Osanotto lemmikkien kuolemaan?
Itse en kyllä minkään elukan kuoleman jälkeen ota osaa suruun, ihan naurettavaa :D Kuten se, että joku on koiran kuoleman jälkeen ihan rikki ja joutuu jopa sairauslomalle. Eläinten kuoleman vertaaminen ihmisten menetykseen on vaan kornia. itseltäni on kuollut useita koiria jotka olivat tosi rakkaita mutta ei niiden menetys nyt ollut mitään lähiomaisen eli ihmisen menetykseen verrattuna. naurettava tää nykyaika.
Kommentit (6)
Onko tyhmää toivottaa osanotot vai mitä olisi hyvä sanoa lemmikin kuoltua? T. Eri, jolla itsellään ei lemmikkiä eikä tiedä miten asia pitäisi ilmaista.
Lemmikin menetys on kova paikka henkilölle, joka on sitä aidosti rakastanut ja pitänyt huolta. Minulle on turha tulla rinnastamaan surua ihmisen ja eläimen menetyksen välillä. Suru , ikävä ja kaipaus kulkevat mukana oman elämän loppuun asti riippumatta siitä kuinka monta jalkaa menehtynyt omisti. Ja kyllä, olen surrut myös hamsteria. Jos joku ei tätä ymmärrä, olkoon se hänen murheensa.
Meitä on ihmisiä, jotka osaavat syvästi rakastaa myös erilaisia luontokappaleita. Se, että rakastaa ja suree lemmikkiään, ei tarkoita, ettei sureisi läheisen ihmisen kuolemaa. Toisaalta, joku henkilö, jota vaikka vanhemmat ja muut ihmiset ovat kohdelleet kaltoin, on saattanut kokea ainoaa aitoa rakkautta siltä koiraltaan, ja se koira on saattanut olla hänen ainoa ystävänsä. Maailmassa ei ole ikinä liikaa rakkautta ja empatiaa.
Mitenhän joku joka itkee hamsterinsa kuolemaa pärjää kun pitää haudata omat vanhemmat tai oma puoliso tai lapsi..