Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saa ostaa Neem-öljyä syyhypunkin karkoitukseen?

Vierailija
26.10.2023 |

Pk-seutu?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on punkkeja, niin kyllä niiden täytyisi alkaa kaivaa käytäviä. Ehkä googlettamala löytyisi kuvia, joista olisi apua tunnistamiseen?

Vierailija
22/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivatko olla luteen puremia? Jos olisi kevät tai kesä niin ehdottaisin myös lintukirppuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voivatko olla luteen puremia? Jos olisi kevät tai kesä niin ehdottaisin myös lintukirppuja.

Luteita olen etsinyt mutta ei ole löytynyt. Näpyt myös tosi pieniä osa, mitään verijälkiä ei myöskään ole löytynyt.

Vierailija
24/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun ollut tosi lämmin syksy, voisko olla lintukirput?

Vierailija
25/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata verrata täiden ja syyhyn nujertamista. Täiden häätämisessä metallinen täikampa on kaikista tehokkain. Eli käytännössä pari tuntia päivässä täikampaus päänahkaa myöten suurennuslasin kera  ja kaikki munat pois. Ne on todella pieniä alkuvaiheessa, vaikea havaita. Lisäksi todella tehokas siivous, ja kaikki jota ei voi pestä 90 asteessa pusseihin kuukaudeksi. Älkää uskoko höpöhöpöjuttuja, että täit ei mukamas juokse ja kuolevat nipeasti ilman ihmistä. Olen omin silmin nähnyt täin juoksevan lattialla. Ja munat voivat elää viikkoja. Täikampauksen lisäksi kaksi hoitokertaa tukehduttavalla shampoolla. Ruokaöljyt ei välttämättä tukehduta munia.

Syyhy on oikeasti vakavampi juttu kuin täit. Pahimmillaan kehittyy karstasyyhy, jos diagnoosi viivästyy tai/ ja hoito on tehotonta.

Olen käyttänyt Neem-uutetta sekä täiden, että syyhyn karkoittamiseen apteekin tuotteiden ja täikampauksen lisänä. Tilasin sitä netistä, en muista mistä, mutta suomalainen kauppa se oli. Tästä on jo yli 10 vuotta. Lapsi sai täitä leikkikavereilta. Syyhy tuli muuta kautta, ja oli vain niskassa, kun makasin kyläpaikassa sohvassa tyyny pään alla. 

Kaikista paras syyhyn hoitoon on bentsyylibentsoaatti, jota aiemmin sai Virosta ja Ruotsista. En tiedä mikä nyt on tilanne. Se on halpaa, ja on törkeää ettei sitä saa täältä.

Vierailija
26/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos on punkkeja, niin kyllä niiden täytyisi alkaa kaivaa käytäviä. Ehkä googlettamala löytyisi kuvia, joista olisi apua tunnistamiseen?

Ei löydy käytäviä. Yksittäisiä näppylöitä ja kutinaa.. Pakko varmaan varmuuden vuoksi tehdä syyhyhoidot, kun ei keksi mitä muuta voisi olla?

Vierailija
27/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei löydy käytäviä. Yksittäisiä näppylöitä ja kutinaa.. Pakko varmaan varmuuden vuoksi tehdä syyhyhoidot, kun ei keksi mitä muuta voisi olla?

Ja asiaahan ei tietenkään voi selvittää menemällä lääkäriin syystä että (oma vastaus tähän).

Vierailija
28/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hoitakaa mieluummin koko perhe kerralla oikeilla aineilla. Myös oireettomat. 

Nuo hippiaineet eivät ole vaarattomia nekään. Ostin koiralleni eläinkaupasta punkinkarkotukseen tarkoitetun neem-annospipettisarjan. Se sai autoimmuunireaktion, joka onneksi saatiin eläinlääkärissä asettumaan. 

Moni kirjoittanut että aineet ei tehoa. Lisäksi lääkäri oli sitä mieltä että ei ehkä olisi syyhyä, varmuuden vuoksi koko perheen hoitaminen kalliilla aineilla, jotka ei edes välttämättä tehoa tuntuu hullulta. Jos saisin varmuuden että on syyhy, niin varmasti kokeilisin kaikki keinot. 

Ihan yhtä älytöntä on hoitaa epävarmaa tapausta neem-öljyllä. Se on raju aine. 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Neem_oil

sisältää terpenoideja (suomeksi ehkä terpeenejä), eli TÄRPÄTIN kaltaisia aineita, kuten moni muukin aromaattinen luonnonöljy. Ne läpäisevät ihon ja päätyvät maksaan prosessoitaviksi.

Hoitaisitko itseäsi tai lastasi sivelemällä ihoa tärpätillä varmuuden vuoksi? Ihan oikeasti, selvitä ensin syy ja hoida sitten sen mukaan. 

Vierailija
29/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limepop. Mulle neem ei ollut tarpeeks tehokasta. Sitä voi kyllä terästää lemongrassilla. Samasta paikasta saa.

Vierailija
30/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ja asiaahan ei tietenkään voi selvittää menemällä lääkäriin syystä että (oma vastaus tähän).

Lääkäri ei osannut sanoa mikä voisi olla!

Vierailija
31/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saa allergian lisäksi, eikä syyhy lähde.

Vierailija
32/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvikärpäset aiheuttaa myös oireita 

Vierailija
33/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kuulleet ihottumasta?

Vierailija
34/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin (ivermektiinitablettien lisäksi) teepuuöljysaippuaa, aloe veraa ja teepuuöljyä. Auttoi ainakin kutinaan ja joidenkin tutkimusten mukaan aloe vera tappaa myös syyhypunkkeja. 

Vierailija
35/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin (ivermektiinitablettien lisäksi) teepuuöljysaippuaa, aloe veraa ja teepuuöljyä. Auttoi ainakin kutinaan ja joidenkin tutkimusten mukaan aloe vera tappaa myös syyhypunkkeja. 

Vierailija
36/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Missä muodossa käytit aloe veraa?

Vierailija
37/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lääkäri ei osannut sanoa mikä voisi olla!

Voisitko harkita meneväsi ihotautilääkärille omalla kustannuksella, jos oireet vaikeat?

Vierailija
38/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei kannata verrata täiden ja syyhyn nujertamista. Täiden häätämisessä metallinen täikampa on kaikista tehokkain. Eli käytännössä pari tuntia päivässä täikampaus päänahkaa myöten suurennuslasin kera  ja kaikki munat pois. Ne on todella pieniä alkuvaiheessa, vaikea havaita. Lisäksi todella tehokas siivous, ja kaikki jota ei voi pestä 90 asteessa pusseihin kuukaudeksi. Älkää uskoko höpöhöpöjuttuja, että täit ei mukamas juokse ja kuolevat nipeasti ilman ihmistä. Olen omin silmin nähnyt täin juoksevan lattialla. Ja munat voivat elää viikkoja. Täikampauksen lisäksi kaksi hoitokertaa tukehduttavalla shampoolla. Ruokaöljyt ei välttämättä tukehduta munia.

Syyhy on oikeasti vakavampi juttu kuin täit. Pahimmillaan kehittyy karstasyyhy, jos diagnoosi viivästyy tai/ ja hoito on tehotonta.

Olen käyttänyt Neem-uutetta sekä täiden, että syyhyn karkoittamiseen apteekin tuotteiden ja täikampau

Täikampa sopii lähinnä jakausten tekemiseen, saivareet pitää käsin nyppiä irti, ei ne siihen kampaan tartu varsinkaan hennoista ja pitkistä hiuksista.

Vierailija
39/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Missä muodossa käytit aloe veraa?

Voitelin koko kropan iltaisin aloe vera -geelillä ja päivän aikana laitoin aina käsipesun jälkeen käsiin ja ranteisiin sitä.

Vierailija
40/63 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut syyhyn lähtemään käsidesillä, kun olen rikkonut niiden käytävät samalla raapimalla niitä.