Miten vastata, jos isä esittelee uuden puolison?
Olen 15-vuotias tyttö. Vanhempani erosivat virallisesti kaksi vuotta sitten. Olen nyt noin puolen vuoden ajan epäillyt isälläni olevan uusi puoliso. En ole kuitenkaan tästä kysynyt isältäni.
Muutama viikko sitten näin tämän luultavasti isäni uuden puolison isäni työpaikalla. Silloin isäni esitteli hänet minulle, mutta sanoi hänen vain käyneen auttamassa isääni remontissa. Tuon jälkeen olen kuitenkin saanut lisää vihjeitä siitä, että tuo nainen voisi olla isäni uusi puoliso.
Nyt olen tapaamassa tuon naisen isäni kanssa kahdestaan muutaman päivän kuluttua. Käymme keilaamassa, joten vietämme kolmistaan noin tunnin aikaa. Jos he tuolloin tai ylipäätään joskus kertovat suhteestaan, mitä minun pitäisi vastata tai suhtautua siihen?
Kommentit (31)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei sun tarvitse mitään paineita ottaa. Ole avoimin mielin ja oma itsesi. Jos tapaamisessa ei tule ilmi mikä on isäsi ja naisen suhteen laatu, voit kyllä sen jälkeen vaatia isältäsi suoraa puhetta mikä on homman nimi.
No ei voi vaatia isältä mitään, ei suoraa puhetta tai varmaa tietoa siitä mikä on homman nimi. Isä on isä ja teini on teini, molemmilla on oma elämänsä ja asiat edistyvät omalla painollaan. Kukaan ei tiedä tulevasta, mutta suunnitelmia voi tietenkin olla. Isä ei ole kuitenkaan mitenkään velvollinen tilittämään elämäänsä teini-ikäiselle lapselleen, vaan riittää, että on olemassa ja toimii vastuullisesti.
Tottakai hän voi halutessaan kysyä isältään seurusteleeko hän kyseisen naisen kanssa vai mikä tilanne on. Niin mä ainakin tekisin jos asia mietityttäisi. Ei tarvitsisi sitten asiaa enää miettiä tai arvuutella. Kyseessä on sentään hänen oma isä, eikä mikään puolituttu. On se kumma jos ei tuollaista voisi omalta isältään kysyä.
Fiksu nuori olet kun pohdit asiaa. Nettipalstoilta ei välttämättä kauhean fiksuja kommentteja saa. Tai pikemminkin, niiden fiksujen kommenttien lisäksi saat varmasti myös vhamielisiäm epäkohteliaita ja lapsellisia vastauksia. Älä välitä niistä.
Ole avoimin mielin ja ystävällinen. Varmasti tätä naista jännittää vähintään yhtä paljon kuin sinua.
Asiat menevät omalla painollaan. Ei niitä kannata etukäteen ylianalysoida.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei sun tarvitse mitään paineita ottaa. Ole avoimin mielin ja oma itsesi. Jos tapaamisessa ei tule ilmi mikä on isäsi ja naisen suhteen laatu, voit kyllä sen jälkeen vaatia isältäsi suoraa puhetta mikä on homman nimi.
No ehkäpä daami esitellään juuri sen takia, mutta vaikka hänet esiteltäisiinkin, niin eihän isäkään tulevaisuutta voi ennustaa ja nähdä mitä he ovat naisen kanssa tulevaisuudessa.
Tuskinpa asia, eli uudet ystävät, tulevat yllätyksenä kenellekään, joten miksi ihmeessä pitäisi asiasta tehdä vaikeampaa?
Miten tulevaisuus asiaan liittyy? Ei ap mitään ennustuksia tulevaisuudesta kysynyt. Asia selvästi mietityttää ap:ta ja hän voi kyllä suoraan kysyä asiasta omalta isältään, niin hänen ei tarvitse asiaa arvuutella. On parempi jutella ja sanoa asiat suoraan. Mitä vaikeaa siinä muka on jos hän kysyy asiasta isältään? Kyseessä on sentään hänen oma isä, eikä mikään naapurin ukko.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Toivottavasti menee hyvin. Mun puolison teinin mielestä olin h***a jota hän ei halua koskaan nähdä. Tästä on muutama vuosi aikaa enkä ole sen koommin minäkään häntä halunnut tavata. Kesällä täyttää 18, joten eiköhän tätä välttelyä jaksa siihen asti.
Miten asia tuli ilmi? Mikä aiheutti tämän tittelin sinulle? Miten sinä käyttäydyit? Miten isukki käyttäytyi? Kuinka vanha sinä olet?
Puoliso kertoi että olemme yhdessä. Siitä jonkin ajan kuluttua kävin heillä kun olivat kaikki kotona. Käyttäydyin ihan normaalisti ja asiallisesti. Seuraavan kerran kun nähtiin, hän veti kamalat raivarit ja myöhemmin h#oritteli isälleen minua. Toisen lapsensa kanssa ei ole mitään ongelmaa minulla. Olen 35 jos sillä on väliä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No ei voi vaatia isältä mitään, ei suoraa puhetta tai varmaa tietoa siitä mikä on homman nimi. Isä on isä ja teini on teini, molemmilla on oma elämänsä ja asiat edistyvät omalla painollaan. Kukaan ei tiedä tulevasta, mutta suunnitelmia voi tietenkin olla. Isä ei ole kuitenkaan mitenkään velvollinen tilittämään elämäänsä teini-ikäiselle lapselleen, vaan riittää, että on olemassa ja toimii vastuullisesti.
Tottakai hän voi halutessaan kysyä isältään seurusteleeko hän kyseisen naisen kanssa vai mikä tilanne on. Niin mä ainakin tekisin jos asia mietityttäisi.
No ehkäpä asia tulee ilmi muutenkin, jos he kerran ovat järjestäneet tapaamisen. Ei kai isä esittelisi mitään panosuhdetta ja tuskinpa joku pano olisi isukin kanssa remontoinnut ja halunnut edes mitään tapaamista.
Olin ap:n kanssa saman ikäinen, kun meillä alkoi molemmilla vanhemmilla pyöriä uusia mies- ja naisystäviä. Äidin miesystävän kanssa välit muodostuivat pian kaverillisiksi. Kaverina pidän häntä edelleen 36 vuotta myöhemmin.
Isän naisystävä, sittemmin ex-vaimo nro 2, oli hankalampi tapaus. Hän ei halunnut minun ja siskoni olevan tekemisissä isän kanssa. Välillä tuntui, kuin hän olisi porukan teini. Me siskon kanssa kuitenkin yritimme tutustua häneen, koska hän oli kuitenkin isälle rakas. Lopputulos oli kuitenkin se, että emme juuri käyneet isän luona vuosiin, tapasimme lähinnä mummun luona. Olimme jo aikuisia, kun isä esitteli meille viimeiseksi jääneen naisystävän. Hän on aivan ihana ihminen.
Halusin vain sanoa, että kannattaa olla avoimin mielin, kun tapaat isän uuden kaverin. Siitä voi muodostua hyvä ihmissuhde teidänkin välille tai sitten ei. Aina asia ei ole itsestä kiinni, mutta anna sinä sille mahdollisuus olemalla kohtelias.
N51
Ole joka tapauksessa kohtelias. Sano että oli kiva tavata tms. Kysele jotain ihan perusjuttuja naiselta, kuten mitä hän tekee työkseen, mitä harrastaa jne.
Jos he kertovat suhteesta, voit vastata vaikka ”Niin mä vähän ajattelinkin”.
Jos et pidä naisesta, sinun ei tarvitse olla muuta kuin kohtelias. Mutta ole kuitenkin kohtelias, muista että hän on tärkeä ihminen isällesi. Jos pidät naisesta, niin sitten keskustelu tulee varmasti luonnostaan.
Tsemppiä!
Tulee mieleen se aika kun isäni esitteli uuden puolisonsa minulle. Olen mies. Isäni sanoi että en kasva enää yhtään pidemmäksi kun äitini on lyhyt. Noh, kasvoin vielä ja olen hieman isääni pidempi.
Miten asia tuli ilmi? Mikä aiheutti tämän tittelin sinulle? Miten sinä käyttäydyit? Miten isukki käyttäytyi? Kuinka vanha sinä olet?