Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa mennä töihin työpaikkakiusaamisen vuoksi

Vierailija
29.10.2023 |

Kaikki kiusaa siellä. Itkettää.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin jostain muusta syystä kuin työpaikkakiusaamisen vuoksi.

Vierailija
42/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja teinit kiusaavat koulussa, aikuiset työpaikalla. Tämä on Suomi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

38: Vielä kerran. Pomosi on lain mukaan puututtava asiaan. Hän saa kovimmat rangaistukset oikeudessa, ellei hän toimi lain mukaan.

Eli ellei pomosi puutu asiaan, vie asia oikeuteen.

Ainoastaan sanoi että laitetaan seurantaan, mutta nyt minusta on käännetty kiusaaja joten se jäi siihen. Pomo on itse myös erikoinen ja syyllistävä naurettavista asioista. Esim leimasin 2 minuuttia ennen vuoroa itseni töihin. Huom palkka alkaa siitä milloin vuoro alkaa, eli vaikka klo 8. Näitä esimerkkejä olisi paljon 

Vierailija
44/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marssi ap aamulla pomon luo ja ilmoita selväsanaisesti työpaikkakiusaamisestasi ja kiusaajastasi tai kiusaajistasi. Vaadi häntä ryhtymään välittömästi toimiin kiusaamisen lopettamiseksi. Ellei mitään tapahdu, vie asiasi eteenpäin pomosi esiheniköille, työsuojeluviranomaisille ja tarvittaessa aina oikeuteen asti. Oikeus on puolellasi! Trust me.

Vierailija
45/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minua kiusataan myös. Se kiusaaja vihaa mua, koska en hyväksy sitä että se on lapsille kauhean julma. Tekee mun työstäni aika vaikeaa koska hän käyttäytyy mua kohtaan aggressiivisesti.

Lapsille julma? Taasko päiväkodista, siellä aikuiset kiusaa toisiaan...

Vierailija
46/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin ne kiusaajat joutuu vastuuseen, suojelevat toisiaan. lähde menemään, älä taistele. häviät tuon taiston. narsistia ja psykopaattia ei voi voittaa.

Vierailija
47/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkoi kiusata esimies. Erikoinen tilanne, kun kahvitauolla kaateli niin aurinkoisena kahvia kuppiin. Omistajaporukka oli silloin läsnä. Väli ajat oli, kuin myrskyn merkki. Ilmoitin omistajille purin työsopimuksen ja sain karenssin. Nyt työvoimakoulutuksessa jonka kautta on jo varma työpaikka hyvässä porukassa. 

Ei paljon väliä jollain 800 euron menetyksellä nyt. Sen olen kantapäänkautta oppinut, että epänormaaleissa tilanteissa, joko taistele tai pakene. Tilanteeseen sopeutuminen syö kaiken lopulta.

Vierailija
48/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kiusaamista, että piikitellään ja nolataan muun työryhmän edessä?

Vierailija
49/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
50/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla juurikin ihminen joka väittää että häntä kiusataan, onkin pahin kiusaaja.

Joo kyllä koulukiusattu omien sanojensa mukaan ja nyt sitten töissä keksii muista juttuja ja  käy pomolle sepittämässä valheitaan. 

Traumat jäänyt kouluajoilta ja nyt kostaa niitä työyhteisössä.  

Vierailija
51/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meidän työpaikalla juurikin ihminen joka väittää että häntä kiusataan, onkin pahin kiusaaja.

Joo kyllä koulukiusattu omien sanojensa mukaan ja nyt sitten töissä keksii muista juttuja ja  käy pomolle sepittämässä valheitaan. 

Traumat jäänyt kouluajoilta ja nyt kostaa niitä työyhteisössä.  

Miten hän itse toimii??

Vierailija
52/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on sairas paikka. Parempi pysyä kaukana muista ihmisistä.

Vierailija
53/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että se, saadaanko kiusaaminen loppumaan, riippuu enemmän esimiehistä ja työkavereista kuin kiusatusta itsestään. Eli ei välttämättä auta, vaikka kiusattu tekisi kaiken "oikein". Kiusattu usein myös joutuu tilanteeseen, jossa kaikki, mitä hän tekee, on väärin. Kerroit esimiehelle? Ärsyttävä kantelija ja hankala ihminen. Sanoit kiusaajalle takaisin? Joko kuulostat vain naurettavalta tai olet itse se kiusaaja. Et reagoi? No totta kai kiusaaja jatkaa kun et puolustaudu.

Ainoa tehokas keino, jonka voi toteuttaa kokonaan itse, on työpaikan vaihto.

Vierailija
54/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko se kiusaamista, että piikitellään ja nolataan muun työryhmän edessä?

On.

tätä on meillä töissä tosi paljon, luulen että on muutama ihminen jotka on tälle toiminnalle se moottori ja liikkeelle laittava voima . Jos näistä ihmisistä ei ole kukaan läsnä, ei ole sellaista.

sitten jos on 1-2 läsnä on huono ilmapiiri ja nolaamista ym. Nämä samat ihmiset nostaa tikunnokkaan jos joku toinen on vahva. Esim itse vedän palavereita mitä oman esihenkilöni pitäisi vetää mutta koska ei osaa ei vedä. Se ottaa päähän esihenkilöä ja hän jatkuvasti ”vitsailee” tavalleni miten vedän palaverit. Jos olisi oikeaa rakentavaa palautetta , se annettaisiin eri tavalla . Ja puuttuu mm kommunikaatiotyyliini - minä en puutu hänen kommunikaatiotyyliin joten miksi hän puuttuu minun , tiedä häntä. Sehän on persoonaan menevää arvostelua arvostella esim ihmisen puhetapaa. 

työyhteisössäni esiintyy myös vähän sellaista oman kyvyttömyyden peittelyä - ihmiset ei uskalla sanoa jos ei osaa ja sitten vitsaillaan niillä ihmisillä jotka uskaltaa sanoa ettei osaa ja vielä pahempi jos sitten oppivat asian.

toivoisin että ihmiset olisivat ystävällisiä ja kohteliaita mutta ilmeisesti näin ei vaan ole. Mölyäjien pitää antaa mölytä ja se joka ei naura vitseille on tosikko . Ja toisten elämillä ja elämän valinnoilla saa ja pitää repostella. Naurettavaa kun aikuiset ihmiset kyseessä 

Vierailija
55/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan ajatellut olla ilkeä takaisin? 

Vierailija
56/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu,työpaikka kiusaaminen on hullua. Menin muutama vuosi sitten erääseen teollisuuden firmaan töihin, ensimmäisenä päivänä eräs mulkero aiheutti mulle pienen sähköiskun ihan tahallaan. No homma jatkui ja mulla palo pinna lopullisesti parin kk jälkeen. Vetäsin sitä tyyppiä turpaan niin että pandana se pyöri jonkun aikaa työmaalla. Ei kiusannut enää. Muutaman kuukauden olin töissä siinä lafkassa ja otin lopputilin kun olisi pitänyt muuttaa toiselle puolelle Suomea. 

Vierailija
57/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaa! Oot niin outo, että saat ihan olla omissa oloissasi. Työpaikalla tehdään työtä, ei kaveerata.

Vierailija
58/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ota lopputili, sano syyksi kiusaaminen.

Älä vaan ota. Jos irtisanotaan, taloudellisesti parempi. Saikulla ja uutta paikkaa hakemaan.

Vierailija
59/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkakiusaaminen tuhoaa elämän. Se alkoi ilkeistä katseista, lopulta ei enää tervehditty, virheistäni kanneltiin pomolle, minua nöyryytettiin julkisesti. Jäin sairauslomalle ja vaihdoin kaupunkia. En enää kestä nähdä kiusaajiani. Saan heti paniikkikohtauksen, jos kohtaan heidät. Koen että aiempi elämäni tuhoutui kiusaamisen myötä.

Vierailija
60/68 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpa nämä kiusaajat saataisiin vastuuseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan