Saako toista myöhästyä toistuvasti 2-3 min?
Otsikossa onkin kysymys. Jos olen töissä joka päivä 2-3 min aloitusajan jälkeen, onko tämä ok? Minulla on työtehtävä, jossa ensimmäiset 30 minuuttia ovat laiskaa valmistautumista, jonka tehtävissä kuluu konkreettisesti noin 15 minuuttia. Ei siis vaikuta kenenkään muun työtehtäviin tai ehtimiseen.
Kommentit (23)
Jos tilanne on se, että esimerkiksi bussiaikataulun takia sinulle olisi parempi aloittaa työpäivä 5 min myöhemmin ja vastaavasti jatkaa työpäivää 5 min pidempään, eikä tämä vaikuta kenenkään muun työhön niin kysy esihenkilöltäsi, olisiko tämä mahdollista?
Vierailija wrote:
Jos tilanne on se, että esimerkiksi bussiaikataulun takia sinulle olisi parempi aloittaa työpäivä 5 min myöhemmin ja vastaavasti jatkaa työpäivää 5 min pidempään, eikä tämä vaikuta kenenkään muun työhön niin kysy esihenkilöltäsi, olisiko tämä mahdollista?
Itse lähiesimiehenä en ikinä oma aloitteisesti suostuisi mihinkään tuollaiseen ellei tähän tulisi erillistä ohjeistusta omalta esihenkilöltä ja sen kautta olisi tavallaan pakko hyväksyä. Jos on työsopimuksen allekirjoittanut niin silloin on työajat tiedossa ja mitään syytä joustaa näistä asioista ei työnantajalla ole.
Ainakaan missään liukuhihna työssä jonka oppii kuka tahansa muutamassa viikossa ja tulijoita on koko ajan hakemusvuori pullollaan.
30 min laiskaa valmistautumista, jonka työtehtävät kestää 15min. Siis työpäivän alussa on loppupäivästä eroava 30 minuuttinen, minkä ajan tehtäviin menee tosiasiassa vain 15 minuuttia eli vain puolet puolesta tunnista. Eli 10 minuutinkaan myöhästyminen ei vaikuttaisi mihinkään, vasta yli vartin myöhästyminen vaikuttaisi.
Voisihan tuon ilmaista paremmalla suomen kielellä, mutta kyllä tuostakin saa selvän.