IL: Korona palaa
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/491aa208-0e05-4b19-adf5-6ad5a694e9e4
"Koronatapausten määrä on lähtenyt kasvuun. Husin apulaisylilääkäri on huolissaan siitä, että talveksi voi tulla triplaepidemia."
Kommentit (113)
Vierailija wrote:
Jaahas. Vois alkaa käyttää taas kaupoissa maskia. Rokotteita en enää kiinnosta ottaa.
Tiedoksi, että ostokset voi ihan kotiinkin tilata. Suojaa vielä paremmin tartunnoilta kuin maski.
Otan maskin käytöön bussissa, kaupoissa. En todellakaan halua tautia enää. Ensimmäinen kerta riitti.
Vierailija wrote:
Mulla oli just korona kolmatta kertaa, edellinen oli vuosi sitten. Tällä kertaa se oli räkätauti pikku kuumeella eli erilainen kuin edellinen.
Muistakaa kuitenkin, että vaikka itse tauti olisi lievä, niin jälkitauti voi olla pitkä ja hankala. Aivosumu, väsymys, maku- ja hajuaistin katoaminen ym. joiden vaikutuksen jokapäiväiseen elämään tajuaa vasta kun itse kokenut.
Vierailija wrote:
Otan maskin käytöön bussissa, kaupoissa. En todellakaan halua tautia enää. Ensimmäinen kerta riitti.
Sinullekkin tiedoksi, että vielä parempi suoja on, jos tilaat ostokset kaupasta kotiisi. Kaupassa ei siis ole pakko käydä. Miksi ei siis tehostaisi omaa suojaa vielä entisestään tilaamalla ostokset kotiin. Bussillakaan ei ole pakko matkustaa, jos matkanteko onnistuu kävellen, pyörällä tai omalla autolla.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulla oli just korona kolmatta kertaa, edellinen oli vuosi sitten. Tällä kertaa se oli räkätauti pikku kuumeella eli erilainen kuin edellinen.
Muistakaa kuitenkin, että vaikka itse tauti olisi lievä, niin jälkitauti voi olla pitkä ja hankala. Aivosumu, väsymys, maku- ja hajuaistin katoaminen ym. joiden vaikutuksen jokapäiväiseen elämään tajuaa vasta kun itse kokenut.
Totta, tämä on hyvä tiedostaa. Näin reilun viikon tätä haju- ja makuaistin puutetta kokeneena voin sanoa, että tuntuu aika turvattomalta, kun en pysty aistimaan mahdollisesti pilaantunutta ruokaa tai juomaa tai hengitysilmaa, kuten savunhajua sisätiloissa. Toivon mukaan palautuisi pian… Voimia muille sairastaville.
Koronaa en minäkään todellakaan halua toista kertaa. Saati tartuttaa sitä kehenkään läheiseen. Tauti oli viikossa ohi, mutta jälkitauti kesti melkein 2kk. Onneksi oli pitkä kesäloma ja pystyi olemaan vaan kotona. Olin käytännössä työkyvytön. Muisti pätki, keskittymiskyky oli nollassa ja väsymys niin voimakasta, että nukuin n.16h/vrk. Onneksi se meni ohi, missäköhän olisin jollei olisi mennyt.
Vierailija wrote:
Koronaa en minäkään todellakaan halua toista kertaa. Saati tartuttaa sitä kehenkään läheiseen. Tauti oli viikossa ohi, mutta jälkitauti kesti melkein 2kk. Onneksi oli pitkä kesäloma ja pystyi olemaan vaan kotona. Olin käytännössä työkyvytön. Muisti pätki, keskittymiskyky oli nollassa ja väsymys niin voimakasta, että nukuin n.16h/vrk. Onneksi se meni ohi, missäköhän olisin jollei olisi mennyt.
Onneksi siihen on kehitteillä nenäsumute, joka estää taudin tarttumisen vielä vaikka 2 tuntia altistumisen jälkeen. Tulispa se markkinoille pian.
Vierailija wrote:
Se pahenee aina talvella. Ei kai kukaan luullut että korona hävisi?
Uutisoinnin lopettaminen ja tosiasiat on kaksi eri juttua.
Toinen esimerkki: Euroopassa on tekeillä länsimaiden hävittäminen. Mutta eurooppalaiset eivät edes puolustaudu. Muutaman vuosikymmenen jälkeen ihmetellään miksi länsimainen vaivalla rakennettu sivistys uhrattiin?
Tämä! Tämä on järkyttävää! Mikä apatia ihmiset on vallannut?
No, 3,5 prosenttia riittäis. Koska mennään barrikadeille?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Onneksi siihen on kehitteillä nenäsumute, joka estää taudin tarttumisen vielä vaikka 2 tuntia altistumisen jälkeen. Tulispa se markkinoille pian.
Eli se on parempi kuin maski. Maskissa kun ei ole mitään jälkiehkäisevää vaikutusta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos koronavouhotus alkaa vielä ihan kunnolla, silloin täytyy muistaa kysyä, mitä sillä halutaan peitellä ja mistä halutaan kääntää huomio pois.
Trollit yrittää ainakin kääntää huomion pois koronasta. Puhuvat vain wef/who/gates- linjalla, ettei puhuttaisi Venäjän kasvavista korona- ja sotakuolemista.
Ei, vaan ne kaikki liittyvät yhteen.
T: ei-trolli
Tervetuloa takaisin! Korona-aika oli elämäni parasta aikaa ja olen siitä ikuisesti kiitollinen koronavirukselle. Vihdoinkin omaa rauhaa ja etätöitä eikä pakotettua sosiaalisuutta. Kaipaan sitä koronakevättä edelleen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sinullekkin tiedoksi, että vielä parempi suoja on, jos tilaat ostokset kaupasta kotiisi. Kaupassa ei siis ole pakko käydä. Miksi ei siis tehostaisi omaa suojaa vielä entisestään tilaamalla ostokset kotiin. Bussillakaan ei ole pakko matkustaa, jos matkanteko onnistuu kävellen, pyörällä tai omalla autolla.
Jep, ihmiset eristää itsensä vapaaehtoisesti. Eivät tapaa toisiaan, eivät puhu asioista kasvotusten. Mikäs sen non-verbaalin viestinnän osa olikaan vuorovaikutuksessa?
Vierailija wrote:
Tätä odotinkin... Helsingissä koululaiset joutuvat menemään sairaana kouluun levittämään tauteja uuden poissaolon mallin ehkäisyn mukaan. Omalla lapsella 3 lk tuli nyt 4 pvä täyteen tänä lukukautena poissaoloja, enää ei saa olla pois kuin päivän ja työryhmä puuttuu asiaan.Hankin nyt jos todistuksen lääkäriltä, onneksi on vakuutus. Tämä siis koskee kaikkia oppilaita koko Helsingissä meidän lapsen koulun rehtorin mukaan. Opettaja sanoi suoraan että kannattaa antaa lääkettä aamulla jos on vain vähän sairas ja lämpöä ja tulla kouluun. Sama kuulemma topilasvaiheessa. Korona aikana poissaolot räjähtivät nousuun kouluissa ja nyt ne halutaan kuriin uuden mallin avulla. Tämä kyllä tulee vaikuttamaan tartuntatilanteeeseen kun käytännössä lapset levittävät tauteja toisilleen ahtaassa luokassa.
Tuo poissaolomalli on kyllä ihan järjetön. Enää ei saa sairastaakaan. Aikuisille kyllä lähtee sairaslomaa milloin mistäkin syystä ja opettajatkin saavat saikuttaa vapaasti.
Ota lapsi kotikouluun jos lapsen pitää terveytensä uhrata koulun takia. Muutenkin koko laitos on nykyään yhtä tyhjän kanssa, kaikenlaista hankehumppaa ym.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei kehitteillä vaan olemassa Ja muualta Euroopasta sitä saa ihan apteekeista, jostain mystisestä syystä Suomessa ei ole myynnissä. Tehokas ja toimiva, itse on ulkomailta sitä ostettu.
En ole koronan jälkeen kertaakaan postunut asunnostani ilman maskia vaikka kuinka ollaan uskoteltu sen tarpeettomuudesta. Pahimpana aikana en poistunut asunnosta ollenkaan. Tilasin ostokset ovelleni ja desinfioin ne välittömästi. Vieläkin ihmettelen kuinka kukaan uskaltaa maskitta julkisella paikalla liikkua. Korona ei todellakaan ole ohitse. Pelkään, että pahin on vasta edessä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei kehitteillä vaan olemassa Ja muualta Euroopasta sitä saa ihan apteekeista, jostain mystisestä syystä Suomessa ei ole myynnissä. Tehokas ja toimiva, itse on ulkomailta sitä ostettu.
No onpa kyllä taas kumma ettei Suomessa myydä ja muualta Euroopasta saa. Voiskohan tuota tilata jotenkin netin kautta?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minkä nimistä olet ostanut? Mietin että uskaltaisinkohan sitä tilata jostain tai onko edes mahdollista?
Tänään positiivinen koronatesti. Mutta ei kai sen suhteen tarvitse tehdä mtn erityistä eli voi elää normaalisti jos oireiltaan pystyy