IL: Korona palaa
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/491aa208-0e05-4b19-adf5-6ad5a694e9e4
"Koronatapausten määrä on lähtenyt kasvuun. Husin apulaisylilääkäri on huolissaan siitä, että talveksi voi tulla triplaepidemia."
Kommentit (113)
Ei ole mitään hätää paitsi jos olet monisairas yli 80 -vuotias, jonka ei muutenkaan kannattaisi liikkua ihmismassoissa.
Kuulun kahteen riskiryhmään joita on peloteltu melkein kolmen vuoden ajan, mutta nyt kun sairastuin koronaan ensimmäistä kertaa, sainkin tietää olevani ihan liian nuori saamaan siihen pahempia oireita estävää lääkitystä. Käskettiin puhelimessa vain liikkumaan paljon ja lisäämään vakilääkkeiden lääkeannoksia. Ei muuta.
Korona- aalto on alkanut. Muistakaa käsihygienia ja pysykää kotona jos flunssan oireita.
Kun ei käy yhdelläkään piikillä edelleenkään eikä missään testissä, niin saa itselleen korkeintaan Zero-epidemian
Toinen kierros koronaa. Kuin jyrän alle jäänyt. En haista mitään!
Vieläkö te testailette noita nuhia?? Miten te jaksatte? Ei mua enää kiinnosta.
Mites työikäiset riskiryhmäläiset, haetteko vielä rokotteita? Olen itse ottanut kaikki suositusten mukaiset rokotteet, mutta sairastuin kuitenkin ja tauti oli aika viheliäinen siitä huolimatta. Joulukuulle varasin rokotusajan, mutta voihan se olla, että ehtii taas sairastuakin ennen sitä. Olen vaka-alalla eikä välttely oikein onnistu.
Jos se kerran palaa, niin soita palokunta paikalle. Ei voi olla niin vaikeaa!
Vierailija kirjoitti:
Korona- aalto on alkanut. Muistakaa käsihygienia ja pysykää kotona jos flunssan oireita.
Pakko se on kaupassa käydä ja hoitaa muitakin asioita myös koronassa. Yleinen ohjeistuskin on niin että kun kuume on laskenut niin voi palata töihin.
Sehän tarttuu ennen kuin tiedät olevasi sairaana. Joten kun kuume laskenut ja vointi jo parempaan päin menossa, ei sinusta ole enää muille vaaraa.
Vierailija kirjoitti:
Mites työikäiset riskiryhmäläiset, haetteko vielä rokotteita? Olen itse ottanut kaikki suositusten mukaiset rokotteet, mutta sairastuin kuitenkin ja tauti oli aika viheliäinen siitä huolimatta. Joulukuulle varasin rokotusajan, mutta voihan se olla, että ehtii taas sairastuakin ennen sitä. Olen vaka-alalla eikä välttely oikein onnistu.
Olen ottanut. Mulla on rokotusaika tänään. Kouluikäisiä lapsia, kuljen julkisilla töihin.
Ollut yksi korona, viime keväänä silloin kun kaikki muutkin sairastui. Sain neurologisia oireita, mm. hermosärkyjä. Vulvodynia myös riehaantui. Lisäksi mulla oli koronan jälkeen migreeni 2-3x viikossa. Normaalisti ehkä kerran kuussa. Kyllä ne siitä rauhoittui sitten kesän aikana.
Toista kertaa korona, hirveä tauti ja jälkijutut pelottaa.
Olen 3. kertaa koronassa. Olen saanut kolme rokotusta 2021. Olisin saanut 4. rokotuksen 2022, mutta sairastin koronan syyskuussa 2022, joten en voinut heti sen jälkeen ottaa rokotusta ja sitten se jäi. Ensimmäinen korona kesällä 2022 oli kuumeinen tauti. Toinen syyskuussa 2022 ilmeni lähinnä voimakkaana jalkasärkynä. Nyt sairastan 3. kertaa ja tämä on kuin flunssa. Rokotusaika oli varattu marraskuulle,mutta se piti perua. Sanoivat ajanvarauksessa, että 2 kk sairastumisesta voin ottaa rokotuksen. ( Saa nähdä, onko rokotteita sitten enää. ) Olen 56-vuotias, sairaalloisen ylipainoinen + 2-tyypin diabetes, vetenpainetauti ja kilpirauhasen vajaatoiminta.