Erimielisyys lapsiluvusta (mies painostaa)
Miehelläni ja minulla on 3-vuotias lapsi. Olen sanonut alusta saakka, että itselleni riittäisi yksi lapsi - tiedän, että yhden lapsen kanssa resurssini kestävät, kahden saati useamman kanssa välttämättä ei.
Nyt mies on kuitenkin alkanut painostaa ja haluaa, että yrittäisimme toista lasta. Painostus on todella inhottavaa ja olen sanonut siitä suoraan. Hän myös tietää kantani lapsiluvusta.
Miten te muut, joilla on ollut erimielisyys lapsiluvusta, olette saaneet asian ratkaistua?
Jos toinen lapsi on miehelleni täysi kynnyskysymys, en tietenkään häntä pidättele ja hänen on sitten itse tehtävä päätös, että mitä tekee: lähteekö vai jääkö.
Kommentit (33)
Haluatko oikeesti olla sellasen ukon kanssa jonka mielestä sillä on oikeus sun kehoon? Jos sille on ongelma niin etsiköön jonkun toisen synnyttämään.
Miksi et sano noita asioita miehellesi? Ei palsta voi miestä muuttaa.
Miten mies on osallistunut lastenhoitoon ensimmäisen kanssa? Vaatiiko, koska muutenkin on saanut rusinat pullasta vai onko ihan realistinen näkemys, mitä kaikkea toinen lapsi edellyttää.
Ei sinänsä, kyllä molempien tulee toista lasta haluta. Painostaminen on väärin.
Meillä mies halusi vain yhden lapsen. Itse olisin halunnut kaksi. Mies voitti. Meillä on vain yksi lapsi.
Vierailija wrote:
Meillä mies halusi vain yhden lapsen. Itse olisin halunnut kaksi. Mies voitti. Meillä on vain yksi lapsi.
Ideaalitilanteessahan se voittaa aina, joka ei lapsia halua. Toisella on aina se vaihtoehto että etsii jonkun toisen, mutta vanhemmaksi pakottaminen vasten tahtoa ei ikinä ole vaihtoehto.
Olen sanonut miehelle suoraan, miksi en halua toista lasta. Olen myös sanonut suoraan, että on vapaa lähtemään jos asia on hänelle niin tärkeä.
Hän siis tietää tilanteen, mutta silti vain jatkaa painostamista.
Mies on hyvä isä lapsellemme, mutta kyllä hän on rusinat puolasta- tyyppiä, kuten moni isä tuntuu olevan. Pääsääntöisesti ei heräile öisin jos lapsi itkee, ei huolehdi oikean kokoisia ja kauteen sopivia varusteita, ei muista varata neuvola-aikaa jne. Siksikin tuntuu minun näkökulmastani oudolta, että kun ei kerran tämän ensimmäisenkään kanssa hoida perusasioita vaan ne jäävät pitkälti minulle, miksi haluaa toisen lapsen (no tietysti siksi, että ei näe asiaa noin). Realistista näkemystä ei tuntunut tämän yhdenkään kanssa olevan.
AP
Sano suostuvasi, mutta huolehdi ehkäisystäsi salaa. Muuten tuo painostus ei tule koskaan loppumaan.
Mies jää "äitiyslomalle" kun sinä lähdet töihin.
Vierailija wrote:
Ei voi lasta tehdä väkisin, oltava molempien päätös.
Kummasti ei tunnu pätevän kun mies sanoo ei ole tippumassa kersaa/kersoja.
Ap ehdota että mies hoitaa esikoista nyt kolmekuukautta jos on kerta vauvakuume. Täytyyhän miehen ymmärtää että jos tulee vauva niin hänen täytyy jatkossa hoitaa esikoista enemmän. Jospa mieskin muuttaisi mieltään jos tajuaa että hänenkin työmääränsä kasvaa jos tulee toinen lapsi eikä niin että sinä hoitaisit edelleen kaiken saman kuin nyt ja lisäksi vauvan ja mies eläisi kuten ennenkin.
Laita ukko huolehtimaan lapsesta yksin muutamaksi viikoksi. Eiköhän mieli muutu. Tai ota vaikka ehkäisykapseli, sitä ei mies huomaa. Sitten voitte "yrittää" lasta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kummasti ei tunnu pätevän kun mies sanoo ei ole tippumassa kersaa/kersoja.
Pätee.
"Yhden lapsen kanssa resurssini kestävät, kahden saati useamman kanssa välttämättä ei." Tämä on tärkein pointti teidän koko perheen kannalta. Älä ainakaan tee toista lasta miehen mieliksi.
onneks ei oo miestä, niin ei oo joutavia ongelmiakaan ;>
Jos et halua toista lasta, niin sillä selvä. Ei siitä tarvitse neuvotella. Miksi miellyttäisit miestäsi vasten tahtoasi? Varsinkin kun äidille ne lapset tapaavat jäädä jos ero tulee.
Vierailija wrote:
Päätös on 100% naisen. Nainen tekee ja kärsii. Mies vapaamatkustaa.
Ap ota ero jos muu ei auta
Minusta sinun kannattaa yrittää saada se toinen lapsi. Antaisin sinuna tässä asiassa miehelle periksi.
Et varmasti tule katumaan, mutta miestä asia jää harmittamaan.
Itse olen kärsinyt ainoana olemisesta, mutten itsekään saanut kuin yhden. Keskenmenoja tuli lukuisia.
Kyllä lapsen pitää oll 100% molempien päätös. Lapsen pitää saada syntyä haluttuna ja rakastettuna. Eikä syntyä äidin ja isin riitakapulaksi.
Vierailija wrote:
Laita ukko huolehtimaan lapsesta yksin muutamaksi viikoksi. Eiköhän mieli muutu. Tai ota vaikka ehkäisykapseli, sitä ei mies huomaa. Sitten voitte "yrittää" lasta.
Naisen e tarvitse käyttää ehkäisyä salaa hyvä tavaton. Se on naisen keho ja nainen päättää siitä.
Minäkin haluaisin monta lasta jos olisin mies.