Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa mennä töihin työpaikkakiusaamisen vuoksi

Vierailija
29.10.2023 |

Kaikki kiusaa siellä. Itkettää.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Juuri itkin miehelle samasta asiasta, en kehtaisi vielä saikuttaa. Äitiyslomaan on vielä noin kuukausi, mutta tuntuu etten henkisesti enää kestä kiusaamista.

Perjantaina itkin kahdesti töissä 

Ne raskaushormonit nyt on tuollaisia 

Vierailija
22/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys työterveyteen jossa kerrot kiusaamisesta. Sikäli mikäli on hyvä esimies, hänen pitäisi tarttua kiusaamiseen. Eli ensin kerrot esimiehelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Juuri itkin miehelle samasta asiasta, en kehtaisi vielä saikuttaa. Äitiyslomaan on vielä noin kuukausi, mutta tuntuu etten henkisesti enää kestä kiusaamista.

Voi kun olisikin kyse siitä, he kiusaavat myös muita uusia. Puhuvat rumasti raskaudestani ja kaikesta mitä teen. He myös kellottavat ja vahtivat jokaista liikettäni

Vierailija
24/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Yhteys työterveyteen jossa kerrot kiusaamisesta. Sikäli mikäli on hyvä esimies, hänen pitäisi tarttua kiusaamiseen. Eli ensin kerrot esimiehelle.

Aina ei kannata kertoa esimiehelle, voi pahentaa ja aiheuttaa enemmän draamaa.

Vierailija
25/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olet vain liian herkkä. Pää pystyyn ja töihin, tervehdi työtovereita aamulla

Ei se ole niin helppoa.

mutta ratkaisua ei välttämättä ole muuta kuin oman nahkan kasvattaminen. 

minulla on töissä paljon ihmisiä jotka käsittävät minut väärin.. ja he ovat samoja ihmisiä kenellä on tapana vitsailla kovaan ääneen ja jostain syystä aina toisista ihmisistä . 

on todella rasittavaa hyväksyä joka päivä se että ”vitsaillaan” toisella ihmisellä ja käsitetään väärin. Ihan jos sanoo jotain asiallista, se väännetään vitsiksi. En ymmärrä itse sellaista yhtään. 

huomaan että tämä kulttuuri on tekemässä minusta ihmisten miellyttäjää - niinkuin minun pitäisi olla tietynlainen niin en joudu vitsien kohteeksi. Ja joskus olen suhtautunut aisoihin tunteella ja silloin vitsailijat saa minusta irti juuri sen reaktion mitä hakevat.

Mutta tajusin tässä juuri tänään että ei niin voi elää.

voi olla vain oma itsensä, kulkea omaa polkuaan ja olla rehellinen itselleen ja muille. JA TÄYTYY LOPETTAA MUKANA LEIKKIMINEN.

täytyy lopettaa tyhjännauraminen ja osallistuminen siihen, kun vitsaillaan toisten kustannuksella. täytyy uskaltaa olla erilainen, vahva, esimerkki. Täytyy uskaltaa olla hyvä ja rehellinen ihminen.

voimia ap! 

Vierailija
26/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans kiusasi Tampereen Stoc kalla pikkuesimies. Työkaverit osoittivat sympatiaa mutta sanoivat suoraan että eivät uskalla auttaa koska pelkäävät olevansa seuraavia uhreja. Esimies ei uskonut. Irtisanouduin ja nyt ei itketä enää ja saan nukuttua, jee.

Vierailija
27/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on typerää ja lapsellista. Kiusaajien pitäisi tajuta, että siitä ei ole mitään hyötyä työpaikan tai minkään yhteisön kannalta. "Kiusasin tyyppiä ja nyt se on työkyvyttömyyseläkkeellä ja vetää pillereitä, hähä." Niin, kukas ne pillerit ja muun kuntoutuksen maksaa. Kiusaaja.

Vierailija
28/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusataan myös. Se kiusaaja vihaa mua, koska en hyväksy sitä että se on lapsille kauhean julma. Tekee mun työstäni aika vaikeaa koska hän käyttäytyy mua kohtaan aggressiivisesti.

Vierailija
29/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voi kun olisikin kyse siitä, he kiusaavat myös muita uusia. Puhuvat rumasti raskaudestani ja kaikesta mitä teen. He myös kellottavat ja vahtivat jokaista liikettäni

onko ketään sellaista läheistä työkaveria kenelle voisit avautua tai puhua asiasta ? 

ikävä tilanne. Voithan sinä myös jäädä sairauslomalle ? 

itse olen työpaikassa ja naapuritiimissä on ihminen joka ei itse ilmeisesti ollenkaan tajua olevansa törkeä töksäyttelijä niin, että näen sen työpaikkakiusaamisena. Ko ihminen ei minulle koskaan uskalla töksäytellä ja olla törkeä mutta omalle tiimilleen kyllä. Sanoin asiasta omalle esihenkilölle ja hän vei asiaa eteenpäin mutta tiimin esihenkilö ei ole sitä mieltä että kyse on kiusaamisesta vaan ajattelemattomuudesta.

Joten kannattaa jutella oman esihenkilön kanssa tai luottamushenkilön kanssa, tai vaikka pomon pomon kanssa.. kyllä siitä joku välittää. 

Vierailija
30/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minua kiusataan myös. Se kiusaaja vihaa mua, koska en hyväksy sitä että se on lapsille kauhean julma. Tekee mun työstäni aika vaikeaa koska hän käyttäytyy mua kohtaan aggressiivisesti.

Minua kiusataan samasta syystä... en hyväksy epäoikeudenmukaisuutta, en kumarra kiusaajaani ja hän yrittää mustamaalata ja saada kaikki minua vastaan. terveisiä sotelta.

Vierailija
31/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi nämä kiusaajat saa aina vaan kiusata??

ap. Kun huomenna menet töihin. Jos tämä ihminen on sinulle törkeä ja tyly - niin sinun ei tarvitse olla hänelle mukava! Paras on kun ignooraat hänet. Esim jos hän kyselee missä olet tai monelta aloitit työt tms kyttää, älä vastaa . Tai vastaa ”miten niin ?” 

kiusaajalta kannattaa aina kysyä ”mitä tarkoitat ?” 

ja sitten ignoorata ja keskustella mukavien ihmisten kanssa, kiusaajalle voi myös kääntää selän ja käyttää koiran kouluttamismetodia, esim jättää lauseen kesken ja lopettaa puhumisen / vetäytyä jos toinen on törkeä . Se hämmentää niitä ja sitten ne lopettaa 

Vierailija
32/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sikäli mikäli on hyvä esimies, hänen pitäisi tarttua kiusaamiseen."

Höpsistä! Hänen velvollisuutensa on puuttua asiaan heti kun hänelle siitä ilmoitetaan. Nykyisen oikeuskäytännön mukaan esimies saa myös oikedessa kovimmat tuomiot tällaisesta kiusaamisesta, ellei hän ole ryhtynyt toimenpiteisiin sen estämiseksi. Hän on siis oikeuden mukaan suurin syntipukki asiaan.

Vierailija
33/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mun esimies otti tosissaan kun kerroin, mutta se vaati sen että piti siis itkeä sen edessä ja tilanteen olla tosi paha. Aiemmin kun olin yrittänyt ottaa asiaa esiin oli sitä mieltä että itse provosoin/ kiusaaja vaan on sellanen ihminen , siis ei halunnut myöntää ja nähdä että hänen tiimissä on ilmapiiriongelma ja kiusaamista

Vierailija
34/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sairasloma päivä maksaa paljon yhteiskunnalle. Kiusaaminen tulee kalliiksi.

Vierailija
35/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on ongelma yhden ihmisen kanssa niin koeta keskustella hänen tai esimiehen kanssa ongelmasta. Jos monet kiusaavat sinua niin se on todella väärin. Jos firman KAIKKI työntekijät kiusaavat sinua niin todennäköisesti teet asiat päin vittua etkä ole uhri vaan uhriutuja.

Vierailija
36/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vaihto on ainoa oikea ratkaisu.

Vierailija
37/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoksi en äänestä ainakaan tulevissa vaaleissa Alexia enkä Pekeä. Molemmat kiusaajia. Tämän kansan perisynti on saatava katkaistua! Ei missään nimessä nostaa sellaista kansakunnan kaapin päälle!

Vierailija
38/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

onko ketään sellaista läheistä työkaveria kenelle voisit avautua tai puhua asiasta ? 

ikävä tilanne. Voithan sinä myös jäädä sairauslomalle ? 

itse olen työpaikassa ja naapuritiimissä on ihminen joka ei itse ilmeisesti ollenkaan tajua olevansa törkeä töksäyttelijä

Minulla on ainakin 3 läheistä työkaveria jotka puolustavat, ja ovat sitä mieltä että kiusaaminen on mennyt liian pitkälle. Pomo ei ota tosissaan ja ei halua kuunnella.

Viikko tekisi mieli vielä jaksaa, mutta ajatus itkettää 

Vierailija
39/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

38: Vielä kerran. Pomosi on lain mukaan puututtava asiaan. Hän saa kovimmat rangaistukset oikeudessa, ellei hän toimi lain mukaan.

Eli ellei pomosi puutu asiaan, vie asia oikeuteen.

Vierailija
40/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset jatkavat sitä, mikä jäi peruskoulussa kesken. Eri titteleillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi