Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minä täysipäiväisenä opiskelijana en ole oikeutettu tuettuun lounaaseen tai matkustamiseen, mutta kansanedustajat ovat?

Vierailija
30.10.2023 |

Onko tämä teistä reillua? Olen kokopäiväinen opiskelija työkkärin kautta. Saan päivässä 9€ korvauksen matkoihin sekä ruokailuun. Edestakaisiin matkohin tuosta menee yli 6€ päivässä, lopuilla pitäisi ostaa se lounas. 🙄

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d3e87546-3416-4b96-882c-866b20317…

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä ap hakea tuettuja lomia.

Vierailija
2/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voithan sä ap hakea tuettuja lomia.

Niin mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kukaan ei ole äänestänyt sinua opiskelijaksi.

Kansanedustaja on luottamustehtävässä, sinä olet elätti.

Minä en ole äänestänyt kansanedustajille tuettuja lounaita sekä matkoja. Kumman kuvittelet tarvitsevan tuota tukea enemmän? Jokaisen opiskelijan on matkustettava sekä syötävä, kyllä hekin ansaitsevat tuetun lounaan jos rikkaat kansanedustajatkin sen saavat.  T: äänestäjä

Vierailija
4/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot ja virkamiehet petaavat ”sopimuksillaan” itselleen ja kavereilleen etuja, siitä tämäkin kertoo.

Vierailija
5/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä en ole äänestänyt kansanedustajille tuettuja lounaita sekä matkoja. Kumman kuvittelet tarvitsevan tuota tukea enemmän? Jokaisen opiskelijan on matkustettava sekä syötävä, kyllä hekin ansaitsevat tuetun lounaan jos rikkaat kansanedustajatkin sen saavat.  T: äänestäjä

Minä olen. Sitä kutsutaan demokratiaksi. 

Vierailija
6/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan sinä oikeutettu. Oppilaitoksessasi saat ruokailla halvalla eli tuettuna ja opiskelijana saat opiskelija-alennukset joukkoliikenteessä.

Vierailija
7/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kerrotko vielä että missä vaaleissa oli kohta jossa voi äänestää kansanedustajien puoli-ilmaisten ruokien puolesta tai vastaan?

Huvittava artikkeli sinänsä koska tämä virkamiesmikälie koitti pyöritellä sanoja ettei tarvitsisi suoraan sanoa että veronmaksajathan tämänkin halvan ruokailun maksaa. Kyseessä on julkisten rahan käyttöä mutta media ei tuohon takerru koska eduskunnassa vierailevat toimittajat syö samaan hintaan. 

Vierailija
8/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan et ole opiskelija, olet työtön. Oikeat opiskelijat saavat opiskelija-aterian halvemmalla kuin kansanedustajat ja heidän matkustamistaan tuetaan. Työtön opiskelija saa palkkaa!!! yhteiskunnalta, kun suostuu opiskelemaan ja siihen sitten pitäisi vielä maksaa kulukorvausta enemmän kuin 9 e/vrk. Ei ole ahneudella rajaa.

Vierailija
9/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, opiskelija tekee töitä palvellakseen tulevaisuudessa tätä valtiota. 

Mitä tekee kansanedustajat? vetää teatteria, valehtelee, ajaa meidän valtiota suohon, ajaa omia etujaan jne jne- Ei ainakaan palvele kansaa. 

Vierailija
10/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olethan sinä oikeutettu. Oppilaitoksessasi saat ruokailla halvalla eli tuettuna ja opiskelijana saat opiskelija-alennukset joukkoliikenteessä.

Tuettu lounas sekä HSL: tai VR:n alennukset eivät koske työvoimapoliittisessa koulutuksessa olevaa. Ei vaikka opiskelu on täysipäiväistä.

Vierailija
11/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä työntekijä/duunari en ole oikeutettu tuettuun syömiseen!? Työpaikkaruokalamme hinnat on ihan eri kuin kansanedustajilla, samoin palkka.

Olen demokraattisessa yhteiskunnassa äänestäjänä, mutta ei minulla ole mahdollisuutta vaikuttaako kansanedustajien ruokailuun. Eiköhän heillä olisi varaa maksaa lounaansa itse! Tai sitten tekisivät omat eväät niin kuin minä ja moni muukin työssäkäyvä.

Vierailija
12/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit miten haetaan tuettu alomaa? Laita sama kysymys selaimesi hakuun.Saat monta osumaa.Alat itse lukemaan niitä,niin asia aukeaa sinulle. Joillain pikku kaupungeilla on esim.Jonkun säätiön,rahaston tuettu loma raha.Pitää asua vaan se Kunta /kaupunki.Ottamaan itse selvää vaikka aihe kunnan jotajalta tai Kaupunkejen sivut.

Vierailija
13/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kerrotko vielä että missä vaaleissa oli kohta jossa voi äänestää kansanedustajien puoli-ilmaisten ruokien puolesta tai vastaan?

Huvittava artikkeli sinänsä koska tämä virkamiesmikälie koitti pyöritellä sanoja ettei tarvitsisi suoraan sanoa että veronmaksajathan tämänkin halvan ruokailun m

Eduskuntavaaleissa. 

Vierailija
14/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä opiskelin niin lounas oli mulle ilmainen. Kuukausilipun sain opiskelija hintaan.

En ollut opiskelija työkkärin kautta. Ihan ite vaihdoin ammatin.

Vierailija
15/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Äänestitpä. Kun äänestät vaaleissa, olet äänestänyt koko paketista jonka edustajat säätävät.

Opiskelijat saavat kymmeniä tuhansia tukea veronmaksajilta joka lukuvuosi ilmaisen koulutuksen muodossa. Kätevästi vaan eivät laske sitä mukaan, vaan osoittavat mieltään että vielä enemmän pitäisi saada.

Vierailija
16/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä opiskelet ja missä?

Vierailija
17/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oikeastaan et ole opiskelija, olet työtön. Oikeat opiskelijat saavat opiskelija-aterian halvemmalla kuin kansanedustajat ja heidän matkustamistaan tuetaan. Työtön opiskelija saa palkkaa!!! yhteiskunnalta, kun suostuu opiskelemaan ja siihen sitten pitäisi vielä maksaa kulukorvausta enemmän kuin 9 e/vrk. Ei ole ahneudella rajaa.

Ahneudella? Jos minä ole ahne, niin mitä nuo rikkaat poliitikot ovat kun vaativat nämä edut itselleen.

BTW, kelan mielestä olen kokopäiväinen opiskelija. Sen vuoksi en voi hakea starttirahaa tai mitään muutakaan etuutta. Ei opintolainaa, ei mitään. Eli minä en edes voi aloittaa yritystoimintaa jola rahoittaisin opintoja, minun on tultava toimeen tuolla työkkärin rahalla ja huikealla 9€ lisäkorvauksella. Kyllä minä sillä pärjään, mutta jos rikkaat poliitikotkin saavat tuetun lounaan vaikka eivät todellakaan sitä tarvitse, miksi minä en saa?

Vierailija
18/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Puhumattakaan ilmaisesta koulutuksesta. Sopii katsoa mitä markkinahintainen koulutus ulkomailla maksaa.

Vierailija
19/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt paremmin sitten kun olet valmistunut ja pääset töihin.

Vierailija
20/71 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein töitä 7h päivässä, puolen vuoden ajan. 9e/arkipäivä

Siitä maksoin matkakulut ja lounaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä