Onko suurin osa ihmisistä oikeasti näin ilkeitä kuin tällä palstalla?
Miksi ihmiset voi nykyään henkisesti näin pahoin? Ihan hirveää käytöstä anonyymina. Nykyään en voi irlk:ään olla ajattelematta, että jokaisen edes vähän mukavan ihmisen mukavuus on vain näyteltyä ja oikeasti ne on yhtä hirveitä kuin tämän palstan ihmiset.
Kommentit (110)
Haluaisin saman työn kuin palstan ilkimyksillä. Kuulemma huippupalkka ja silti on ollut aikaa istua vauvalla ilkeilemässä keskellä päivääkin. Ei mun omassa työssä ehdi vauvalla käydä kuin iltaisin ja viikonloppuna. Kuitenkin kun ketjuja lukee niin jo päiväsaikaan niihin on omien sanojensa mukaan töissä olevat kirjoitelleet.
Vierailija wrote:
Palstalla on joitain trolleja, jotka voivat huonosti ja syytävät palstalle jatkuvasti ilkeilyjä. Tyylin tunnistaa. Odottavat että niihin tartutaan, ja jos joku tarttuu niin päivänsä on pelastettu.
Parasta on jättää tarttumatta. Jos joku ilkeilee, anna olla, älä ainakaan kommentoi hänelle mitään. Pikkuhiljaa lopettavat, jos vaan moni jättäisi huomiotta.
Tämä on kyl totta. Joskus jossain ketjussa pidempään olleena olen kyllä huomannut sen, että se on yks tai kaks, jotka dominoi sitä keskustelua trollailulla. Voip olla, et tarkoitus on vain ja ainoastaan se trollaus.
Lisäksi sitä cybervaikuttamista kuulemma tapahtuu jopa näillä palstoilla. Eräs, joka työkseen sitä valvoo ja tutkii, tästä kertoi. Niin älyttömältä kuin se kuulostaakin. Tavoite on siis saada pahaa erimielisyyttä aikaiseksi. Siihen käytetään hyvin yksinkertaista tekniikkaa, ja senkin huomaa, jos ahkerasti jossain keskustelussa on mukana. Sehän on ihan sama, kuka sitä trollausta harrastaa, kun tulos on sama.
Jännää, miten eri tavoilla tämänkin palstan voi nähdä. Yksi kaverini joskus sanoi, että hänelle tulee vain huono olo kun eksyy vauvapalstalle ja näkee, miten ilkeää saastaa ihmiset tänne kirjoittelevat. Minulle palstavierailu taas aina palauttaa uskon ihmisten hyvyyteen. Mutta ehkäpä silmiini sitten valikoituu täältä lähinnä tosi mukavia hyvän mielen ketjuja.
Minusta on ainakin kiva vittuilla tyhmille.
Vierailija wrote:
Suomalaiset voi taloudellisesti ja henkisesti pahoin... siksi ilkeys ja kettuilu kaikesta ja kaikkialla.
Paha kohtalo kun luo pahaa oloa, jota moni sitten kostaa/vie eteenpäin -luoden muille taas lisää pahaa oloa.
Ongelmat, viha, köyhyys, katkeruus siis vaan kasvaa koko ajan.
Suomi ON huono-osainen, pääomaköyhä kansa.
Sanoin jo 30-v sitten -Suomi ei ole maailman amerikkalaisin maa vaan muistuttaa kaikista eniten sosialistista DDR maata.
Eli stasi, holhous, kyttäys, köyhyys, kateus, kauna, katkeruus, sosialismi -sitä oli DDR ja myös Suomi 2023.
Suomi on yks maailman rikkaimmista valtioista, et pientä näkökulmaharhaa tässä on. Kaikki eivät ole varakkaita, mutta vahva keskiluokka on, joka yleensä takaa suht hyvän yhteiskuntarauhan. Meillä rikkaiden ja köyhien erot ovat pienemmät, kuin monissa muissa länsimaissa. Sitä tasoittaa myös terveydenhuolto (joka nyt on alennustilassa) jo sosiaalihuolto.
Tätä täällä koettua kurjuutta, kateutta ja hallitusbihaa pohtiessa pitää katsoa historiaan. Meillä on pitkät perinteen herravihassa ja täällä aina ylenkatsottu varakkaimpia. Edelleen se sama asenne näkyy, eikä huomata silloin sitä omaa hyväosaisuutta. Kun jos jollain näyttää menevän vielä paremmin.
Lisäks kukaan ei saisi koskaan mitenkään tuoda itseään esille. Lähtökohtaisesti kaikki julkkikset ovat tyrkkyjä ja siten heitä saa avoimesti sörkkiä.
Oikeasti ihan perus tyytyväisiä ihmisiä on suurin osa. He vaan eivät pidä siitä meteliä. Koska itseään ja omaa hyväosaisuutta ei saa tuoda esille. Vaikuttaa sit siltä, että iso osa on näitä suunpieksijöitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sinäpä kirjoitit juuri oivan esimerkin siitä miten pahoinvoiva olet. :)
Hyomasitko, että haukuit muut ihmiset mm. ilkeiksi, hirveiksi ja pahoinvoiviksi.
Tässä on meillä tyypillinen esimerkki nykyajan kaikesta loukkaantujasta, joka kuvittelee itse olevansa täydellinen pyhimys ja loukkaantuu henkilökohtaisesti verisesti väärässä paikassa olevasta pilkustakin ja kääntää aina kaiken itseensä osuvan kritiikin toisen viaksi.
Kyllä. Tuollainen kääntää aina syyttävän sormen itsestään poispäin. Koska hän on uhri.
Kun yksi sormi osoittaa toiseen, kolme osoittaa takaisin. Ja peukku kohti taivasta...
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mä oon ilkeä ainoastaan sille, joka poistelee täältä kommentteja ja ketjuja ilman mitään oikeutta tehdä niin.
-winner-
Poistelen ihmisiin koskevat haukkumiset.. Minun viestejäni ei ole poistettu eikä ilkeilty. Haluan normaalia keskustelua. Täällä on säännöt.
Ja tämän oikeuden poistaa on antanut sinulle....KUKA?
Sanoma Oy? Jeesus? Joulupukki? Vai riittääkö pelkkä sinulle annettu "ilmoita asiattomaksi" -mahdollisuus?
Säännöt eivät ole samat täällä kaikille, jos et ole huomannut. Kaikilla ei myöskään ole tarvetta poistaa asioita tai keskusteluja vain siksi, että ne eivät sovi omiin mielipiteisiin, vaan joskus voisi miettiä sitä omaakin mielipidettä, onko siinä korjaamista tai uudelleen ajattelun paikkaa, kun oikeasti saa jonkun juttelemaan asiasta. Sensuurilla ja
Poistoon saa ehdottaa viestejä kuka vaan. Mode sitten poistaa jos on aihetta. Jos poistuu, oli palstan sääntöjen vastainen kirjoitus.
-winner- on yksi niistä ilkeilevistä trolleista, jotka löysivät tänne tiensä samana päivänä kun ylis siirtyi maksumuurin taa. Olen häneltä vaikka kuinka monta aloitusta ja viestiä ilmiantanut, ja kiitos modeille kun poistuneet.
Vierailija wrote:
Itehän sä oot tyhmä.
Tee joku päivä kierros Helsingissä aamusta iltaan eri kaupunginosissa. Huomaat, että näin välinpitämättömiä ja ilkeitä suomalaiset ihan oikeasti on.
Lue ohjeet. Siellä sanotaan, että ihmisten loukkaaminen ja herjaaminen johtaa viestin poistoon. Nimellä väärän tiedon levitys ym.. Käyttäytykää.
Sairaan ilkeitä ihmisiä on paljon, huomaat jos henkilö on luotaan poistyöntävä, pisteliäs energia tai mulkoilee sekä kaikkea ikävää. Ovat epäkohteliaita ja töksäyttelevät asioita. Hyvät ihmiset ovat mukavia aidosti, kohteliaampia eikä heissä ole ahdistavaa tai aggressiivista energiaa. Ette te kaikki ymmärrä miten sairasta porukkaa tässäkin maassa on. Pysykää valppaina.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mä oon ilkeä ainoastaan sille, joka poistelee täältä kommentteja ja ketjuja ilman mitään oikeutta tehdä niin.
-winner-
Poistelen ihmisiin koskevat haukkumiset.. Minun viestejäni ei ole poistettu eikä ilkeilty. Haluan normaalia keskustelua. Täällä on säännöt.
Ja tämän oikeuden poistaa on antanut sinulle....KUKA?
Sanoma Oy? Jeesus? Joulupukki? Vai riittääkö pelkkä sinulle annettu "ilmoita asiattomaksi" -mahdollisuus?
Säännöt eivät ole samat täällä kaikille, jos et ole huomannut. Kaikilla ei myöskään ole tarvetta poistaa asioita tai keskusteluja vain siksi, että ne eivät sovi omiin mielipiteisiin, vaan joskus voisi miettiä sitä omaakin mielipidettä, onko siinä korjaamista tai uudelleen ajattelun paikkaa, kun oikeasti
On ihmisiä jotka eivät kestä kritiikkiä, he eivät kestä katsoa peiliin ja kääntää syyttävää sormea pois muista itseään kohti. Siksi poistattelevat kommentteja.
Toki täällä on ilkeitä ihmisiäkin, mutta todennäköisesti raukkoja joilla menee huonosti ja siksi osa viesteistä on "avunhuutoja". Joskus on itekin tullut vastattua terävästi jos on ollut ns. huono päivä. Silti syytä on myös modeissa. Tavallisista asioista jotka suurelle osalle kelpaisivat keskusteltaviksi suuri osa poistuu nopsaan, miksi?
Pikkuisen turhan punavihreetä. Ja moni aloitus häipyy ennenkuin vauhtiin päästään.
Vierailija wrote:
Kertoo sinusta paljon!
Vauva.fi olisi alkuun jokin testi, että esim. vastaa 20 kysymykseen, niin selviää, että miten käyttäydyt palstalla. Hyvin, siltä väliltä tai erittäin huonosti. Jos saa pisteitä vain 0-5 välillä, niin ei pääse aloittamaan keskusteluja lainkaan. Harkinnan varassa nämä välissä olevat, eli jos pisteitä tulee koko ajan vähemmän ja vähemmän, niin saa kuukauden arestia.
Tämä nyt saa ihan varmasti alapeukkuja. Kiitän etukäteen. :)
Tätä palstaa voisi kehittää myös niin, että paras aloitus aina palkitaan esim. 50-100 €./kk. Joka tarkoittaa sitä, että kohtelee toisia hyvin, ei haukkumista ym. Voisi saada muut keksimään hyviä, hauskoja ja asiallisia keskusteluja. Itse kaipaan eniten juuri hauskoja aloituksia ja niihin kommentteja.
Ensi vuonna, kun irtisanomissuoja heikkenee eikä omistusasuntoon saa asumistukea. Työmarkkinatuki on 580 netto niin katso kuinka kivoja ne ennen mukavia olleet ihmiset on.
En usko, provosointi vain saa nykyajan tapaan käyttämään kammottavaa kieltä, vaikka pienemmälläkin huutaminen riittäisi.
Kyllä varmaan. Noi hamasiakin puolustelevat ovat ihan hirveitä.