiden katvealueella, jos valitit

Tuohan on jo rikosilmoituksen paikka, ei tuossa tilanteessa mennä enää esimiehelle vaan poliisille jos fyysisesti käydään kiinni. 

Mutta onpa sairasta touhua aikuisilta ihmisiltä. 

Vierailija
26/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla kiusaamista esiintyy ihan esimiestasolla. Tupakoivat pitävät omaa tupakkarinkiään jossa haukkuvat muita, tiedän myös miten esimies haukkuu siellä alaisiaan. Joskus itsekin käyn siellä stressiröökillä ja kuuntelen, mitä muista puhuvat. Kamalaa. Samalla mietin, että eikö ole muuta elämää? Mun elämä työpaikan ulkopuolella on niin ihanaa ja rikasta, mutta sen olen oppinut ettei työkavereitani se kiinnosta. Pikkukaupunki ja matalapalkka-alan työpaikka. Työkaverini ja esimieheni ovat juntteja. Yritän asettua heidän yläpuolelleen, mutta toisinaan heidän tapansa kommunikoida kanssani saa oloni tuntumaan surkealta maan matoselta. Vaikea sitä on ymmärtää, ennen kuin itse kokee.

Vierailija
27/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin pahalta sun puolesta 

Vierailija
28/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo monta vuotta, ja nyt lähinnä naurattaa. Osaan pitää puoleni, itsetunto on hyvä ja koen olevani aika vahva henkisesti. Kuitenkin, työpaikalleni tuli nainen jolla tuntui olevan jotain kaikkia muita naisia vastaan ja jossain vaiheessa tuli vuoro ottaa minut hampaisiin. Hän kävi esimerkiksi valehtelemassa esimiehille että olisin rikkonut lakia työhön liittyen. Lounailla hän levitti härskejä valheita yksityiselämästäni ja moraalistani. Sinnikäs ja johdonmukainen mustamaalauskampanja tuotti tulosta ja minuun meni luotto, vaikka puutuin ja nousin aina vastaan. Luulen, että HR ja esimiehet yksinkertaisesti kyllästyivät setvimästä akkojen naurettavia riitoja. Lopulta uuvuin ja jäin saikulle.  

Hän sai aikanaan kenkää, mutta kuulemani mukaan työilmapiiri on edelleen heikko. Sitä on vaikea palauttaa, kun se kerran murenee. Kyräily ja pelko jää. 

Olin seuraavissa työpaikoissa pitkään todella varpaillaan ihmisten kanssa ja kaikki aistit auki, vaikka oli hyvä meininki. Jos vain mitenkään voi, kannattaa lähteä terveytensä vuoksi. Harvan ihmisen pää lopulta kestää kiusaamista. 

Vierailija
29/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihosiks?

Vierailija
30/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen kehitys jäänyt kiusaajilta kesken.

Vierailija
31/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tarina kiusaamisen keinoista. Uusi nuori työntekijä tuli innokkaana taloon. Hän oli todella taitava ja sai paljon ansaittuja kehuja, joka alkoi närästämään tiimiä. Kiusaamista veti itse tiimin vetäjä. Taitavalle työntekijälle alettiin antamaan naurettavia työtehtäviä jotka eivät vastanneet osaamista. Hänet suljettiin ulos tiimin tapahtumista eikä otettu työmatkoille tai koulutuksiin. Häntä vähäteltiin, haukuttiin, ja mollaaminen kävi vähitellen yhä julkeammaksi ja henkilökohtaisemmaksi. Nämä olivat ihan aikuisia korkeakoulutettuja ihmisiä. Hän alkoi purskahtelemaan usein itkuun, sairastui ja lopulta irtisanotui. Kyse oli lienee kateudesta. Usein näihin liityyy kyynerpäät joilla varmistellaan omaa urakiitoa ja halutaan mahdolliset kilpailijat pois alta. 

Olen pitkällä urallani tavannut paljon kiusaamista ja vain yhden esimiehen joka on puuttunut ponnekkaasti ja määrätietoisesti kiusaamiseen ja tehnyt siitä lopun. Ilmoittanut ettei se ole hyvksyttävää ja luvannut tulla vaikka jokaiseen palaveriin vahtimaan että asiattomuudet pysyy pois, ja aikansa tulikin. 

Suurimalla osalla johtajista ja esimiehistä ei riitä osaaminen eikä oma henkinen kapasiteetti käsittelemään tätä vaikeaa asiaa. Suomessa kiusaajat juhlii. 

Vierailija
32/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa, jos on vain mahdollista.

Minun tekemisiäni arvosteltiin edellisessä työpaikassa jatkuvasti. Nämä on tehty päin v****a yms. Kun sitten monen vuoden rummutuksen jälkeen aloin pistää vastaan, ensin kohteliaasti ja lopulta samalla mitalla takaisin, niin minusta tehtiin työpaikan häirikkö. Minut istutettiin neukkariin koko köörin eteen ja kysyttiin, että olisiko mulla tilanteeseen mitään sanottavaa, kun nämä ihmiset tässä ympärillä kokevat tilanteen niin kauheaksi. Eli kun minua mitätöitiin vuosikausia, se oli ok, mutta ei ollutkaan enää ok, kun mitätöijät joutuivat itse kokemaan sen.

Jäin välittömästi pitkälle saikulle, enkä enää palannut, koska löysin uuden työpaikan. Olen ollut uudessa työpaikassa 5 vuotta ja kertaakaan tekemisiäni ei ole ruodittu yhtä asiattomasti kuin edellisessä paikassa. Ihanaa olla töissä.

Vierailija
33/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin  työpaikassani lapseni vakavan harvinaisen sairauden takia. Näin, vaikka työkaverini eivät edes tienneet lapseni sairudesta mitään. Esimiehille kerrottiin minun olevan psyykkisesti sairas, ja lapsellani ei heidän mukaansa olut mitään sairautta. Kiusaaminen ilmeni valheiden levittämisensä, ryhmästä sulkemalla ym. Myös esim potilailta kerättiin listaa hyvistä ja huonoista hoitajista. Kiusaaminen jatkui vuosikausia. Jäin heti elääkkeelle, kun se oli mahdollista. tein kuoitenkin muualla töitä. Eräänä päivänä posti toi minulle nimettömän haukkumiskirjeen tuosta vakityöpaikastani.(uusissa työpaikoissa työkaverit eivät tienneet osoitettani, eikä asuinpaikkaani, sillä tein keikkatöitä monissa eri paikoissa.) olen miettinyt pitäiskö minun viedä kirje erään kiusaajan postilaatikkoon, ja liittää mukaan teksti että kirj eon tullut väärään osoitteeseen.

Vierailija
34/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee täysin suunnitellusti. Talveksi duunarit kortistoon kun rakentaminen hiljenee muutenkin ja kesällä vingutaan työntekijä pulaa kun ihmiset tarvitsevat elannon koko vuodeksi vaikka yritys ei tarvitse kuin lyhyitä pätkiä. Ja tätä oikeastaan sovelletaan joka alalla 

Vierailija
35/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelitko saavasi ihailua, arvostusta ja kunnioitusta työyhteisöltä jolle sinä aiheutit suuria ongelmia vain semän takia kun kaikki ei toiminut sinun tahdon ja sinun tunteiden ehdoilla?

Vierailija
36/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Koeta nyt herran tähden pitää puolesi tai jos et pysty, jätä kettuilut huomioimatta. Johan noi sun "kiusaajat" ovat saaneet erävoiton, kun heidän takiaan olet jäänyt kotiin märisemään. Et muuten viittis kertoa ihan esimerkkien kautta, miten sua sitten on rääkätty?

Alistamista, häpäisyä, simputtamista, maineen mustamaalamista jopa töiden ulkopuolella, syyttelyä ja esimiehelle kantelua. Tämä on todellista kärsimystä, kuuna päivänä en aiemmin ole kiusatuksi joutunut edes koulussa.... 😭

Mitenkäs itse kohtelet muita? Vai oletko tyypillinen nainen joka pitää itseään kaikella tapaa täydellisenä ja et koskaan tee mitään väärää eikä edes virheitä?

-eri

Vierailija
37/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koeta nyt herran tähden pitää puolesi tai jos et pysty, jätä kettuilut huomioimatta. Johan noi sun "kiusaajat" ovat saaneet erävoiton, kun heidän takiaan olet jäänyt kotiin märisemään. Et muuten viittis kertoa ihan esimerkkien kautta, miten sua sitten on rääkätty?

Et taida ymmärtää oikein ihmisen psykologiaa. 

Vierailija
38/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä on hyvä olla eikä rasitu polla

Vierailija
39/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä teit sairausloman aikana, jotta tilanne kohdallasi paranisi? Etsitkö uutta työpaikkaa?

Vierailija
40/54 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi miehisellä aloilla ei tuollaista ilmene. Saattaisi jollakin tulla äkkiä nenä kipeäksi. Olen pahoillani kuitenkin APn puolesta.

Mies raksalta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän