Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jyväskylä asuinkaupunkina?

Vierailija
29.10.2023 |

Millainen kaupunki Jyväskylä on asua? Mikä paremmin kuin Helsingissä? Perheessä varhaisteini, joka on arvostanut Helsingin vilkkautta, skeittipaikkoja, leffateattereita, kahviloita…

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut, olen vieraillut. Sen verta olen kuullut että ainakaan Pupuhuhtaan ei kannata muuttaa.

Vierailija
42/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vanha aihe, tähän on jo vastattu monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Jyväskylässä. Ihmiset ovat tylyjä täällä. Ihmiset tuijottavat kuin eivät olisi ennen ihmistä nähneet. Jotenkin ahdistava olo on täällä asuessa.

Vierailija
44/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisyydet kilometreinä lyhyet, mutta ilman autoa liikkuminen hankalaa. Joo, jotkut pyöräilee, mutta jos nyt teinejä vaikka ajattelee, niin julkisten varassa on tosi kurjaa olla.

10 vuotta asuin. Koin ilmapiirin ahdistavaksi, vaikka olen aivan tavallinen enkä mitään vähemmistöä. Muistan kun menin bussilla kerran eri paikkaan kuin yleensä, niin takaisintullessa kuski kysyi että "mitä sä täällä teet?". Tuijotuskulttuuri elää ja voi hyvin Jyväskylässä.

Vierailija
45/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupuhuhtaan kannattaa muuttaa Jyväskylässä.

Vierailija
46/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tuijottamisesta puhuvat ovat itse tuijottelijoita. Ei sitä muuten muista huomaisi, jos ei itse olisi samanlainen kyylä. Paikkakunnalla ei ole mitään merkitystä, jos tykkää muita tuijottaa.

Vierailija
47/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nämä tuijottamisesta puhuvat ovat itse tuijottelijoita. Ei sitä muuten muista huomaisi, jos ei itse olisi samanlainen kyylä. Paikkakunnalla ei ole mitään merkitystä, jos tykkää muita tuijottaa.

Se tuijottaminen johtuu huumeista. Tavallisimmin on kyse joko siitä, että tuijottajalla on vintti niin himmeänä, että silmät yksinkertaisesti seisovat päässä. Toinen yleinen syy on pulvereiden aiheuttama vainoharhaisuus. Tuijottaja kuvittelee ja pelkää muiden olevan poliiseja tai jonkin keksimänsä häntä vainoavan salaliiton edustajia.

Vierailija
48/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En ole asunut, olen vieraillut. Sen verta olen kuullut että ainakaan Pupuhuhtaan ei kannata muuttaa.

Olen asunut siellä aiemmin monta vuotta. Turvallisin alue Jyväskylässä; missään ei näe yhtä paljoa poliiseja!

Vierailija
49/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen asunut siellä aiemmin monta vuotta. Turvallisin alue Jyväskylässä; missään ei näe yhtä paljoa poliiseja!

Ja naapuri on hädän hetkellä aina kotoaan löydettävissä, kun Pupuhuhdassa kukaan ei käy töissä eikä koulussa.

Vierailija
50/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä voi harrastaa laskettelua. Juntteja nyt asuu myös euroopan metropoleissakin.

Vierailija
51/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Asuin Jyväskylässä "pakotettuna" noin 12 vuotta (8-20-vuotiaana). Kaupunki on mielestäni ahdasmielinen ja ahdistava. Teinit olivat ilkeitä omassa nuoruudessani. Meininki junttimeininkiä, tyhjäpäisin turhakukko on Jyväskylässä kuningas. Kaupunkilaisista ei huokus empaattisuus tai äly, vaan enemmän on henkisesti kylmä ja tylsä paikka. No, mikään pakkohan siellä ei onneksi ole asua.

Moi Eevi! <3 Helsinki on edelleen perseestä!

Vierailija
53/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitus.

Vierailija
54/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotyöttömyys ikuisuusongelms. Muutenkin nuorilla näköalattomuutta. Mikä kuitenkin on hyvää, täällä huumeet eivät ole niin iso juttu, vaan jyväskyläläiset ovat keppanaporukkaa. Kesällä siedettävä, mutta talvella on aina vastatuuli. 

Vierailija
55/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ja naapuri on hädän hetkellä aina kotoaan löydettävissä, kun Pupuhuhdassa kukaan ei käy töissä eikä koulussa.

Asuuko Pupuhuhdassa ihan paikallista porukkaa, vai onko sinne keskitetty huippuosaajia?

Sekä että. Koulu ja liikuntafasiliteetit houkuttelevat paljon lapsiperheitä. Isot marketit hyvin lähellä.

Vierailija
56/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen Jyväskylä oli tasokas urheilukaupunki, mutta nyt ei ole yhtään mestaruustason seurajoukkuetta, eikä yhtään yksilötason huippu-urheilijaa, paitsi Rovanperä&Halttunen. 

Vierailija
57/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä ja koko Keski-suomi on paskaa seutua. Firmat ja koulut ne vasta Suomen paskimpia on, ihmiset mulkoilevat kuin vähäjärkiset ja tuijottavat kun näkevät muualta tulleita. Katsopa jotain ammattikurssikeskuksen puutyöpuolen luokkakuvaa ja näet minkälaista porukkaa Käpykylässä on.

Vierailija
58/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylä on mukavan vireä ja nuorekas kaupunki. Harrastusmahdollisuuksia riittää, kuten myös kulttuuria. Ihmiset ovat mukavia ja kaupunki on turvallinen. Ei tietenkään niin iso kuin Helsinki, mutta hyvin viihdyn täällä edelleen.

Vierailija
59/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jyväskylä on mukavan vireä ja nuorekas kaupunki. Harrastusmahdollisuuksia riittää, kuten myös kulttuuria. Ihmiset ovat mukavia ja kaupunki on turvallinen. Ei tietenkään niin iso kuin Helsinki, mutta hyvin viihdyn täällä edelleen.

Jyväskylä on muuten hyvä kaupunki mutta ihmiset on persees tä.

Vierailija
60/88 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kaksi vuotta ja takaisin en palaa. Vähän juntti ja tylsä, mutta varmasti ihan sopiva kaupunki jos tämä ei haittaa. Jonkin verran tulee edelleen käytyä, nyttemmin alkanut huumeongelma näkyä enemmän keskustassa ja vähän surullisen näköistä porukkaa on paljon liikkeellä.