Kanaria joulukuussa, kokemuksia säätilasta
Viikon talviloma olisi joulukuussa ja mietitään Gran Canariaa vaihtoehdoksi lomamatkalle. Siellä Moganissa tai Puerto Ricossa. ilm. lämpimämpää myös joulukuussa?
Teneriffalla ollaan oltu samoihin aikoihin ja sää siellä oli tuolloin tosi hyvä.
Kommentit (20)
Olin muutama vuosi sitten joulun grand Canarialla. Oli kuten Kylmä Suomen kesä: lämpöä 15-19 päivällä, tihkusadetta, tuulta. En suosittele
Vierailija kirjoitti:
Olin muutama vuosi sitten joulun grand Canarialla. Oli kuten Kylmä Suomen kesä: lämpöä 15-19 päivällä, tihkusadetta, tuulta. En suosittele
Tuo on minun lempisääni, kuulostaa täydelliseltä!
Scorchio. Videosta on myös pidempi versio hakusanalla.
Kanariansaarelaiset ei tykkää kun tulee turisteja.
Kanariansaaret kylmiä ja kosteita talvella, ehkä päivisin eteläosissa tarkenee, mutta ne hotellit, hui!
Minusta just hyvä sää ollut joulukuussa (tammikuun alussa) eli ei mitään helteistä vaan sellaista n. +20 asteista ja osin melko tuulistakin. Illat kyllä on ollut vilpoisia eli kesämekossa ei ihan tarkene vaan tarvitsee neuletta / kevytuntsikkaa ja farkkuja jne. Vähän siis kuin suomalainen normikesäsää.
Itse en tykkää siis yhtään nykykesistä helleputkineen.
Vierailija kirjoitti:
Kanarian saarten ilmasto on erilainen saarien etelä- ja pohjoispuolella. Etelässä yleensä kuiva ja lämmin koko vuoden ympäri. Pohjoisessa viileämpää. Sateet satavat saarien pohjoispuolelle.
En lähtis. Joskus kävin uuden vuoden molemmin puolin. Tihkusadetta ja hiekkamyrskyä.
Olen ollut kerran Lanzarotella ja petyin kovasti. Satoi useampana päivänä, ja tuuli koko viikon. Sää oli kylmä, ehkä 16-18 astetta. Jos löysi aurinkoisen ja tuulettoman paikan, saattoi siinä vähän värjötellä hetken ilman takkia.
Vierailija kirjoitti:
En lähtis. Joskus kävin uuden vuoden molemmin puolin. Tihkusadetta ja hiekkamyrskyä.
Siis Puerto Ricossa.
Jossain muualla on silloin lämmintä.
Epävakaata. Parhaimmillaan +24, pahimmillaan +15 tihkusadetta.
Olin joskus tammikuussa ja oli sellanen viileä,suomen kesäsää.Aurinko pilvessä suurimman aikaa.
Täällä Teneriffalla on just Passeli keli nyt. 26 varjossa.
Oon ollut kertaalleen vuodenvaihteen gran canarialla, ja kertaalleen teneriffalla. Molemmilla kerroilla oli päivälämpötilat noin 20 astetta. Altaiden vesi on jäätävää, jos ei ole lämmitystä. Merivesi on varmaan lämpimämpää.
Kerran oltu joulukuussa, liian kylmä oli, jäi mieleen hotellin ihan ok kokoinen uima-allas, siinä ei ollut viikon aikana ketään, muuta kun mieheni kävi kerran pulahtamassa kävelyretken jälkeen, oli ollut kuin kylmäallas
Oon viettänyt yhden Joulun Puerto Ricossa, sanovat, että voi olla lämpimin paikka tuohon aikaan. Välillä paistoi aurinko ja oli lämmintä. Tosin korvista meinasi tulla jo se Feliz Navidad, se soi joka paikassa täysillä. Kylähän on sitten aika pieni, on siellä tosin Pappa Tunturi baari.
Tästä taulukosta helposti kaikki tärkeät säätiedot:
https://www.aurinkomatkat.fi/kanariansaaret/saa