Eikö mies voi lopettaa alkoholia raskausajaksi?
Olen pettynyt mieheeni. Yritämme vasta lasta, mutta on selvää, että minä en voi juoda alkoholia. Hän sen sijaan jatkaa tätä, kuin mikään ei olisi muuttunut. Sitäpaitsi alkoholi voi vaikuttaa sperman laatuun…
Lopettivatko teidän ukkonne alkon, kun olitte raskaana?
Kommentit (71)
Jätä juoppolalli sikarisika ja hanki kaltaisesi absoluuttisen ankea ja askeettinen raivoraitis päihteetön absolutistimies.
Oma mieheni lopetti alkoholin käytön lisäksi myös tupakoinnin heti, kun tulin ensimmäistä kertaa raskaaksi. Nyt olemme siis kumpikin olleet polttamatta 15 vuotta.
Vierailija wrote:
Kuinkas monen mielestä sellainen olisi ihan ok, että nainen juoksee humppaamassa, kun mies rakentaa heille yhteistä taloa eikä pääse työmaalta vapaalle pitkään aikaan?
Mun mies ei käytä alkoholia ollenkaan, eikä välitä illtoja istua rafloissa. 30 vuoden ajan mä olen juossut ja humpannut, löyhkännyt töisinaan alkoholillekin.
Mies on sitten hoitanut kotia ja lapsia sillä aikaa. Tehnyt töitäkin.
Lisäksi mulla on muutamia kavereita, joilla vastaavat kotimiehet. Onneksi ollaan löydetty toisemme. Muijat menee ja miehet nikkaroi senkkiä sillä aikaa.
Alkoholin juominen on ok, humalassa keikkuminen tai tupakointi raskaana olevan puolison seurassa ei ok. Juhlissa voi ehkä kertaalleen tupakkaa polttaa mutta päivittäinen rööki altistaa sikiön passiivisen tupakoinnin haitoille.
Saunakalja tai pari lasia viiniä juhlissa ok, kännääminen ei.
Poika alkoi tupakoimaan heti kun oli astuttanut minut. Nyt tupakointia takana jo 36v ja 17 edessä :)
En voisi olla parisuhteessa maltillisesta juomisesta kilarit saavan ihmisen kanssa. Tuollaisella ihmisellä on sen verran syviä ongelmia.
Syntymä altistaa ihmisen kuolemalle. Ei ole ok.
Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia paitsi ihminen. Ehkä ap tarkoittaa niiden tekemistä lisää.
Veikkaan että ap ja poika ovat alle 30v. Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuiset vähintään 30v asti. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.
https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…
Oispa kyllä kiva ele, jos mieskin lopettaisi!
Kun aina valitetaan voivoi kun haluaisi auttaa sitä äitiä jotenkin sen raskausajan vaikeuksissa, niin TÄSSÄ TEILLE, MIEHET, YKSI IDEA!
Naiset synnyttää lisää ja lisää vaikka valmiiksi ylibuukattuun polttopalloon ja miehet panee ilman kortsua vaikkeivat lapsia halua.
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Vaikea uskoa että olet tosissasi, trolli vaan?Kuka täysijärkinen (ehkä ap ei ole?) edes vaatii tuollaista kumppaniltaan jolla ei ole minkäänlaista ongelmaa alkon suhteen kuten ap kertoi. Ei ole vielä edes tietoa onko hedelmöitys tapahtunut, eikä se mies tässä hedelmöittymässä ole. Miehen illallistilanteessa nauttima viinilasillinen ole ap:lta pois. Luulen että tässä on taustalla vain kontrollinhalu.
Vierailija wrote:
Alkoholin juominen on ok, humalassa keikkuminen tai tupakointi raskaana olevan puolison seurassa ei ok. Juhlissa voi ehkä kertaalleen tupakkaa polttaa mutta päivittäinen rööki altistaa sikiön passiivisen tupakoinnin haitoille.
Saunakalja tai pari lasia viiniä juhlissa ok, kännääminen ei.
Ja siis tähän lisään että tottakai kaverin polttareissa jne. voi juhlia mutta kotiin ei humalassa raskaana olevan luo.
Vierailija wrote:
Siis mieheni juo esimerkiksi kerran kuukaudessa muutaman oluen tai viinin. On menossa huomenna jonnekin tiimi-illalliselle ja ärsyttää.
Ap
Trollaati trollaati trollaati trollaa...
Kyllä minuakin kismittäisi kun toinen nauttii ihanista alkoholin aromeista ja sinä joudut nälkäsenä katsomaan vierestä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuinkas monen mielestä sellainen olisi ihan ok, että nainen juoksee humppaamassa, kun mies rakentaa heille yhteistä taloa eikä pääse työmaalta vapaalle pitkään aikaan?
Mun mies ei käytä alkoholia ollenkaan, eikä välitä illtoja istua rafloissa. 30 vuoden ajan mä olen juossut ja humpannut, löyhkännyt töisinaan alkoholillekin.
Mies on sitten hoitanut kotia ja lapsia sillä aikaa. Tehnyt töitäkin.
Lisäksi mulla on muutamia kavereita, joilla vastaavat kotimiehet. Onneksi ollaan löydetty toisemme. Muijat menee ja miehet nikkaroi senkkiä sillä aikaa.
Aikamoisen kultakimpaleen olet löytänyt, onneksi olkoon. Mitä mieltä tästä järjestelystä lähipiirinne on, eritoten miehen läheiset?
Oma mies ehdotti että hän voi jättää alkoholin kokonaan pois kun olen raskaana, mutta en kokenut että olisi ollut tarpeen jättää se satunnainen saunaolut tai pizzan kylkiäinen juomatta. Asia olisi ollut varmaan eri, jos miehellä olisi tapana juoda humalaan. Ei siksi että olisi itsellä tehnyt mieli juoda, vaan siksi että humalaiset ihmiset ovat tosi rasittavia. Varsinkin jos itse on täysin selvinpäin.
Olen ollut täysin porsimatta ikävuodet 0-13, 15-16 ja 18-20v. Silloin tuli kyllä otettua kuppia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä se miehelle kuuluu sun lapsen teko.
Ai että, vai että minun. Kyseessä on meidän lapsi. Onko sulla paha olo?
Ap
Onnittelut ap siitä, että aioit itse olla edes maistamatta alkoholia, moni tuhoaa lapsensa terveyden pelleilemällä, että eihän yksi viinilasillinen haittaa.
Eli sinua vaan ärsyttää kun mies lähtee sinne ilman sinua. Kyllä se aikuinen mies osaa tulla sieltä kotiin ilman odottelua ja huolehtimista. Varsinkin kun ei ole mikään viinaan menevä. Koti-iltaa voi viettää sitten lauantaina.