" Tutkimus" : ovulaatio ja lapsen sukupuoli :)
Hei kanssaäidit!
Kaikkihan me tiedämme, että tulevan lapsen sukupuolta ei voi määrätä etukäteen, ja monet " konstit" ovat sangen epätieteellisiä. Mutta sehän on ilmeisesti virallisesti todettu, että poikasiittiöt ovat nopeampia ja tyttösiittiöt elävät pidempään.
Monet tuntevat ovulaationsa, monet eivät. Itse kuulun siihen joukkoon, jolta se ei todellakaan jää huomaamatta. Kivut ovat välillä kuin kuukautisten aikaan. Näin ollen voisi halutessaan yrittää taktikoida niin, että " poikaa tehdessä" päästäisi nuijapäät uimahallille juuri silloin, kun ovulaatio ruhjoo kehoa (tai vähän sen jälkeen). Samoin silloin kun haaveilee ruusunpunaisesta lastenhuoneesta, tulisi pienet siimahännät saattaa retkilleen reilusti ennen ovulaatiota, jotta neidit odottaisivat kärsivällisesti valmiina.
Kysynkin, tunnetko ovulaatiosi? Muistatko, onko mahdollinen onnekas siittiö päässyt uimaan ovulaation aikaan vai ennen? Entäs touhusta syntyneen lapsen sukupuoli?
Itselleni tällainen tuli mieleen, koska saattue pääsi apajille juuri ovulaatiopäivänä, ja poikahan sieltä tuli. (Erinäisistä syistä saattueita oli vain yksi siinä lähiaikoina.) Tietenkään em. kysymyksiin ei voi vastata henkilöt, jotka hommailevat varmuuden vuoksi tiheästi.
Ota tämä koko juttu huumorilla. Asiat eivät koskaan ole näin yksinkertaisia. Olisivatkin.
Hyvää uutta vuotta! ü
Kommentit (23)
Minä tunnen erittäin hyvin ovulaation, ja meillä onkin kaksi
täsmäosumalla aikaan saatettua poikaa. Molemmat raskaudet
lähtivät siis käyntiin ensimmäisestä yrityksestä.
Kolmannella kerralla yritimme sitten tyttöä. Vauva ei tärpännyt
ensimmäisestä, eikä toisestakaan kierrosta. Aloin hermoilla,
ja kolmannesta kierrosta sitten tärppäsi - tosin nyt tämä on
ihan varmasti taas poika.
Ehkä minun ukkokullallani ei ole riittävästi pitkäikäisiä tyttösiittiöitä -
mistä tietää? Ainakin tytön tekeminen osoittautui hankalaksi.
Pääasia kuitenkin, että meille tulee nyt kolmas lapsi. Onpa
hän sitten tyttö tai poika. Pahinta olisi, jos olisimme jääneet
kokonaan ilman lasta!
Ja tyttösiittiöt pitkäikäisempiä. Jos tyttöä tekee, niin
pitäisi harrastella ennen ovista, ja sitten oviksen aikana
olla ilman.
Tosin joillakin miehillä on enimmäkseen vain toista
sukupuolta olevia siittiöitä, joten näissä tapauksissa
on vaikea saada muuta kuin aina samaa sukupuolta
olevia lapsia. Esim. on näitä lestadiolaisperheitä, joissa
on 7 tai 8 tyttöä, eikä yhtään poikaa.
Olen myös kuullut, että joidenkin äitien elimistö
hylkii - tavallaan tappaa - toisen sukupuolen siittiöt,
joten ns. vika voi olla myös äidissä, ettei tule kuin
aina vain saman merkin lasta. Periaatteessa mies
kuitenkin määrrää sukupuolen, joten ensisijaisesti
kannattaa ns. syyttää isukkia! Vitsi, vitsi. :)
Vilijonkanperhe:
taas olen kuullut juuri päin vastoin, että poikasiittiöt ovat niitä hitaampia ja tyttösiittiöt nopeampia.
Esikoista kun yritettiin, niin neljännellä kierrolla tunsin/huomasin ekan kerran oviksen ja samana iltana sai sitten poikamme alkunsa. Toista lasta yrittäessä tiesin taas, koska ovis on ja ekalla kierrolla sitten tärppäsikin (tätä en enää muista, oliko missä vaiheessa kiertoa), mutta se raskaus päättyi keskenmenoo rv 5+. Keskenmenon jälkeen tokalla kierrolla (yhdet menkat oli siis välissä) sai tyttömme alkunsa 2 päivää ennen ovista. Pari kuukautta sitten mulla alkoi tytön syntymän jälkeen taas menkat ja tavallaan mua vähän harmittaa, kun menee toi ovis-tietämys hukkaan, kun ei enempää lapsia ole suunnitteilla. Nyt täytyy vaan oviksen aikoihin pitää visusti huoli ehkäisystä, ettei tapahdu mitään peruuttamatonta...
Mutta sinä kuukautena, kun esikoispoika sai alkunsa, mies teki paljon töitä ja pupuilimme ehkä jotain 2-3 kertaa viikossa. Tyttären kohdalla " yrittämistä" tapahtui vähintään kerran päivässä, eli siinä mielessä teoria piti meidän kohdalla paikkansa....Toki tuuriahan se taitaa olla suurimmaksi osaksi...
eli tyttömme " teimme" viikko ennen todistettavaa ovulaatiota ja poika tehtiin juuri ovulaatio päivänä (tämäkin todistettavasti -siis ovulaatio). Eli toimii ja suosittelen ;D
Siis kuinka hyvin joko aateltu tai tikutettu ovis on pitänyt paikkansa hedelmöittymishetken kanssa verrattuna ultraan.
Esim nykyisen raskauden kohdalla tikutin oviksen kp 11/28, jonka mukaan la 25.5.07. Menkkojen mukaan la 29.5.07.
Np-ultran mukaan kans la 25.5 eli hedelmöitys just ovispäivänä (ehkä).
Kuopuksen kohdalla tikutettu ovis ja ultra erosivat 2päivällä, eli ilmeisesti tyttö saanut alkunsa 2pv ennen ovista matkaan laitetulla siimahännällä.
Esikoisen kohdalla en tikuttanut ovista enkä muista miten se oli, mutta laskettua aikaa muutettiin np-ultran mukaan 2pv taaksepäin.
Mielenkiinnosta odotan kokemuksia...
AIHA
Meillä kaksi tyttöä ja yhdynnät 1 ja 2 päivää ennen ovulaatiota.
esikoinen poika, sai alkunsa juuri ovulaation aikana. Ja nyt tyttöä odotan, silloin en arvannut ovulaatiota ja lasketun ajan perusteella hedelmöitys onkin tapahtunut useamman päivän yhdynnän jälkeen. Joten olen vähän aavistellut tyttöä jo ennen kuin sain siihen varmistuksen.
Ensimmäinen tyttö, ovulaatio vasta vähän myöhemmin. Toinen poika ja hedelmöitys just ovulaation aikaan - tai luulin itse jo että olis jo myöhäistä mutta tärppäsi ja poika on.
Poika sai alkunsa oviksen aikaan (sopivasti häämatkalla) ja tyttö taas päivää ennen ovista. Tämän tiedän, sillä kertoja oli tasan tämä yksi ja vain n. 12 päivää menkkojen jälkeen. Ei silloin varsinaisesti TEHTY toista lasta (kuten esikoisen kohdalla. Silloin touhuttiin joka päivä).
Eli tämä tutkimus piti kutinsa meillä, olkoonkin sitten vaan hyvää tuuria:)
sitruska ja muksut 04/06
Esikoisen kohdalla en ovulaation ajankohdasta tiennyt vielä tarkasti, sillä ovulaatiokivut alkoivat vasta ensimmäisen lapsen jälkeen. Toisen kohdalla taas yhdyntä oli jopa neljä päivää ennen ovulaatiota (sen jälkeen tulikin pitkä tauko...), olin silloin aivan varma ettei voinut tärpätä, mutta raskaaksi tulin silti :o) Ja tyttö tuli!
MUTTA, olen pariinkin kertaan lukenut tutkimuksesta, jonka mukaan tyttösiittiöiden määrä miehen spermassa lisääntyy, jos yhdyntöjä (tai siemensyöksyjä ylipäätään) on usein. Eli siis mitä useemmin mies tietyn ajan sisällä laukeaa, sitä suuremmaksi kasvaa mahdollisuus tyttöön.
JA TÄMÄ väite meillä ainakin pitää paikkansa. Esikoinen on poika ja hän sai alkunsa, kun mies oli armeejasta lomilla eli oli ollut pidempi tauko ennen sitä kertaa. Seuraavat kaks on tyttöjä ja molemmilla kerroilla oli just tärppikierrossa oikein aktiivista sänkykammarin puolella. Ja kuopus on poika ja silloin oli todellinen suvantovaihe niissä hommissa, varmaan vaan yks kerta lähellekään otolliseen aikaan ja niin siis tuli poika :)
" Tilaus" laitettiin menemään ovulaatio päivänä ja poikahan sieltä tuli :-)
koska meidän perheessä tehtiin koti-inseminaatio ovulaatiopäivänä (apteekin ovistesteillä tsekattuna) ja vielä todennäköisesti oviksen jo tapahduttua, tuloksena maailman suloisin tyttölapsi. :)
Mutta olenhan minäkin noista kuullut ja usein tuntuvat pitävän kutinsa.
Toinen pojista on koeputkilapsi, eli hedelmöitys on tapahtunut " ovulaation" aikaan. Toisen pojan kohdalla tunsin ovulaation ja samana päivänä peuhattiin:)
Eli suojaamatonta seksiä melkein viikko ennen ovulaatiota. Sen perusteella olin varma että tyttö tulee, mutta Ihana poika.
Eikös se ole juurikin toisinpäin, eli mitä vähemmän seksiä, sitä enemmän tyttösiittiöitä? Syynä se, että tytöt ovat niitä kestävämpiä ja mitä " vanhempi" tavara, sitä enemmän on vain kestävämpiä tyyppejä joukossa. Ja tämä tyttöjen kestävyyshän johtuu siitä toisesta X-kromosomista ja sen turvin tytöt myös pysyvät sisällä toimintakykyisinä poikia pidempään.
Mieheni suvussa on syntynyt viimeisen 70 vuoden aikana 1 tyttö ja sekin vuonna 1972. Joko kaikki aina hommailevat ovispäivänä tai sitten vaan miehet tuottavat pelkkiä Y-siittiöitä =) Meillä on 3 poikaa ja vielä ainakin yhtä toivoisin.
taas olen kuullut juuri päin vastoin, että poikasiittiöt ovat niitä hitaampia ja tyttösiittiöt nopeampia.
Mä kyllä tunnen ovulaationi, ja siihen ajoittamalla ollaan saatu jo kaksi tyttöä :) Kolmannen sukupuoli ei ole vielä tiedossa, silloin kävi niin, että ovulaatio olikin odotettua aiemmin ja yhdyntä tapahtui pari päivää sitä ennen. Saas siis nähdä, tuleeko nyt poika.
Meillä 2 tyttöä ja vauvaa tehdessä on kyl pupuiltu ihan joka päivä eli aika tuuria milloin sit tärpännyt. Nyt kolmas tulossa samalla tyylillä, mutta ei vielä tiedetä kumpi tulee. Ehkäpä selviää rakenneultrassa...
AIHA rv 18+5 tai 19+3
Ensimmäisen aikana en tuntenut ovulaatiota ja harrastimme vain paljon ja useasti = tyttö. Toisen kanssa käytin ovis tikkuja ja harrastimme vain ovispäivänä sillä mies työmatkalla sitä ennen = tyttö. Kolmannen kanssa tunsin oviksen selvästi ja harrastimme vasta sen jälkeen eli luulin, että " liian myöhään" = tyttö.
Kolme ihanaa tyttöä meillä siis, mutta tuo teoria ovishetkenä hommailusta = poika on meillä osoitettu vääräksi...