Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen mielestä isä on joku tyyppi, joka asuu meillä

Vierailija
28.10.2023 |

Välillä lapsi miettii, että miksiköhän tuo tyyppi asuu meillä tai muuttaako se joskus muualle asumaan. Lapsi ei siis ajattele, että eroaakohan vanhemmat tms, koska hän ei varsinaisesti ajattele isän olevan edes osa perhettä vaan joku alivuokralainen tms. Syynä tähän on se, että mies on valinnut olla paljolti vain omissa menoissaan ja omissa oloissaan ollessaan kotona, ei osallistu juuri mihinkään ikinä eikä käy lapsen kanssa missään. 

Pitäisikö minun kertoa miehelle, että lapsi ajattelee noin? Mies ei siis tiedä. 

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla wrote:

Turhaa ehkä? Tuskin se muuttaisi mitään. On tärkeämpää että keskityt lapseen. Isä ei ole onnistunut luonaan suhdetta lapsen. Ehkä hänellä on joku kiintymyssuhdehäiriö. Voit tukea lasta. 

Sä annat kerta toisensa jälkeen kaikista idiooteimmat neuvot.

Sä ihan tosissaan meinaat et parisuhteessa on ikinä ongelmia missä ensimmäinen oikea askel ei ole aina se että asioista puhutaan?

Ooks sä ikinä ollut toimivassa parisuhteessa?

Vierailija
62/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaffebulla wrote:

Turhaa ehkä? Tuskin se muuttaisi mitään. On tärkeämpää että keskityt lapseen. Isä ei ole onnistunut luonaan suhdetta lapsen. Ehkä hänellä on joku kiintymyssuhdehäiriö. Voit tukea lasta. 

Sä annat kerta toisensa jälkeen kaikista idiooteimmat neuvot.

Sä ihan tosissaan meinaat et parisuhteessa on ikinä ongelmia missä ensimmäinen oikea askel ei ole aina se että asioista puhutaan?

Ooks sä ikinä ollut toimivassa parisuhteessa?

Keskityppäs tämän ainaisen syyttelyn sijasta tekemään ongelmillesi jotakin. Älä pyydä neuvoja jos mikään ei kelpaa etkä ole valmis ottamaan mitään neuvoja vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sanoisin isälle, että lapsi mietti, miksi hän asuu teillä. Jos laittaisi edes vähän miettimään.

Vierailija
64/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei edes näe isäänsä päivittäin, niin miten hän edes tietää tämän olemassaolosta?

Vierailija
65/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos lapsi ei edes näe isäänsä päivittäin, niin miten hän edes tietää tämän olemassaolosta?

Anteeksi kuinka? Onko muisti ihmisellä todellakin näin huono? Kas kun työpäivän aikanakin unohtuu kuka olikaan se oma vaimo. Hyväksyntää jos käy mokia.

Vierailija
66/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jokaisella on valta päättää kenen kanssa lisääntyy.

Jaa. Ei mulla ainakaan ole ollut. Naisilla on ollut aina kaikki valta.

Vierailija
67/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lapsilla on huumorintajua, älä käytä lasta pelivälineenä. Huumorilla ja kyllähän lasten tupsautuksista on kiva keskustella.

Narsistimiesten mielestä on aina äidin vika jos narsistimiehellä ei ole suhdetta lapseensa

Vierailija
68/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Rais kasiko vaimosi sinut? Kuka pakotti olemaan parisuhteessa? Miksi et käyttänyt aina kumia/tehnyt ajoissa vasektomiaa?

Vierailija
69/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Etkö osaa ehkäistä?

Vierailija
70/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen jatkuva hylkääminen on hyvin raskasta lapselle ja tuhoaa hänen itsetuntonsa täysin. Kannattaa ehkä lapsenkin mielenterveyden takia muuttaa erilleen ja käyt vaikka välillä vierailemassa sitä munatelinettä jos sen koet tarpeelliseksi

Vierailija
71/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ai on vai? Lueppas hieman historiaa:

https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/nostalgia/1930-ja-1994-olivat-hy…

1930-luku

1930 uusi avioliittolaki voimaan: aviovaimo vapautuu miehensä holhouksesta ja hänellä on oikeus omaan omaisuuteen

Vierailija
72/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vai on naisilla aina ollut kaikki valta :D  Et ole koskaan tainnut lukea historiaa?

https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/nostalgia/1930-ja-1994-olivat-hy…

1930-luku

1930 uusi avioliittolaki voimaan: aviovaimo vapautuu miehensä holhouksesta ja hänellä on oikeus omaan omaisuuteen

Vierailija
73/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olet aivopessyt lapsesi.

Vierailija
74/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mies voi käyttää kumia, pätkäistä piuhat tai elää selibaatissa. Kukaan ei pakota olemaan parisuhteessa ja hankkimaan lapsia

Vierailija
75/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyvin olet aivopessyt lapsesi.

Palstamies ei koskaan petä :D  Katso peiliin niin näet miksi lastasi ei kiinnosta. Katsos kun lasten kanssa pitää viettää aikaa että niihin kehittyy tunneside. Ilman tunnesidettä olet lapselle vieras

Vierailija
76/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulta katoaisi kaikki rakkaus tuollaista miestä kohtaan eli olisin tuollaisessa tilanteessa eronnut jo aikoja sitten. Onko teillä edes parisuhdetta, jos mies on vain omissa oloissaan koko ajan? Jos tämä ei ole provo niin tosi surullinen tilanne. Älkää ihmiset tyytykö vähään. Mieluummin yksin kuin kelvottoman kumppanin kanssa.

Jepsis, jetsulleen näin. 👌

Vierailija
77/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on miehesi suhde isäänsä/isäpuoleensa? Onko hän ottanut esimerkkiä jommastakummasta? Vaivaako häntä isättömän pojan syndrooma?

Minun oma isäni oli melkein samanlainen. Hänen oma isänsä kuoli hänen ollessaan pikkulapsi, ja hänen isäpuolensa näytti hänelle hirveän huonoa esimerkkiä. Äitini ei tykännyt hänen jatkuvista poissaoloistaan ja otti avioeron.

Kuitenkin muistan hänen olleen useita kertoja kanssani jo ennen avioeroa. Minä en pidä millään tavalla normaalina AP:n miehen käytöstä edes isättömälle pojalle.

Kun olen lapsiperheen luona kylässä, minulle on maailman luonnollisin asia olla lastenkin kanssa tekemisissä: juttelen ja pelaan heidän kanssaan, ja välillä vahdin ja hoidan heitä tarvittaessa.

Saattaa olla niin, että lasten hoito on joillekin miehille yhtä outoa kuin korvakorujen käyttö, pitkän tukan kasvatus, hameen käyttö, meikkaus, miehen suuteleminen jne. Minulle se ei ole, vaikka minäkin olen isätön poika. Onneksi isäpuoleni oin näyttänyt minulle hyvää esimerkkiä.

Suosittelen, että luet esim. Martti Paloheimon kirjoja isättömän pojan syndroomasta ja sitten keskustelet miehesi kanssa vakavasti. Hänellä saattaaa olla aluksi todella suuria vaikeuksia ymmärtää, mutta kannattaa yrittää. Jos hän ei parin vuoden kuluttua muuta käytöstään, kannattaa harkita avioeroa.

Vierailija
78/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minkälainen on miehesi suhde isäänsä/isäpuoleensa? Onko hän ottanut esimerkkiä jommastakummasta? Vaivaako häntä isättömän pojan syndrooma?

Minun oma isäni oli melkein samanlainen. Hänen oma isänsä kuoli hänen ollessaan pikkulapsi, ja hänen isäpuolensa näytti hänelle hirveän huonoa esimerkkiä. Äitini ei tykännyt hänen jatkuvista poissaoloistaan ja otti avioeron.

Kuitenkin muistan hänen olleen useita kertoja kanssani jo ennen avioeroa. Minä en pidä millään tavalla normaalina AP:n miehen käytöstä edes isättömälle pojalle.

Kun olen lapsiperheen luona kylässä, minulle on maailman luonnollisin asia olla lastenkin kanssa tekemisissä: juttelen ja pelaan heidän kanssaan, ja välillä vahdin ja hoidan heitä tarvittaessa.

Saattaa olla niin, että lasten hoito on joillekin miehille yhtä outoa kuin korvakorujen käyttö, pitkän tukan kasvatus, hameen käyttö, meikkaus, miehen suuteleminen jne. Minulle se ei ole,

Kiitos kun jaoit ja autat muita parhaasi mukaisesti.

Vierailija
79/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika! En lukenut muita vastauksia. Meillä, valitettavasti sama tilanne! Lapset teinejä. Isä ei osaa olla isä, on/oli silloin - kun -HÄNELLE -sopii, isä, leikkii tai lukee. Mutta kun tulee jotain muuta kiinnostavampaa tai kaveri soittaa, niin lähtee, oli tilanne mikä hyvänsä!! Pahimmillaan oli 3kk poissa! (lomalla)

V-ttumainen tyyli sanoa, "kyllä se pärjää (kyllä te pärjäätte, silloin kun olivat vauvoja ja jätti mut yksin vastuuseen),

ei ikinä hoitanut yöllä v-ttuili mulle, että hiljennä pentu, että saa nukuttua.

Jopa töni lasta pois, ettei häiritse häntä!!

Teini vihaa isäänsä. Ei lapset tyhmiä ole, kyllä ne näkee ja tajuaa.

viimeksi miehen sisko kävi kylässä lastensa kanssa, aijai sitä esitystä, mies teki ruokaa leikki ja huolehti siskonsa lapsista, oamt lapset katsoi vieressä ihmeissään??

Vierailija
80/90 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista että lapsella ei ole suhdetta isäänsä ☹️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän