Eikö mies voi lopettaa alkoholia raskausajaksi?
Olen pettynyt mieheeni. Yritämme vasta lasta, mutta on selvää, että minä en voi juoda alkoholia. Hän sen sijaan jatkaa tätä, kuin mikään ei olisi muuttunut. Sitäpaitsi alkoholi voi vaikuttaa sperman laatuun…
Lopettivatko teidän ukkonne alkon, kun olitte raskaana?
Kommentit (71)
Kuka vielä kuvittelee, että mies lopettaa alkoholin käytön "sitten kun"? Voi hyvä tyttö, sitä sittenkunia ei tule koskaan, jos hän ei itse sairastu niin pahasti , että on pakko lopettaa. Alkoholisti on alkoholisti ja juo, sille ei kukaan ulkopuolinen mitään voi.
Jos kyse on OIKEASTI kerran kuukaudessa muutamasta oluesta tai viinistä, sillä ei ole mihinkään mitään vaikutusta. Ei spermaan eikä mihinkään muuhunkaan. Aloituksesta vaan sai sen käsityksen, että mies juopottelee yhtenään.
Vierailija wrote:
Olen ollut täysin porsimatta ikävuodet 0-13, 15-16 ja 18-20v. Silloin tuli kyllä otettua kuppia.
Sinun äitisi olisi ollut parempi jättää aikoinaan porsimatta. Ehkä puolisosi on kuullut monta kertaa "jätä se sika".
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä se miehelle kuuluu sun lapsen teko.
Ai että, vai että minun. Kyseessä on meidän lapsi. Onko sulla paha olo?
Ap
Onnittelut ap siitä, että aioit itse olla edes maistamatta alkoholia, moni tuhoaa lapsensa terveyden pelleilemällä, että eihän yksi viinilasillinen haittaa.
Järjen käyttö on sallittua jopa raskaana ollessa. Yksi lasi viiniä ei vaikuta yhtään mihinkään , mutta se haittaa, jos ottaa ensin yhden, sitten uudestaan yhden, ja vielä yhden ... kerralla.
Kyllä mun mies ihan oma-aloitteisesti sanoi, ettei aio käyttää alkoholia mun raskausaikana. En ikinä vaatisi sitä, sillä miksi tässä pitäisi kahden "kärsiä"? Käytetään siis ihan kohtuudella alkoholia, mutta ollaan viiniharrastajia ja mun puolesta mies saa nauttia lasillisen tai kaksi, silloin kun haluaa. Toistaiseksi ei ole ottanut.
Miehellä ei vaikuta olevan minkäänlaista ongelmaa alkoholipitoisten juomien käytössä mutta aloittajalla sen sijaan vaikuttaisi olevan itsellään kasa ongelmia mm. pakonomainen kontrollin halu ja pakkomielle kieltää mieheltään kaikki mahdollinen mistä itse ei pääse nauttimaan. Tyypillinen ajatusmaailma kaltaisillaan: "Kun minä en saa, ei saa saada muutkaan." Tuollainen on kaikkea muuta kuin valmista äitiainesta. Takuuvarma tulevaisuuden yh jonka lapsensakin hylkäävät kun tarpeeksi kasvavat.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siis mieheni juo esimerkiksi kerran kuukaudessa muutaman oluen tai viinin. On menossa huomenna jonnekin tiimi-illalliselle ja ärsyttää.
Ap
Mä en tuollaisen pikkusieluisen känkkäränkän kanssa lapsia tekisi ja tarkoitan nyt sua ap.
Miksi naisen pitää muidenkin naisten mielestä tyytyä osaansa?
Ap:n mies ottaa kuulemma kerran kuussa muutaman oluen tai viinin. Onko tuo nyt kovin vakavaa? Tommoset määrät ei vaikuta suuntaan tai toiseen. Mies ei varmaan halua tommosia lupauksia tehdä että täysraittiina on koko raskauden koska jos tulee esim joku tilanne siinä odotusaikana että haluaa sen muutaman oluen ottaa, esim joku saunailta kavereitten kanssa niin ei halua sitten riidellä asiasta. Noi on niin typeriä riidan aiheita muutenkin.
Ymmärtäisin jos ap:n mies joisi sammumispisteeseen tai olisi humalassa hankala mutta näin ei ilmeisesti ole?
Haluatko ap vain kertoa kavereillesi että sinun mies sitoutuu hommaan niin vakavasti että lopetti alkonkin? Vai ihanko tosissaan sinua ärsyttää se että ottaa silloin tällöin vaikka kolme olutta? Vai onko sinun itsesi vaikea olla juomatta ja sen vuoksi ärsyttää että toinen ottaa?
Tommoset määrät ei muutenkaan mitään sperman laatua muuta suuntaan tai toiseen.
Toivottavasti tämä on trolli. Pariskunta yrittää lasta ja miehen täytyy istua kotona kuivin suin, edes työporukan illalliselle ei saa lähteä.
Erohan tuosta seuraa ellei ole trolli, ja mahdollista tulevaa lasta käy nyt jo sääliksi.
Miksi teet juopon kanssa lapsen. Vastuutonta. Meinaatko että se on syntymän jälkeen sen enempää selvinpäin.
Juop_po mikä juop_po.
Ap. Jos haluat, että perheenne kasvaa, sinun on hyväksyttävä mies sellaisena kuin hän on. Et pysty muuttamaan miestä.
Miksi edes teet juopon kanssa lasta. On meitä raittiitakin miehiä jotka haluaa lapsen ja perheen mutta nainen tietenkin valitsee alkoholisti miehen. Sen kanssa elämäsi tulee olemaan kurjaa. Ota nyt järki käteen ja jätä se mies. Sermmonen juoppo ei lasta hoida ja saat hoitaa kaiken yksin etkä jaksa varmana.
Mies ei muutenkaan paljo alkoa käyttänyt. Niin siinä ei ollut lopettamista.