AL : Tamperelainen ravintola antaa sakon, jos ei asiakas syö lautasta tyhjäksi
On pakko syödä loppuun tai maksat 15-30 euron sakon.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4ddd2b62-7f4d-44b0-a69b-f48ac249cd00
Kommentit (621)
Kiitos vaan taas niille porsaille, jotka eivät ymmärrä käyttäytyä.
Tämän soisi leviävän ihan kaikkiin noutopöytäravintoloihin. Ihan uskomatonta seurata kuinka aikuiset ihmiset mättävät ensin ruokaa lautaselleen ja sitten seuraavassa hetkessä puolet roskiin.
Aahh.. . Ihanat kouluajat 70- luvun lopusta.
20-luvulla syntynyt opettaja haukkana vahti, että lautanen oli tyhjä.
Joko söit tai itkit ja söit.
Vierailija wrote:
Kiitos vaan taas niille porsaille, jotka eivät ymmärrä käyttäytyä.
Mitä kiitos? Eihän sinun tarvitse pelätä sakkoa jos osaat käyttäytyä.
Kyse on tamperelaisista, juntit mättää ruokaa lautasilleen luullen että nyt tulee nälänhätä ja otan, ettei toinen ehdi. Junttikaupunki Leninmuseoineen.
Vierailija wrote:
Kyse on tamperelaisista, juntit mättää ruokaa lautasilleen luullen että nyt tulee nälänhätä ja otan, ettei toinen ehdi. Junttikaupunki Leninmuseoineen.
Suomen paras kaupunki kaikilla mittareilla. Teilläkin on samanlaiset juntit mutta Tampere tekee asialle jotain. Ehkä tämä viisaus tulee sitten myöhemmin teillekin.
Vaikka itselläni ei olekaan tapana rohmuta liikaa lautaselleni, niin epäilenpä, että ei varmasti olisi laillista lautaselle jätetystä ruoasta veloittaminen sääntö-Suomessa. Siksi eivät varmaan ole keneltäkään ottaneetkaan maksua.
Saako tuolla mennä hakemaan ruokaa 5-10 kertaa eli joka kerta vain maistamisen verran, sellainen puolikas kahvilusikallinen paria lajia ja vasta sen jälkeen kävisi lopuksi hakemassa sitä, mitä haluaa syödä?
Hyvä idea, ainoo vaan jos osa ruuvasta on niin pahaa että ei halua syödä. Meilläkin kyläkoulussa syötiin lautanen tyhjäksi tai itkettiin ja syötiin, mää olin aina se jolta meni tunti ruotokalan kanssa ja myöhästyin tietty puoli tuntia seuraavalta oppitunnilta. Opettaja näki itkettyneet silmäni enkä saanut rangaistusta.
Jos kyseessä on noutopöytä, jossa saa maksua vastaan mättää lautasen täyteen, niin ei ravintolalla ole siihen mitään sanomista, jos lautanen ei tule tyhjäksi. Asiakas maksaa siitä mitä tarjotaan ja ei ole asiakkaan tehtävä huolehtia ravintolan katteesta. Sitten valmiit könttiannokset, jos se on ravintolalle ongelma, että ruoka menee roskiin.
Mä ainakin jättäisin sakon maksamatta.
Vierailija wrote:
Hyvä idea, ainoo vaan jos osa ruuvasta on niin pahaa että ei halua syödä. Meilläkin kyläkoulussa syötiin lautanen tyhjäksi tai itkettiin ja syötiin, mää olin aina se jolta meni tunti ruotokalan kanssa ja myöhästyin tietty puoli tuntia seuraavalta oppitunnilta. Opettaja näki itkettyneet silmäni enkä saanut rangaistusta.
Mä olen syönyt tuolla nyt kolmesti. Ei ole pelkoa siitä, että ruoka olisi pahaa. Jos on kovin ennakkoluuloinen, kannattaa toki olla kokeilematta mitään, mikä näyttää tai tuoksuu vieraalta. Tai ihan vaan valita jokin toinen ravintola.
Vierailija wrote:
Jos kyseessä on noutopöytä, jossa saa maksua vastaan mättää lautasen täyteen, niin ei ravintolalla ole siihen mitään sanomista, jos lautanen ei tule tyhjäksi. Asiakas maksaa siitä mitä tarjotaan ja ei ole asiakkaan tehtävä huolehtia ravintolan katteesta. Sitten valmiit könttiannokset, jos se on ravintolalle ongelma, että ruoka menee roskiin.
Et sinä maksa sen enempää siitä ruoasta jonka jätät syömättä. Maksat kiinteän hinnan ja heität sitten syyttä suotta ruokaa roskiin. Ihan oikea päätös ravintolalta.
En varmana maksa mitään "sakkoja". Mennään vaikka oikeuteen ja katsotaan, saako joku ravintola "sakottaa" asiakkaitaan...
Miten aikuiset ihmiset eivät osaa sen vertaa arvioida, että jätettäisiin ne hullut annokset pois ja otettaisiin vaan sen verran ku mahaan menee? Eikä nämä siat tietenkään lapsiensa perään katso vaan opettavat samat tavat.
Vierailija wrote:
Saako tuolla mennä hakemaan ruokaa 5-10 kertaa eli joka kerta vain maistamisen verran, sellainen puolikas kahvilusikallinen paria lajia ja vasta sen jälkeen kävisi lopuksi hakemassa sitä, mitä haluaa syödä?
Onko jossakin seisova pöytä missä ei saisi ottaa lisää?
Ihmiset lastaavat ruokaa lautaselle vaikka kuinka paljon.
Olen aina ihmetellyt kun laihat pääsevät pitopöytään niin he syövät aivan hirmuisia määriä. Mihin se ruoka niille mahtuu.
Varmasti kärsivät nälkää lopun ajan että pysyisivät laihoina.
Nyt joku tulee huufamaan taidat itse olla lihava.
Hehheh olen normaalipainoinen enkä syö pöydästä mahdottomia. Perunaa lihaa kastiketta salaatttia ja vettä.
Kulutan kaiken päivän aikana. Lenkkeilen koirien kanssa n 30 km pv joskus enempikin. Ei tarvita kuntosaleja ja muita juttuja.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Et sinä maksa sen enempää siitä ruoasta jonka jätät syömättä. Maksat kiinteän hinnan ja heität sitten syyttä suotta ruokaa roskiin. Ihan oikea päätös ravintolalta.
Miksi siitä pitäisi maksaa joku sakko, ettet syö kaikkea ruokaa, josta olet jo maksanut sopimuksen mukaisesti? Pitäisikö kauppaankin maksaa sakko, jos homeinen leipä menee roskiin?
Ok, koska noutopöytä. Jos olisi tavallinen ravintola, en todellakaan menisi.
Vierailija wrote:
Noutopöydän idea on "syö niin paljon kuin jaksat kiinteään hintaan" ei "syö niin paljon kuin jaksat ja ala sitten heittämään ruokaa roskiin". Ääliö.
Kyseessä noutopöytäravintola joten ihan oikein että ahneet silmilläsyöjät maksaa ylimääräistä jos eivät jaksakaan syödä kaikkea.