Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolumni: Kaverini joutui psykoosiin kannabiskokeilun jälkeen – tätäkö haluatte, vihreät?

Vierailija
26.10.2023 |

Kannabiksen käyttö lisää nuorten skitsofreniaan sairastumista, masentuneisuutta ja itsemurha-alttiutta. Miksi ihmeessä se pitäisi siis laillistaa? kysyy kolumnisti Sanna Ukkola.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b156b728-1999-4b9e-be4d-7ba1bfd15210

Kommentit (817)

Vierailija
101/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUS:n lääkärin mukaan puhdas kannabispsykoosi on hyvin harvinainen. Suurin osa psykooseista johtuu alkoholista ja päihteiden sekakäytöstä. Myös kahvi ja tupakka/nikotiini aiheuttavat psykooseja.

Vierailija
102/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on kokemus kannabispsykoosiin joutuneesta exästäni. En tajunnut tilanteen vaarallisuutta kuin vasta jälkikäteen vaikka yhdessä vaiheessa hän piti veistä kurkullani. Sen jälkeen mulle on ollut täysin selvä kanta siihen huumeeseen. 

99% kannabiksen käyttäjistä ei siltikään mene psykoosiin, sinulla oli vain huono tuuri poikaystäväsi kanssa. Moni ihan laillisen lääkkeen käyttäjä voi mennä psykoosiin, esimerkiksi monet ADHD-lääkkeet ovat amfetamiinijohdannaisia ja aina joku niistäkin pimahtaa, vaikka söisi reseptin mukaan. Silti kukaan ei julista sotaa ADHD-lääkkeitä vastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttakaa kannabista, juu...

Vierailija
104/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika dolle että lähtee edes kokeilemaan tollasia. :) Niistähän ei ole koskaan varoitettu...

Vierailija
105/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikä hulluus saa ihmisen koskemaan kannabikseen?

Itse olen ihan tavallinen putkimies, joka käytti aiemmin runsaasti alkoholia ja poltin tupakkaa pari askia päivässä yli 20 vuoden ajan. Pääsin kummastakin laillisesta tappohuumeesta eroon ja nyt käytän satunnaisesti kannabista ja voin psyykkisesti ja fyysisesti paljon paremmin.

Olisi tietysti paras, jos kukaan ei tuntisi tarvetta käyttää kannabista. Mutta jos joku on pakko uhrata, niin sitten juuri joku tuollainen, jonka työssä ei tarvita ajattelua. Kannabis on ensisijaisesti mielentuhoaja, joten opiskelijan tai henkisen työn tekijän se romahduttaa pian työkyvyttömyyteen.

Hei. Minä olen kannabista käyttävä muusikko. Sekin on helppoa hommaa. Ei tarvitse kuin käsiä ja sormia liikuttaa oikealla hetkellä.

Vierailija
106/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Minä olen kannabista käyttävä muusikko. Sekin on helppoa hommaa. Ei tarvitse kuin käsiä ja sormia liikuttaa oikealla hetkellä.

Vierailija
107/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun koulukaveri kuoli alkoholin yliannostukseen 36-vuotiaana.

montaako kannabispsykoosia se vastaa?

Vierailija
108/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Pitää olla aika dolle että lähtee edes kokeilemaan tollasia. :) Niistähän ei ole koskaan varoitettu...

Kovista huumeista ei ole Suomessa paljon valistuksessa varoiteltu. Kyllä se pääpaino on ollut kannabiksen vastustamisessa, joka selvästi on saatu Suomessa uskontoon verrattavat mittasuhteet. No, olihan Irti Huumeista ry:n perustaja jehovantodistaja, joka keksi oman kannabisrasvauskonnon ja sai sen levittämiseen vero- ja lahjoitusvaroja.

Ilman hänen antamaansa valistusta 80-luvulla, en varmaan olisi kiinnostunut kannabiksesta lainkaan.

Vierailija
109/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huono kolumni. Se että, kannabista pitää ostaa rikollisliigoilta lisää haittoja.

Vierailija
110/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen kokeillut alkoholiakin, joka on voimakas solumyrkkyhuume ja tuhoaa eniten aivoja kaikista maailman huumeista ja päihteistä.

Vierailija
111/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mulla on kokemus kannabispsykoosiin joutuneesta exästäni. En tajunnut tilanteen vaarallisuutta kuin vasta jälkikäteen vaikka yhdessä vaiheessa hän piti veistä kurkullani. Sen jälkeen mulle on ollut täysin selvä kanta siihen huumeeseen. 

99% kannabiksen käyttäjistä ei siltikään mene psykoosiin, sinulla oli vain huono tuuri poikaystäväsi kanssa. Moni ihan laillisen lääkkeen käyttäjä voi mennä psykoosiin, esimerkiksi monet ADHD-lääkkeet ovat amfetamiinijohdannaisia ja aina joku niistäkin pimahtaa, vaikka söisi reseptin mukaan. Silti kukaan ei julista sotaa ADHD-lääkkeitä vastaan. 

Lopeta nyt tämä p:n jauhaminen.  Kannabis on vaarallista ja sillä selvä. Ilmeisetsi Vihreätkin ovat sen ymmärtäneet Korona-ajan lisääntyneen käytön jälkeen ja ovat olleet turpa kiinni tyhnmistä vapautuspuheistaan.

Mene hoitoon! Olet ilmiselvästi addikti

Vierailija
112/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset luulevat että, päihdeaineen kieltäminen vähentäisi haittoja?

Vierailija
113/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lopeta nyt tämä p:n jauhaminen.  Kannabis on vaarallista ja sillä selvä. Ilmeisetsi Vihreätkin ovat sen ymmärtäneet Korona-ajan lisääntyneen käytön jälkeen ja ovat olleet turpa kiinni tyhnmistä vapautuspuheis

Kannabis on maailman vähähaittaisin päihde ja monipuolisin lääkekasvi. Ja alkoholi on kaikkein vaarallismpia kovia huumeita ja tuhoaa eniten aivoja.

Vierailija
114/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi tietää mistä psykoosi johtuu, koska tiede ei pysty selittämään vielä psykoosisairauksien syntyä. Kannabiksen käyttäjiä on paljon enemmän kuin mitä kauhistelijat edes ymmärtävät, joten tottakai osa heistä tulee sairastumaan esim skitsofreniaan ja moneen muuhun sairauteen. Luultavasti tunnet useamman kannabiksen käyttäjän, vaikka kukaan ei ole siitä sinulle kertonut. 

Vierailija
115/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni narkomaani tulee väkivaltaisten narsistien perheistä. Narsisti syyttää perheväkivallan aiheuttamista ongelmista kaikkea muuta paitsi itseään.

Vierailija
116/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen kokeillut alkoholiakin, joka on voimakas solumyrkkyhuume ja tuhoaa eniten aivoja kaikista maailman huumeista ja päihteistä.

Alkoholi on rasvaa liuottava pesuaine ja aivot ovat suurelta osin rasvaa jota alkoholi sulattelee.

Vierailija
117/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Alkoholi on rasvaa liuottava pesuaine ja aivot ovat suurelta osin rasvaa jota alkoholi sulattelee.

Alkoholi on parhaita orjuutushuumeita. Halpaa valmistaa ja pitää käyttäjät tyhminä kun tuhoaa aivot, ja voimakas riippuvuus takaa asiakassuhteen jatkumisen yleensä hautaan asti.

Vierailija
118/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillista kannabista kansalle, kuten Euroopan sivistysmaissa

Vierailija
119/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja kepulaisten syy, että joku syö itsensä sairaaksi. Ei yhtään oma syy.

Vierailija
120/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo ja kepulaisten syy, että joku syö itsensä sairaaksi. Ei yhtään oma syy.

Monet ruoat aiheuttavat samanlaista riippuvuutta kuin huumeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi