Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jyväskylä asuinkaupunkina?

Vierailija
29.10.2023 |

Millainen kaupunki Jyväskylä on asua? Mikä paremmin kuin Helsingissä? Perheessä varhaisteini, joka on arvostanut Helsingin vilkkautta, skeittipaikkoja, leffateattereita, kahviloita…

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Nämä tuijottamisesta puhuvat ovat itse tuijottelijoita. Ei sitä muuten muista huomaisi, jos ei itse olisi samanlainen kyylä. Paikkakunnalla ei ole mitään merkitystä, jos tykkää muita tuijottaa.

Olen yksi vastaajista, jotka tuosta tuijottamisesta sanoi. Kotoisin olen Helsingistä ja onneksi asun taas täällä. Täällä ei ketään kiinnosta vastaantulijat ja osaan tietyllä tapaa nykyään arvostaa sitä.

Ei voi olla sattumaa, että juuri Jyväskylän huonoksi puoleksi sanotaan tuo tuijottelu. En muista, että esim. Porista tai Kotkasta sanottaisiin samaa. 

Joo. Itse muutin Uudeltamaalta Jyväskylään ja se mykkä tuijottelu oli karmeaa. Mulle ei tullut ikinä hyviä viboja kun tuo tuijottelu häiritsi. Ihmiset ei ole ihan normaaleja Jyväskylässä. Muutin sittemmin pois 

Vierailija
82/88 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Kuokkalan on kansainvälinen monikulttuurinen  lähiö, tänne vaan.

Never. Mites muuten toi m atu tilanne. Joitakin vuosia sitten kun kävin näkyi vaan Joitakin h iekkiksiä, ja s ompanssit loistivat poissaolollaan, great! Vaikutti ihan lupaavalta ainakin silloin.

Tänään istuin S3 paikallisbussin takaosassa ja katselin matkustajia. 10 mustaa, kolme aasialaista, kolme intialaisen näköistä ja kaksi arabia. Ehkä 10 pottunokkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki valittaa ihmisistä Jyväskylässä mutta kukaan ei kerro mikä niissä on oikeasti vialla.

Tämä on eka ketju, jossa kuulen kenekään valittavan Jyväskylän ihmisistä. Yleensä olen kuullut tuota vain Turusta.

Täällä ei muuten enää ole yhtä paljon ns. alkuperäisasukkaita kuin joskus männävuosina. Tänne kun muuttaa paljon porukkaa muualta, joko opiskelemaan tai töihin.

Vierailija
84/88 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Nämä tuijottamisesta puhuvat ovat itse tuijottelijoita. Ei sitä muuten muista huomaisi, jos ei itse olisi samanlainen kyylä. Paikkakunnalla ei ole mitään merkitystä, jos tykkää muita tuijottaa.

Olen yksi vastaajista, jotka tuosta tuijottamisesta sanoi. Kotoisin olen Helsingistä ja onneksi asun taas täällä. Täällä ei ketään kiinnosta vastaantulijat ja osaan tietyllä tapaa nykyään arvostaa sitä.

Ei voi olla sattumaa, että juuri Jyväskylän huonoksi puoleksi sanotaan tuo tuijottelu. En muista, että esim. Porista tai Kotkasta sanottaisiin samaa. 

Joo. Itse muutin Uudeltamaalta Jyväskylään ja se mykkä tuijottelu oli karmeaa. Mulle ei tullut ikinä hyviä viboja kun tuo tuijottelu häiritsi. Ihmiset ei ole ihan normaaleja Jyväskylässä. Muutin sittemmin pois&nbsp

Mäkin muutin aikanaan Uudeltamaalta Jyväskylään, mutten ole koskaan huomannut mitään erityistä tuijottamista. Vai tarkoitatko nyt, että pidät sitä pk-seudun täyttä tunnekylmyyttä ja toisen sivuuttamista normaalina? Minusta taas se oli epämiellyttävää. Täällä vastaan tulee ihan oikeita ihmisiä ja hekin pitävät minua ihmisenä eivätkä jonain koiran läjänä.

Vierailija
85/88 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon että vanhemmat kyllä viihtyy, lähinnä mietityttää tosiaan varhaisteini. Hänkin todennäköisesti osaisi silti arvostaa tilavampaa ja paremmin varusteltua kotia kuin mitä Helsingin hinnat mahdollistavat. Menohalut toki hänellä lähivuosina vain kasvussa.

Ainakin meidän 10-vuotiaalla riittää menoa täällä Jyväskylässä. Hän on tosin syntyperäinen asukas, joten en osaa sanoa, olisiko tilanne toinen, jos hän olisi tottunut Helsinkiin.

Vierailija
86/88 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylä on pilattu rakeilla. Melkein joka paikassa näkyy räkyttäviä koiria paskan tamassa kävelykatuja piloille puhumattakaan niiden typeristä omistajista.

Taitaa olla sama vähän joka paikkakunnalla Suomessa nykyään. Ja koko Euroopassa.

Vierailija
87/88 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvan oloinen, muttei edullinen junttipaikkakunta.

Siitä olen samaa mieltä, ettei tämä ole edullinen paikkakunta. Esim. Turussa asunnot ovat selvästi halvempia, vaikka se on suurempi kaupunki.

Vierailija
88/88 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ainakaan kuokkalaan tuu, tää on ku itäkeskus.

Niinpä. Terveyskeskuskin purettiin. Nyt pitää mennä keskussairaalaan terveysasemalle. Posti siirrettiin jonnekin periferiaan. On se periaatteessa kävelyetäisyydellä, mutta kauempana asutuskeskuksesta. Vai onko se lakkautettu jo sieltäkin?

No, kirkko sieltä kyllä löytyy edelleen, jos sellaisesta tykkää. Neuvolakin on keskustassa, samoin apteekki ja pari markettia.