Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolumni: Kaverini joutui psykoosiin kannabiskokeilun jälkeen – tätäkö haluatte, vihreät?

Vierailija
26.10.2023 |

Kannabiksen käyttö lisää nuorten skitsofreniaan sairastumista, masentuneisuutta ja itsemurha-alttiutta. Miksi ihmeessä se pitäisi siis laillistaa? kysyy kolumnisti Sanna Ukkola.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b156b728-1999-4b9e-be4d-7ba1bfd15210

Kommentit (817)

Vierailija
81/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Puolisoni siskonpoika päätyi polttelun ja psykoosin jälkeen lähtemään oman käden kautta. En usko hetkeäkään, etteikö kannabiksen polttelulla ollut osuutta asiaan. Miten lie käynyt jos ei olisi moiseen aineeseen sekaantunut.

Syyllinen tuohon on valtio  ei kannabis.  syytä siis sosialisteja jos jotain pitää syyttää

Vierailija
82/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sovitaanko, että kun seuraavaksi linkität kaksi (2) vuotta, tahi sitä vanhemman kolumnin, niin kerrot sen aloitusviestissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hulluus saa ihmisen koskemaan kannabikseen?

Vierailija
84/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen tervehdys kaikille!

Älkää vaan uskoko viranomaisia, poliitikkoja, "asiantuntijoita", valistajia, uskovaisia tai poliisia. He kaikki valehtelevat Suomen kansalle, aivan kuten he ovat tehneet jo jopa vuosisatojen ajan.

Polttakaa ihmeessä KANNABISTA, arvoisat ystävät. Se tekee todella hyvää mielelle, voin kertoa.

Googlettakaa "hullu puutarhuri", juu... Heheh! :-)

Vierailija
85/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse olen ihan tavallinen putkimies, joka käytti aiemmin runsaasti alkoholia ja poltin tupakkaa pari askia päivässä yli 20 vuoden ajan. Pääsin kummastakin laillisesta tappohuumeesta eroon ja nyt käytän satunnaisesti kannabista ja voin psyykkisesti ja fyysisesti paljon paremmin.

Vierailija
86/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuorena kokeilin joitakin kertoja ja kerran meni todellisuudentaju aivan sekaisin. Kuulin ja näin asioita mitä ei ollut eikä tapahtunut. Päässä soi musiikki taukoamatta sama kohta repeatilla, vaikka musiikkia ei ollut missään. En tiennyt mikä on totta ja mikä ei ja jouduin kestämään sitä koko vaikutuksen ajan. Oli hyvin pelottava kokemus se kerta ja siihen se loppui. 

Vierailija
87/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse nuorena kokeilin joitakin kertoja ja kerran meni todellisuudentaju aivan sekaisin. Kuulin ja näin asioita mitä ei ollut eikä tapahtunut. Päässä soi musiikki taukoamatta sama kohta repeatilla, vaikka musiikkia ei ollut missään. En tiennyt mikä on totta ja mikä ei ja jouduin kestämään sitä koko vaikutuksen ajan. Oli hyvin pelottava kokemus se kerta ja siihen se loppui. 

Taisit ottaa melkoisen yliannostuksen. Moni ei muutenkaan pidä kannabiksesta kun sitä kokeilee. Kovista huumeista pitää paljon suurempi määrä kokeilijoista.

Vierailija
88/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Monella muulla se on ihan positiivinen kokemus. Ei sitä muuten haluaisi ottaa toisinaan.

Vierailija
89/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei kaipaa enää ainuttakaan pössynarkkaria, nykyisissäkin päänsä pehmentäneissä on liikaa hoivattavaa. Muuttakaa maahan jossa saatte narkata vapaasti jos se kerran on niin ihanaa.

Vierailija
90/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Irti Huumeista ry:n entinen toiminnanjohtaja Jukka Riipinen väittää, että kannabis on maailman vaarallisin huume joka tappaa tuhansia.

Mitä mieltä olette? Laajan EU-raportin mukaan kannabis on vähähaittaisin päihde.

Jukan tunteva kirjoittaja kirjoitti täällä aiemmin, että Jukalla on hyvät ja tuottoisat bisnekset ns. ”huumevalistuksen” saralla ja rahoittajana on veronmaksajat, Raha-automaattiyhdistys, Veikkaus ja erilaiset sosiaalirahastot. Siksi ei siis kirjoittele täällä.

Vierailija
91/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse olen ihan tavallinen putkimies, joka käytti aiemmin runsaasti alkoholia ja poltin tupakkaa pari askia päivässä yli 20 vuoden ajan. Pääsin kummastakin laillisesta tappohuumeesta eroon ja nyt käytän satunnaisesti kannabista ja voin psyykkisesti ja fyysisesti paljon paremmin.

Olisi tietysti paras, jos kukaan ei tuntisi tarvetta käyttää kannabista. Mutta jos joku on pakko uhrata, niin sitten juuri joku tuollainen, jonka työssä ei tarvita ajattelua. Kannabis on ensisijaisesti mielentuhoaja, joten opiskelijan tai henkisen työn tekijän se romahduttaa pian työkyvyttömyyteen.

Vierailija
92/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suomi ei kaipaa enää ainuttakaan pössynarkkaria, nykyisissäkin päänsä pehmentäneissä on liikaa hoivattavaa. Muuttakaa maahan jossa saatte narkata vapaasti jos se kerran on niin ihanaa.

Voit olla hyvin tyytyväinen huumevalistukseesi. Moni kovien huumeiden käyttäjä ei enää kokeile kannabista aiemmin. Ja Suomessa kovia huumeita käytetään eniten maailmassa ja nuorten yleisin kuolinsyy on kovat huumeet.

Vierailija
93/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkola tykittelee kaikki aivopierut ulos ja palkka juoksee. Ei paha!

Vierailija
94/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:Kannabis on ensisijaisesti mielentuhoaja, joten opiskelijan tai henkisen työn tekijän se romahduttaa pian työkyvyttömyyteen.

Kannabis ei aiheuta mitään tuhoja aivoissa edes lääkekäytössä, jossa kannabista käytetään päivittäin ja paljon enemmän mitä päihdekäytössä.

Vierailija
95/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:Kannabis on ensisijaisesti mielentuhoaja, joten opiskelijan tai henkisen työn tekijän se romahduttaa pian työkyvyttömyyteen.

Moni henkistä työtä tekevä kirjailija ja muusikko käyttää kannabista.

Vierailija
96/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemus kannabispsykoosiin joutuneesta exästäni. En tajunnut tilanteen vaarallisuutta kuin vasta jälkikäteen vaikka yhdessä vaiheessa hän piti veistä kurkullani. Sen jälkeen mulle on ollut täysin selvä kanta siihen huumeeseen. 

Vierailija
97/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olisi tietysti paras, jos kukaan ei tuntisi tarvetta käyttää kannabista. Mutta jos joku on pakko uhrata, niin sitten juuri joku tuollainen, jonka työssä ei tarvita ajattelua. Kannabis on ensisijaisesti mielentuhoaja, joten opiskelijan tai henkisen työn tekijän se romahduttaa pian työkyvyttömyyteen.

Kannabiksen käyttäjiä on ihan jokaisessa ammatti- ja sosiaaliryhmässä putkimiehistä poliiseihin.

Vierailija
98/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Todentotta. Putkitöissähän ei tarvitse lainkaan ajatella. Sen kun tekee vaan.

Vierailija
99/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on kokemus kannabispsykoosiin joutuneesta exästäni. En tajunnut tilanteen vaarallisuutta kuin vasta jälkikäteen vaikka yhdessä vaiheessa hän piti veistä kurkullani. Sen jälkeen mulle on ollut täysin selvä kanta siihen huumeeseen. 

Että sellainen valistussatu syntyi tällä kertaa.

Vierailija
100/817 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis ei aiheuta mitään tuhoja aivoissa edes lääkekäytössä, jossa kannabista käytetään päivittäin ja paljon enemmän mitä päihdekäytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi