Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten poikien äidit jaksavat sitä riehumista?

Vierailija
29.10.2023 |

Juoksevat sisälläkin.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Toisaalta - jo 16-vuotiaana vankilaan joutununeesta ja kaikin tavoin rötösteilleestä paskiaisesta voi tulla vaikkapa kirurgi.

No tuskin kirurgia sentään. Jotta siihen pääsee, niin täytyy silloin 16-vuotiaana ahertaa lukiossa pitkän matikan puolella, ja kirjoittaa een tai ällän papereita. Siinä ei teini ehdi kyllä rötöstelemään itseään vankilaan asti. 

(mutta esim jonkun alan yrittäjäksi voi nuori rötöstelijä päätyäkin jos osaa korjata elämänsä suunnan. Yrittäjänä ei tarvi kouluosaamista, kunhan on jotain osaamista mitä myy.)

Kylläpä vaan linnanvenkulasta tuli kirurgi. Kuuluisa sellainen.

Vierailija
82/121 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Poika oli rauhallinen ja perustyytyväinen niin ei ollut sitäkään ongelmaa. Ruokaa kun tuuppasi eteen säännöllisin väliajoin niin kaikki oli ok. Leikki pikkuautoilla ja legoilla tuntikausia 👍

Meillä koirallekin asetetaan ruokakuppi nätisti eteen. Sinä se vaan tuuppasit eväät lapsesi eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kun pojat ovat pohjimmiltaan hyviä,miten niistä niin monista tulee rikollisia,, raiskaajia ja pahoinpitelijöitä? Miehiä on vankilassa enemmän kuin naisia sama juttu kaikissa rikostilastoissa.

Äitien "kasvattamia" poikia siellä vankilassa istuu. Akat katsokoot peiliin, että miten meni omasta mielestä.

Vierailija
84/121 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Toisaalta - jo 16-vuotiaana vankilaan joutununeesta ja kaikin tavoin rötösteilleestä paskiaisesta voi tulla vaikkapa kirurgi.

No tuskin kirurgia sentään. Jotta siihen pääsee, niin täytyy silloin 16-vuotiaana ahertaa lukiossa pitkän matikan puolella, ja kirjoittaa een tai ällän papereita. Siinä ei teini ehdi kyllä rötöstelemään itseään vankilaan asti. 

(mutta esim jonkun alan yrittäjäksi voi nuori rötöstelijä päätyäkin jos osaa korjata elämänsä suunnan. Yrittäjänä ei tarvi kouluosaamista, kunhan on jotain osaamista mitä myy.)

Hänestä tuli kirurgi.

Christer Lybäck – katupojasta kirurgiksi

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/10/09/christer-lyback-katupojasta-ki…

"Christer Lybäckin nuoruudesta kaikkiaan seitsemän vuot

Christer kirjoitti ylioppilaaksi vuonna 1979. Ajat ja pääsyvaatimukset lääkikseenkin on voineet "vähän" muuttua. 

Vierailija
85/121 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kun pojat ovat pohjimmiltaan hyviä,miten niistä niin monista tulee rikollisia,, raiskaajia ja pahoinpitelijöitä? Miehiä on vankilassa enemmän kuin naisia sama juttu kaikissa rikostilastoissa.

Äitien "kasvattamia" poikia siellä vankilassa istuu. Akat katsokoot peiliin, että miten meni omasta mielestä.

Isien ei tarvitse vaivautua kasvattamaan jälkikasvuaan? Miten meni toi kommentti niin kuin omasta mielestä? Toisaalta miehet sanoo että vieraannutetaan lapsista ja toisaalta sitten on tällaisia kommentteja, ettei miesten tarvitsekaan kasvattaa. Miten se nyt on? 

Vierailija
86/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en antanut juosta tms. Sisällä ei riehuttu.

Vierailija
87/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Poika oli rauhallinen ja perustyytyväinen niin ei ollut sitäkään ongelmaa. Ruokaa kun tuuppasi eteen säännöllisin väliajoin niin kaikki oli ok. Leikki pikkuautoilla ja legoilla tuntikausia 👍

Meillä koirallekin asetetaan ruokakuppi nätisti eteen. Sinä se vaan tuuppasit eväät lapsesi eteen.

Sä et ymmärrä puhekieltä. 😄

Vierailija
88/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on usein samanlainen kuin isänsä. Meillä pojan isä on todella rauhallinen ja fiksu, pojasta on tullut ihan samanlainen. Ei ole siis riehumista meillä. Tykkää rakennella ja lukea kirjoja. Enemmän huolestuttaa, että miten rauhallinen poika pärjää sitten poikaporukoissa. Muut lapset juoksee päälle, vie lelut kädestä jne. 

Vierailija
89/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Isien ei tarvitse vaivautua kasvattamaan jälkikasvuaan? Miten meni toi kommentti niin kuin omasta mielestä? Toisaalta miehet sanoo että vieraannutetaan lapsista ja toisaalta sitten on tällaisia kommentteja, ettei miesten tarvitsekaan kasvattaa. Miten se nyt on? 

Niinpä...

Mun pojasta tuli kunnollinen mies. Kasvatin hänet yksin. Ex lähti satojen kilometrien päähän.

Vierailija
90/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää näistä poikalasten vihaajista sellainen ajatus, että millaisen miehen ovat oikein valinneet kun pelkäävät saavansa lapseksi samanlaisen…? Mulla on ihana mies ja olen aina toivonut lapsiksi poikia, samanlaisia kuin isänsä. Esikokspoika muistuttaakin valtavasti isäänsä luonteeltaan. Toiseksi lapseksi toivon myös poikaa. Ei tytössäkään varmasti mitään vikaa ole, mutta meidän geeneistä näyttäisi kasvavan ihania poikia :) 

Vierailija
91/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Herää näistä poikalasten vihaajista sellainen ajatus, että millaisen miehen ovat oikein valinneet kun pelkäävät saavansa lapseksi samanlaisen…? Mulla on ihana mies ja olen aina toivonut lapsiksi poikia, samanlaisia kuin isänsä. Esikokspoika muistuttaakin valtavasti isäänsä luonteeltaan. Toiseksi lapseksi toivon myös poikaa. Ei tytössäkään varmasti mitään vikaa ole, mutta meidän geeneistä näyttäisi kasvavan ihania poikia :) 

Se että joku ei halua poikaa ei ole vihaa. Yksikään mies ei ole koskaan tullut kehumaan tyttöjen inhimillisyyttä, vaikka miehet itse syrjii tyttöjä. Heteroperheissä tytöt poistetaan väestöstä useissa maissa ja miehet vihaavat tyttöjä. Tajuatko miten nolo olet, kun suosit poikia ja pillität miesten puolesta samalla kun miehet vihaavat teitä reikiä sydämensä kyllyydestä?

Pojan kasvattaminen on aivan jäätävä turvallisuusriski naiselle. Tiedän useita poikia jotka lyö äitiään aikuisena, jälki on taattua. Miehet itse haluaa pojan jatkamaan nimeä, ja he suorastaan pilkkaavat tyttöjä. Eipä näy ketään puolustelemassa tyttöjen ihmisyyttä.

Todistat miten poikien äidit on surkeita raasuja jotka vain imee ja lässyttää. Kasvatat itseäsi vihaavaa sukupuolta ja luulet olevasi joku hieno humanisti. Avaa ne silmäsi miesten pahuudelle.

Vierailija
92/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pojista varmasti keskimäärin enemmän melua ja vaivaa kuin tytöistä, mutta fiksut pojat ovat ihaninta maan päällä. 

Kannattaa myös muistaa opettajien vanha viisaus: moni kummallisuus lapsessa saa selityksen, kun tapaa hänen vanhempansa.

Vierailija
93/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Se että joku ei halua poikaa ei ole vihaa. Yksikään mies ei ole koskaan tullut kehumaan tyttöjen inhimillisyyttä, vaikka miehet itse syrjii tyttöjä. Heteroperheissä tytöt poistetaan väestöstä useissa maissa ja miehet vihaavat tyttöjä. Tajuatko miten nolo olet, kun suosit poikia ja pillität miesten puolesta samalla kun miehet vihaavat teitä reikiä sydämensä kyllyydestä?

Pojan kasvattaminen on aivan jäätävä turvallisuusriski nais

Yksikään vauva ei ole vastuussa minkään maan politiikasta. Jos ei halua poikaa, ei sovi tytönkään vanhemmaksi. 

Vierailija
94/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä olen myös miettinyt tätä mutta en kehtaa kysyä miten ne vanhemmat jaksaa. 

Meillä on kaksi "stereotyyppistä" tyttöä jotka istuvat tuntitolkulla kirjan kanssa tai piirtämässä tai sitten leikkivät nätisti yhdessä pehmoleluilla tms. 

Jaksaa oikein hyvin sillä, että lapsi riehuu ulkona ja purkaa sitä energiaa. Kun kouluikäinen kyseessä, niin ei tarvitse olla vieressä koko ajan vahtimassa.

Poika on urheilullinen ja liikunnallisesti taitava.

Vierailija
95/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin autistipoika joka ei ole koskaan riehunut muttei ole myöskään pankissa töissä. Viihtyy yksikseen.

Vierailija
96/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Pojan kasvattaminen on aivan jäätävä turvallisuusriski nais

Kannattaa valita hyvä mies niin saa ihania poikalapsia eikä tarvitse miettiä mitään ”miesten pahuutta”. Miksi mun pitäisi miettiä mitä jotkut väkivaltaiset miehet tekee kun sellaisia en päästä omaan elämääni? 

Vierailija
97/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku uskalsi kirjoittaa,että viihtyy poikalasten seurassa ja tyttölapset vaikuttaa toisinaan tyhjäpäiltä. Alapeukutusta tietysti tuli. Olen samaa mieltä. Tämä tosin tulee selkeämmin esille vasta teiniiässä.Tytöt on itsekeskeisiä ja huomion hakuisia.Omaan napaan tuijottavia prinsessoja. Pojat on erilaisia.Selkeämpiä ja ei niin itsekeskeisiä. Tätä ei tietenkään voi yleistää mutta usein näin on.

Vierailija
98/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset yleistävät niin paljon pelkästään sukupuolen perusteella? Ovatko isäsi, veljesi, puolisosi, miespuoliset ystäväsi, työkaverisi jne kaikki jotain ”riehujia”? Vai olisiko niin että miehiä on erilaisia ja myös poikalapsia on erilaisia? Jos lähipiirisi koostuu ”riehuja”miehistä niin pitäisikö valita seura vähän paremmin? Tosin vakka kantensa valitsee… 

Vierailija
99/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lapset on persoonia. Tyttökin voi riehua, poika olla riehumatta. Esim oma 5v poika on helppo ja rauhallinen; keinuu tuntikausia yksin kotipihassa, sisällä rakentelee legoilla. Toisaalta poikien kanssa on ihana pelailla jalkapalloa, metsäretkeillä, pulkkamäkeillä ja pysyy itsekin samalla hyvässä kunnossa. En osaisi elää sohvalla puhelin kädessä istuvan prinsessan kanssa. Monet tytöt on omaan silmään vähän tyhjäpäisen oloisia, tylsiä, itsekeskeisiä, huumorintajuttomia, nipoja kantelupukkeja.. en tajua miten joku jaksaa asua pienten tyttöjen kanssa. 

Samaa mieltä. Asun yksinhuoltaja isän kanssa ja suoraan voin sanoa että jos lapsi olisi ollut 5v tyttö eikä poika niin en asuisi.

Vierailija
100/121 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten liikunnan tarve voi tulla yllätyksenä sellaiselle joka on päässyt passivoitumaan. Jos ne juoksevat sisällä, niin laita ne ulkoleikkeihin, pallokentälle tai minne vaan. Fyysistä aktiivisuutta kannattaa vaalia, siitä on paljon hyötyä koko elämän ajan.