Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia suolaisia piirakoita olette tehneet?

Vierailija
31.10.2023 |

Netti on täynnä erilaisia ohjeita, mutta olisi kiva kuulla ihan palstalaisten kokkauksia. Jonkinlaisen suolaisen piirakan haluaisin tehdä. Minulla on kaupan valmis piirakkapohja. Kaupassa käyn myöhemmin, mutta en osaa päättää minkälaisen tekisin.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna-purjopiirakka.   nro 14 on hyvä.

Vierailija
22/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feta-parsakaali on oma lemppari. Lisäks voi laittaa kanaa

Sitten kinkku-paprika jos punainen liha käy

Ja feta-pinaatti toinen lemppari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaikina => tuhoontuomittu => en viitsi vaivautua.

Vierailija
24/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämminsavulohipiirakka. Runsaasti tilliä.

Vierailija
25/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Viimeksi tein broileri-pesto-piirakan. Täytteeksi tuli vuolukanaa, fetaa, lehtikaalipestoa ja kolme munaa sekä kolme desiä kermaa. Hiukan juustoraastetta päälle. 

Suolaa ja rasvaa voisiko laittaa vähän lisää.

Vierailija
26/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lohi-riisipiirakka. Ihan älyttömän hyvää. Tein siihen tarjottavaksi vielä jugurtti-kurkku-tilli kastikkeen (maustetaan maun mukaan). Tämä vie kielen mennessään.

Hassua, juuri eilen googletin (venäiläisen buu!) lohipiirakan ohjetta. Siihen tulee juuri lohta, riisiä, kananmunaa, tilliä ja itse laitan ranskankermaa. Voitakina on tähän paras. 

Ihan superhyvää! Ei ole kyllä sellainen ranskalaistyylinen piiras/piirakka.

Vierailija
27/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Valmistaikina => tuhoontuomittu => en viitsi vaivautua.

En ole kummoinenkaan kokki, mutta piiraspohjan tekeminen on kyllä yksi helpoimmista jutuista. En tajua, miksi sellainen pitäisi ostaa valmiina. Laitan jauhoja, voita, kananmunakeltuaisen, vettä ja suolaa.

Vierailija
28/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein kaalipiirakkapellin. Lehtitaikinaan. Hieman paistettu kaalta, sipulia ja porkkanaakin mausteita. Saa olla reilusti 2 senttiä.. ja kansi päälle.

Pitkin syksyä tehnyt sipulipiirakkaa, kun sitä tuli niin pirusti ja on herkkua. Sipulia kilo tai pari siivuina. Miedolla lämmöllä karamellisoidaan tunti. Suolaa, pippuria ja ripaus cajannepippuria.

Viimeksi oli kaksi pirkan ruistaikinaa. Pellillinen. Sipulimössä levitetään esipaistetun taikinan päälle tasaisesti. Päälle kumotaan 3 munaa, 6 nestettä, suola, pippuri.. runsaasti juustoa. Käytin philadelhpiaa, porvelonea ja prosiuttoa.

Vierailija
29/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneliis73 wrote:

Me mieheni Markun kanssa rakastamme kinkku aurajuusto piirakkaa! Meidän lemppari!

Anneli: Mistä muusta laittamastasi ruuasta Markku pitää?

Vierailija
30/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Viimeksi tein broileri-pesto-piirakan. Täytteeksi tuli vuolukanaa, fetaa, lehtikaalipestoa ja kolme munaa sekä kolme desiä kermaa. Hiukan juustoraastetta päälle. 

Mikäs sua pelottaa maitorasvassa? Ei kai sitä piirakkaa tarvitse koko peltiä kerralla heittää? Osalle riittää ohut siivukin.

Vai pitääkö mielestäsi elämä elää mahdollisimman kuivasti ja ilman nautintoja?

Vierailija
31/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikäs sua pelottaa maitorasvassa? Ei kai sitä piirakkaa tarvitse koko peltiä kerralla heittää? Osalle riittää ohut siivukin.

Mietin kanssa, että kuinka fanaattinen ruuan suhteen voi olla. Jos normaaliin pyöreään vuokaan (onko sen halkaisija nyt 25-30 cm) tekee piirakan, josta tulee kahdeksan palaa, niin en minä ainakaan ole huomannut että sen täytteistä tulisi niin epäterveellinen setti, että se kaataisi hyvinvointiani millään tavalla ainakaan niin, että olisi koskaan näkynyt verikokeissa tai verenpaineessa. Ja prkl reippaasti alipainoinen ruippanakin olen vielä, vaikka suolaisia piirakoita tulee kokkailtua ja syötä ihan kerran-pari kuukaudessa..

Vierailija
32/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso teki mun synttäreille peltipiirakan lehtitaikinasta. Täytteenä ruskistettua jauhelihaa, keitettyä riisiä, keitettyä kananmunaa, Koskenlaskija juustoa ja maustekurkkusalaattia. Hyvää oli!

Vierailija
33/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mietin kanssa, että kuinka fanaattinen ruuan suhteen voi olla. Jos normaaliin pyöreään vuokaan (onko sen halkaisija nyt 25-30 cm) tekee piirakan, josta tulee kahdeksan palaa, niin en minä ainakaan ole huomannut että sen täytteistä tulisi niin epäterveellinen setti, että se kaataisi hyvinvointiani millään tavalla

Kokonaisuus ratkaisee,, mutta moni joutuu katsomaan, mitä suuhunsa laittaa, tai painoa kertyy.

kas kun kaikille ei ole niin helppoa pysyä ihannepainossa. Mutta ei sitä voi kiistää, että tuollainen piirakka on hyvin rasvainen ja suolainen eikä sovellu arkiruuaksi tai lapsille.

Vierailija
35/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

creampien...

Vierailija
36/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kaloreita aivan tajuttomasti ja ravintoarvo nolla.

Olet väärässä ketjussa, jos etsit terveysruokailijoiden laihdutusreseptejä. Tässä ei lasketa kaloreita, vaan herkutellaan niin että napa paukkuu.

No joo. Kyllähän tuo vyötäröllä näkyy kun vähän herkuttelee.

Vierailija
37/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän myös se kiltti mies olisi voinut maistaa sitä suolaista piirakkaa? 🥺

Vierailija
38/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levylihapiirakka.

Vierailija
39/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman mallin mukaisia karjalanpiirakoita

Vierailija
40/41 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä teen feta-parsakaalipiirakan. Kinkku-paprika on toinen usein tekemäni, ja joskus olen tehnyt metwursti (tai pepperoni)-tomaatti-piirakkaa. Tai jotain näistä aineksista sekaisin, feta-tomaatti-piirakkaa tms. Olen tehnyt myös ihan sinihomejuustopiirakkaa ilman kasvistäytettä, se on myös hyvää.

Teen aina pohjan itse, se on halvempaa, paremman makuista ja "aina valmiina". Valmistaikina pakastimessa - no se pitää sulattaa, ja tähän aikaan vuodesta pakastin (tai kolme) on niin tiukkaan pakattu, että en sinne piirakkapohjaa viitsi enää säilöä.

Perustäyte on siis jotain kasvista ja jotain "proteiinia", lisäksi kermaa, turkkilaista jukurttia tai perusjuggea (maustamatonta) ja juustoraastetta. Juusto sitä, mitä jääkaapista sattuu löytymään, edamia, kermajuustoa, goudaa, emmentalia. Mausteet sen mukaan, mistä tykkää ja ketä on syömässä.

Voi tehdä ihan pelkän kasvispiirakan ilman fetaa tai kinkkua tms. Itse pidän siitä, että kasvikset ja muut täytteet ovat suht' pieninä palasina, on helpompi leikatakin. Laiska minä...