Hiusten joka päiväiseen laittoon kyllästynyt
Oletteko te (naiset siis lähinnä), miehet eivät varmaan hiuksiaan juurikaan laita.
Kommentit (56)
Vierailija wrote:
Täällä kanssa yksi luonnonkiharat hiukset omaava ja kyllä laitan niitä. Joka toinen päivä pesu, sen jälkeen muotovaahtoa ja ponnarille missä saavat kuivua. Sitten muotoilen jonkun kampauksen. Joka toinen päivä ei tarvitse kuin ne valmiiksi kuivat hiukset laittaa, mulla on klipsejä, ponnareita, pinnejä, hiuskukkia ym. Eipä kauaa kestä laittaa.
Juuri näin. Joka toinen aamu on aina helppo tukka-aamu 😂😂
-se toinen päivittäin laittava
Itsellä oli lyhyehkö malli ja se se vasta laittamista vaati.. 🥴🥴 Suoristamista ym. Eihän se sitten ilmankosteuden takia pysynyt siistinä ensinkään. Kyllä olin helpottunut kun hiukset ylsi taas kiinni ❤️
Vierailija wrote:
Miehenä en ole nähnyt naisten laittava hiuksia kuin juhliin kuten häihin. Muuten on vapaana tai pikaponnari.
Se että tukka on vapaana, eli auki, ei toki tarkoita sitä, etteikö sitä olisi laitettu. Itse en laita hiuksiani muuten kuin juhliin, jolloin tukkani on yleensä aina auki ja sen laittamiseen on mennyt lähes tunti aikaa. 😁
Myöskään "pikaponnari" ei aina oikeasti ole mikään minuutin kestävä hiusten ponnarille sitaisu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lopetin hiusten laittamisen noin 35-vuotiaana. En jaksa enää. Tietysti esim häihin on pakko vähän laittaa. Ei kiinnosta enää mitä muut minusta ajattelevat(arjessa)
Muut ajattelee että olet itsekäs mutta se ei sinua kiinnosta.
Jos muut ihmiset pitävät minua itsekkäänä siksi, että en laita tukkaani arkisin, niin ei se kyllä tosiaan minua kiinnosta. Tuollaiset ihmiset eivät ilmeisesti tiedä mitä itsekkyys ylipäätään tarkoittaa, jos muiden ihmisten hiusten laittamisesta herneitä sieraimeen vetelevät. Siinähän soittelevat sitä maailman pienintä viuluaan ihan rauhassa. 🤷♀️
-eri
Vierailija wrote:
Itsellä oli lyhyehkö malli ja se se vasta laittamista vaati.. 🥴🥴 Suoristamista ym. Eihän se sitten ilmankosteuden takia pysynyt siistinä ensinkään. Kyllä olin helpottunut kun hiukset ylsi taas kiinni ❤️
Juu, mä oon aina ihmetellyt, että mitä tällainen "helppo lyhyt malli" käytännössä tarkoittaa. Sehän se vasta laittamista vaatiikin kun taas edes puolipitkän tukan voi aina vetäistä niskaan ponnarille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Juu, mä oon aina ihmetellyt, että mitä tällainen "helppo lyhyt malli" käytännössä tarkoittaa. Sehän se vasta laittamista vaatiikin kun taas edes puolipitkän tukan voi aina vetäistä niskaan ponnarille.
Kaikille kun ei sovi edes se puolipitkä ja sen lyhyehkön laittamiseen kyllästyy totaalisesti, mutta enempi tietysti ettei pysty kasvattamaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miehenä en ole nähnyt naisten laittava hiuksia kuin juhliin kuten häihin. Muuten on vapaana tai pikaponnari.
Se että tukka on vapaana, eli auki, ei toki tarkoita sitä, etteikö sitä olisi laitettu. Itse en laita hiuksiani muuten kuin juhliin, jolloin tukkani on yleensä aina auki ja sen laittamiseen on mennyt lähes tunti aikaa. 😁
Myöskään "pikaponnari" ei aina oikeasti ole mikään minuutin kestävä hiusten ponnarille sitaisu.
Kun hiukset on auki se on ns. "luolanainenlook" Pikaponnarin laittoon menee 2 sekuntia. Tässäkö syy miksi miehet on ennemmin yksin kun naiset ei kykene edes perusasioita kuten pitää huolta itsestään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lopetin hiusten laittamisen noin 35-vuotiaana. En jaksa enää. Tietysti esim häihin on pakko vähän laittaa. Ei kiinnosta enää mitä muut minusta ajattelevat(arjessa)
Jos muut ihmiset pitävät minua itsekkäänä siksi, että en laita tukkaani arkisin, niin ei se kyllä tosiaan minua kiinnosta. Tuollaiset ihmiset eivät ilmeisesti tiedä mitä itsekkyys ylipäätään tarkoittaa, jos muiden ihmisten hiusten laittamisesta herneitä sieraimeen vetelevät. Siinähän soittelevat sitä maailman pienintä viuluaan ihan rauhassa. 🤷♀️
-eri
Miksi vastasit? Kiinnostiko kuitenkin mitä mieltä muut on?
En ole noin kuuteen vuosikymmeneen koskaan erityisesti laittanut hiuksia. Harjaus riittää, ja pitkät hiukset usein jollakin tavalla kiinni.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
-eri
Tätä nauroin ääneen: itsekäs, kun ei laita tukkaansa?! Vitsi, onhan?
Ei näin maalaisjärkeen tämä käy. Ihan yhtä turhaa ajankäyttöä kuin meikkaaminen aamuisin, tai av-palstailu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pesen hiukset joka aamu, niin niitä ei tarvitse erikseen "laittaa". Puhtaat hiukset näyttävät hyvältä ilman mitään kikkailua.
Mulla puhtaat hiukset menee ohuina päätä pitkin ja ovat näin pakkasten aikaan järkyttävän sähköiset. Jos haluaa pitää auki, on pakko tunkea jotain rakennetta antavaa ainetta ja föönätä. Inhoan laittaa hiuksia, enkä osaa
Hyväksy hiuksesi. Ei niitä toiset näe noin negatiivisesti.
Minä pesen tukan joka kolmas päivä ja laitan ihan klassiset papiljotit. Väkertämistä se vaatii, mutta lopputulos palkitsee. Katri-Helenan hiustyyppi.
Kuivashamppoolla saa tuuheutta hiuksiin ja se on helppo pestä pois.
Kampaaja suositteli.
Vierailija wrote:
Onpas täälä viitsimätöntä väkeä, ei suomalaista naista suotta sanota laiskaksi itsensä kanssa, vai onko tämä jotain körttiperimää ettei saa niin ulkokultainen olla…
Ei minun liukkaat, perisuomalaiset hiukset muutu miksikään laittamalla. Ne on tunnin päästä joka tapauksessa ihan samanlaiset luirut kuin laittamatta, ainoana erona nähty vaiva ja pään kutina (aivan kaikki aineet kutittaa mun päänahkaa).
Väitän, että 90% laittamisesta onkin itsensä hämäystä ja plaseboa: hirveä vaiva joka ei oikeasti näy ulkopuolisille, mutta se tehdään koska niin kuuluu tehdä ettei olisi laiska. Kerran esim seurasin tuttavaa joka väkersi tunnin jotain pötkyläkiharoita kauhealla vaivalla, ja lopputulos oli ihan sama kuin miltä ne hiukset näytti ennen väkerryksen aloitusta.
Mua kiinnostaa tuo peruukkikonsepti. Jos leikkaisi omat hiukset johonkin leukaan saakka ja pitäisi aina peruukkia. Mulla on ollut yksi puolipitkä punaruskea peruukki, maksoi jotain 200 euroa, mutta keinokuituisena todella kuuma. Onkohan ne aitohiusperuukit yhtä kuumia. Omaa hiusta on tosiaan turha laittaa, latistuu hetkessä samanlaiseksi, lisäksi päänahka ärtyy kaikista lakoista ja kuivashampoista ym, jopa hiusten kuivaaminen on jopa kivulias kokemus ja päänahka ärtyy siitä. Ainoa laite, jolla ne on saanut pysymään kiharana pidempään on se Babyliss, joka imee hiuksen rullalle. Tuossa mun vanhassa mallissa vaan kuuluu jatkuvasti se piippausääni enkä jaksa kuunnella sitä, en olekaan vuosiin käyttänyt.
Leikkaa lyhyt tyylikäs malli. Ja sitten voit hankkia ammattilaisperuukkeja, joita julkkiksetkin käyttävät.