Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitää elää, että ei jää mitään perittäväksi?

Vierailija
26.10.2023 |

Kysyin kaverilta, että paljonko hän perii kuolleelta isältään. Meni jotenkin vaikeaksi ja aloin painostaa, että hänen on oltava rehellinen minulle. Sitten myönsi, että perittäväksi jäi vain kulahtanutta irtaimistoa ja kasa lumppuvaatteita. Olin siinä ihan huuli pyöreänä ja vaadin kaveria kertomaan, miten isänsä oli oikein elänyt, kun ei mitään perittäväksi kyennyt jättämään. Kuitenkaan en saanut hänestä irti mitään järkevää! Aihe oli suuri häpeä hänelle. 

Miten ihminen voi epäonnistua niin totaalisesti elämässään, että mitään rahanarvoista perittävää ei jää? En voi kuin pyörittää päätäni. 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämällä kuten Sinä. Töissä et ole 20 vuoteen käynyt, nyt elämäsi pääsisältö on viettää illlat vauvapalstalla trollaten. Oikeaa ihmistä tapaat korkeintaan kaupan kassalla mennessäsi ostamaan kolmenkaljatölkkiä kun enempään sinulla ei tässä vaiheessa kuukautta enää ole varaa, ja monesti joudut siitäkin huolimatta nolona selittelemään että kyllä siellä tilillä rahaa pitäisi olla, kortti ei vaan jostain syystä toimi. 

Vierailija
2/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä typeriä valintoja elämässä. Maksamalla hulttiolapsen pikavipit. Tuhlaamalla kaikki rahat krääsävuoreen. Elämällä keveästi vaikka siihen ei ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumalla vuokralla ja tuhlaamalla kaikki rahat. Eikä se mitenkään erityisen vaikeaakaan ole.

Vierailija
4/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäämällä, rälläämällä, takaamalla toisten lainoja, ottamalla pikavippejä.-  Olen kyllä sitä mieltä, ettei perintöä tarvitse jättää, jos sitä ei ole itsekään saanut.  Muuten hyvä tapa on, että siirtää seuraavalle polvelle itse saamansa ja sitä vähän voimiensa ja taitojensa mukaan kartuttaen.

Vierailija
5/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri ei näyttänyt tiliotettaan vaikka painostin.

AP.

Vierailija
6/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä perintöä pitäisi ylipäätään saada keneltäkään/mistään...?

Vierailija
7/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ryyppäämällä, rälläämällä, takaamalla toisten lainoja, ottamalla pikavippejä.-  Olen kyllä sitä mieltä, ettei perintöä tarvitse jättää, jos sitä ei ole itsekään saanut.  Muuten hyvä tapa on, että siirtää seuraavalle polvelle itse saamansa ja sitä vähän voimiensa ja taitojensa mukaan kartuttaen.

Tämä kommentti paljastaa loistavasti, minkä vuoksi huono-osaisuus on periytyvää. Jos joku ei pyri katkaisemaan kierrettä, huono-osaisuus siirtyy sukupolvelta toiselle.

Vierailija
8/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse epäonnistua. Riittää, että esim. sairauden takia joutuu työkyvyttömäksi ja elelee kuntoutustuella tms. Ei siinä omaisuutta kerry. 

Vierailija
9/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tämä kommentti paljastaa loistavasti, minkä vuoksi huono-osaisuus on periytyvää. Jos joku ei pyri katkaisemaan kierrettä, huono-osaisuus siirtyy sukupolvelta toiselle.

Tää on mielenkiintoista miten ihmiset ajattelee nämä asiat. kasvoin itse alkoholistivanhempien kanssa, asuin kerrostalossa vuokralla koko lapsuuden, vanhemmat teki töitä korkeintaan vuoden pätkissä. Perintöä en saanut. Mulla tuli kyllä ihan päinvastainen draivi siitä, käyn kokopäivätöissä, elän päihteettömästi ja tulen omistamaan talon ennen kuin täytän 30. Jos lapsia siunaantuu niin aion kyllä jättää mahdollisimman ison perinnön sekä henkistä että materiaalista pääomaa.

Vierailija
10/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei huono-osaisuus perinnöllä poistu. Perinnönhän voi hassata hetkessä, jos ei osaa käyttää rahoja järkevästi. Huono-osaisuus poistuu opettamalla lapselle elämänhallintaa ja antamalla hänelle henkisellä puolella hyvät eväät pärjätä elämässä. 

Vierailija
11/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitäisi olla jokaisen tavoite.

Vierailija
12/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän saada vanhempiani siihen tilanteeseen jo etukäteen, että minulle ei jää perittävää. Ei paljon kiinnostele talo muuttotappiokunnasta. Ja rahoillaan voisivat ostaa ennemmin itselleen hoitoa ja tukea sen sijaan että hilloaisivat niitä minulle. Minä käyn töissä sitä varten, että saan rahaa. En tarvitse isän ja äidin rahoja. 

Vierailija
13/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt omalta vanhemmalta mitään. Ei ollut tuloja, koska siihen aikaan vaikutti puolison tulot, jos oli työttömänä. Kyllä alkoholisti rahansa käyttää. Toisaalta taas jos itse kuolisin nyt, ei lapsillekaan jäisi juurikaan enempää kuin perintövero. Ehkä asunnosta jäisi 10000 euroa minun osuudesta. 

Vierailija
14/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilleni olen sanonut, että käyttävät rahansa itseensä niin kauan kuin elävät, enkä aio erikseen säästää lapsillenikaan perintöä. Liian rahan jättämisellä ei ole seuraavaan sukupolveen kuin haitallisia vaikutuksia.

Vierailija
15/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän tarkoituksella niin, ettei perittävää jää. Minulla ei ole lapsia eikä puolisoa, joille haluaisin jotain jättää. Etäisemmät sukulaiset taasen eivät minun rahojani ansaitse. 

Vierailija
16/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossupummailemalla ja niitähän riittää tässä maassa.

Vierailija
17/27 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hölmö kysymys ap:la. Luonnollisestikin perintöä ei jää, jos käyttää rahansa elinaikanaan asioihin, jotka eivät kerrytä omaisuutta. Tämä riippumatta siitä, mikä on henkilön tulotaso. 

Vierailija
18/27 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultapa jää mieheni kanssa makoisa perintö lapsille. On mukava aikanaan kuolla, kun tietää voivansa auttaa vielä silloinkin. Me olemme mieheni kanssa osanneet tehdä oikeita ratkaisuja. Se tuo hymyn huulille.

Vierailija
19/27 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika harvassa ne ihmiset, joilla on niin paljon rahaa, ettei sitä saisi halutessaan tuhlattua. Ihan helppoahan se on saada rahat häviämään peruselämiseen, jos on pienipalkkainen koko ikänsä. Säästäminen on taitolaji.

Perinnön määrästä tuskin voidaan vetää johtopäätöstä elämässä epäonnistumisesta. Joku voi olla nimenomaan nauttinut ja kokenut kaikenlaista ja pistänyt tarkoituksella kaiken sileäksi. Ei elämisen tarkoituksena ja sen onnistumisen mittarina pitäisi olla raha. Ainakaan raha, joka jää perinnöksi.

Vierailija
20/27 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painostit kaveria kertomaan, vaadit selittämään? Mitä se sulle kuuluu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan