Pakkomielteinen rakkaus, kokemuksia?
Kun kyseessä ei enää ole mikään normaali ihastus vaan vuosia kestävä koko elämän täyttävä pakkomielteinen rakkaus, jossa kaikki ajatukset, tekeminen ym. pyörii tuon rakkauden kohteen ympärillä, eikä sitä vaan pysty millään saamaan loppumaan. Itsellä jo vuosia ollut tuo tilanne erääseen henkilöön. Suhde viritelmä, joka antaa juuri sen verran, että tuo pakkomielle pysyy yllä, vaikka oikeasti myrkyllinen ja pitäisi järjellä ajatellen lopettaa, mutta ei vaan pysty. Onko kokemusta ja kuinka kauan on pakkomielle teillä kestänyt, mitä kaikkea olette tehneet sen vuoksi ym. Vertaistukea! Itse harkitsen jo kohta jotain terapiaa, lääkitystä jne.
Kommentit (9)
Vierailija wrote:
Yhdellä ystävälläni oli. Se päättyi siihen, että teki polttoitsemurhan sen naisen pihalla, joka ei häntä huolinut.
No huh, miten järkyttävää! Itse toivon, ettei oma pakkomielteeni muuttuisi mitenkään itsetuhoiseksi vaikka kait se jollain tasolla onkin, koska suhde ns. myrkyllinen. Mutta mitään tuollaista.
- Ap
Tsekkaa limerenssi. Siihen ei auta kuin aika. Itsellä on ollut kaksi kertaa se kahteen eri mieheen. Paras on se kun tulee 100% varmuus, ettei koskaan enää törmää toiseen.
Minä olin vastaavanlaisesti täysin yksipuolisesti rakastunut erääseen ystävääni ja suhde pysyi juuri yllä satunnaisilla yökyläilyillä ja viestittelyillä. Odotin viestiä ihan jatkuvasti ja saatoin öisin herätä monta kertaa tarkistamaan, että olisiko laittanut mitään. Olin tosi tietoinen hänen menoistaan ja todella mustasukkainen jokaisesta kaverista.
Parin kolmen vuoden jälkeen päätin kuitenkin, että nyt saa riittää ja loin profiilin tinderiin ihan vain sen vuoksi, että näkisin muutakin tarjontaa ja sieltä tarttui haaviin nykyinen puolisoni. Ei ollut helppoa päästää irti silti entisestä ja edelleen näin monen vuoden jälkeen sydän jättää monta lyöntiä välistä ja vatsa pyörähtää ympäri jos sattumalta jossain tavataan. Ajatukset eivät kuitenkaan hänen ympärillään enää ole pyörineet vuosiin ja olen tosi onnellinen, että olen saanut parisuhteen, jossa rakkaus on molemminpuolista. Sen voimalla olen jaksanut pyristellä eroon tuosta aikaisemmasta ”suhteesta” ja vinkkini onkin, että nyt vaan reippaasti tutustumaan uusiin tyyppeihin, jotta ymmärrät saavasi tuhat kertaa parempaa. Se on vaikeaa ja sydän hajoaa miljoonaksi palaseksi hetkellisesti, mutta niin se murenee tuossa välitilassa riutumallakin ja vielä kipeämmin.
Pistä nyt herran jumala välit poikki ihmiseen, jonka tapailu aiheuttaa vain pahaa oloa. Siitä se lähtee.
Ei tuo terveeltä kuulosta. Hae itsellesi apua.
Ei ole rakkaudesta kyse, vaan LIMERENSSISTÄ. Kannattaa lukea Limerenssistä. Ei se rakkautta ole, vaikka voi siltä tuntua.
Yhdellä ystävälläni oli. Se päättyi siihen, että teki polttoitsemurhan sen naisen pihalla, joka ei häntä huolinut.