Jyväskylä asuinkaupunkina?
Millainen kaupunki Jyväskylä on asua? Mikä paremmin kuin Helsingissä? Perheessä varhaisteini, joka on arvostanut Helsingin vilkkautta, skeittipaikkoja, leffateattereita, kahviloita…
Kommentit (88)
Sama vanha aihe, tähän on jo vastattu monta kertaa.
Asun Jyväskylässä. Ihmiset ovat tylyjä täällä. Ihmiset tuijottavat kuin eivät olisi ennen ihmistä nähneet. Jotenkin ahdistava olo on täällä asuessa.
Etäisyydet kilometreinä lyhyet, mutta ilman autoa liikkuminen hankalaa. Joo, jotkut pyöräilee, mutta jos nyt teinejä vaikka ajattelee, niin julkisten varassa on tosi kurjaa olla.
10 vuotta asuin. Koin ilmapiirin ahdistavaksi, vaikka olen aivan tavallinen enkä mitään vähemmistöä. Muistan kun menin bussilla kerran eri paikkaan kuin yleensä, niin takaisintullessa kuski kysyi että "mitä sä täällä teet?". Tuijotuskulttuuri elää ja voi hyvin Jyväskylässä.
Pupuhuhtaan kannattaa muuttaa Jyväskylässä.
Nämä tuijottamisesta puhuvat ovat itse tuijottelijoita. Ei sitä muuten muista huomaisi, jos ei itse olisi samanlainen kyylä. Paikkakunnalla ei ole mitään merkitystä, jos tykkää muita tuijottaa.
Vierailija wrote:
Nämä tuijottamisesta puhuvat ovat itse tuijottelijoita. Ei sitä muuten muista huomaisi, jos ei itse olisi samanlainen kyylä. Paikkakunnalla ei ole mitään merkitystä, jos tykkää muita tuijottaa.
Se tuijottaminen johtuu huumeista. Tavallisimmin on kyse joko siitä, että tuijottajalla on vintti niin himmeänä, että silmät yksinkertaisesti seisovat päässä. Toinen yleinen syy on pulvereiden aiheuttama vainoharhaisuus. Tuijottaja kuvittelee ja pelkää muiden olevan poliiseja tai jonkin keksimänsä häntä vainoavan salaliiton edustajia.
Vierailija wrote:
En ole asunut, olen vieraillut. Sen verta olen kuullut että ainakaan Pupuhuhtaan ei kannata muuttaa.
Olen asunut siellä aiemmin monta vuotta. Turvallisin alue Jyväskylässä; missään ei näe yhtä paljoa poliiseja!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En ole asunut, olen vieraillut. Sen verta olen kuullut että ainakaan Pupuhuhtaan ei kannata muuttaa.
Olen asunut siellä aiemmin monta vuotta. Turvallisin alue Jyväskylässä; missään ei näe yhtä paljoa poliiseja!
Ja naapuri on hädän hetkellä aina kotoaan löydettävissä, kun Pupuhuhdassa kukaan ei käy töissä eikä koulussa.
Jyväskylässä voi harrastaa laskettelua. Juntteja nyt asuu myös euroopan metropoleissakin.
Vierailija wrote:
Asuin Jyväskylässä "pakotettuna" noin 12 vuotta (8-20-vuotiaana). Kaupunki on mielestäni ahdasmielinen ja ahdistava. Teinit olivat ilkeitä omassa nuoruudessani. Meininki junttimeininkiä, tyhjäpäisin turhakukko on Jyväskylässä kuningas. Kaupunkilaisista ei huokus empaattisuus tai äly, vaan enemmän on henkisesti kylmä ja tylsä paikka. No, mikään pakkohan siellä ei onneksi ole asua.
Moi Eevi! <3 Helsinki on edelleen perseestä!
Nuorisotyöttömyys ikuisuusongelms. Muutenkin nuorilla näköalattomuutta. Mikä kuitenkin on hyvää, täällä huumeet eivät ole niin iso juttu, vaan jyväskyläläiset ovat keppanaporukkaa. Kesällä siedettävä, mutta talvella on aina vastatuuli.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ja naapuri on hädän hetkellä aina kotoaan löydettävissä, kun Pupuhuhdassa kukaan ei käy töissä eikä koulussa.
Asuuko Pupuhuhdassa ihan paikallista porukkaa, vai onko sinne keskitetty huippuosaajia?
Sekä että. Koulu ja liikuntafasiliteetit houkuttelevat paljon lapsiperheitä. Isot marketit hyvin lähellä.
Ennen Jyväskylä oli tasokas urheilukaupunki, mutta nyt ei ole yhtään mestaruustason seurajoukkuetta, eikä yhtään yksilötason huippu-urheilijaa, paitsi Rovanperä&Halttunen.
Jyväskylä ja koko Keski-suomi on paskaa seutua. Firmat ja koulut ne vasta Suomen paskimpia on, ihmiset mulkoilevat kuin vähäjärkiset ja tuijottavat kun näkevät muualta tulleita. Katsopa jotain ammattikurssikeskuksen puutyöpuolen luokkakuvaa ja näet minkälaista porukkaa Käpykylässä on.
Jyväskylä on mukavan vireä ja nuorekas kaupunki. Harrastusmahdollisuuksia riittää, kuten myös kulttuuria. Ihmiset ovat mukavia ja kaupunki on turvallinen. Ei tietenkään niin iso kuin Helsinki, mutta hyvin viihdyn täällä edelleen.
Vierailija wrote:
Jyväskylä on mukavan vireä ja nuorekas kaupunki. Harrastusmahdollisuuksia riittää, kuten myös kulttuuria. Ihmiset ovat mukavia ja kaupunki on turvallinen. Ei tietenkään niin iso kuin Helsinki, mutta hyvin viihdyn täällä edelleen.
Jyväskylä on muuten hyvä kaupunki mutta ihmiset on persees tä.
Asuin kaksi vuotta ja takaisin en palaa. Vähän juntti ja tylsä, mutta varmasti ihan sopiva kaupunki jos tämä ei haittaa. Jonkin verran tulee edelleen käytyä, nyttemmin alkanut huumeongelma näkyä enemmän keskustassa ja vähän surullisen näköistä porukkaa on paljon liikkeellä.