Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteisomistus ja remontointi

Vierailija
26.10.2023 |

Meillä yhteisomistus ja eräs osakas teettää remonttia taloon kysymättä muilta lupaa. Onko tämä laillista?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tässä sellainen tilanne, että hoitokodissa oleva vanhempi omistaa talosta puolet ja veljeni alkaa remontoimaan taloa, josta kumpikin veljes omistamme 1/4. Olen ehdottanut, että hän lunastaisi koko talon itselleen. Hoitokodissa oleva ei voi enää kustantaa talosta mitään. Veljeni suostuisi ostamaan minun osani, mutta väittää, että remontin kulut vähennetään myöhemmin minun perinnöstä 

Suostuisivatko kaikki osapuolet johonkin järjestelyyn että veli ostaisi asunnon nyt, mutta niin että suurin osa kauppahinnasta olisi velkaa jonka veli maksaisi vasta hoitokodissa olevan vanhemman kuoltua.

Jos käyttäisitte taloa sen velan takauksena niin silloin ei varmaan olisi juuri riskiä ettet sinä saisi veljeltäsi aikanaan omaa osaasi. Jos vanhempanne ei enää itse taloa koskaan käytä, niin hän voisi ehkä olla ihan iloinen jos veljen t

Jos hoitokodissa oleva voi vielä allekirjoittaa panttaussitoumuksen, talo käynee pankille vakuudeksi. Panttaussitoumusta ei voi allekirjoittaa valtakirjalla. Toki aina on edunvalvoja... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi