Jos kävelet yli 7000 askelta päivässä, mistä saat askeleet kasaan? Lähdetkö erikseen kävelylle vai kertyykö askelia muuten?
Kerro miten saat kasaan yli 7000 askelta päivässä?
Kommentit (98)
Ei tule helposti, koska teen kotona etätöitä. Lenkkeillessä sen saa kasaan.
Vierailija wrote:
Kaupungissa asuessa kävelee kauppaan ja asioille niin pari kertaa päivässä, kun lähtee ulos niin tulee täyteen.
Mäkin asun kaupungissa, mutta ei mulla kyllä ole joka päivälle kaupassa käyntiä tai muuta asioilla käyntiä, ja silloin kun on, niin en kyllä yleensä malta jakaa niitä parille eri kerralle, vaan teen samalla reissulla. Eli mun pitää kyllä kaupungissa asumisesta huolimatta lerikseen lähteä kävelemään/harrastamaan jotain muuta liikuntaa. Tai sit jumpata kotona.
Lapsen kanssa tulee ulkoiltua, kun ei halua olla sisällä päivää. Hyvää tekee kaikille perheessä ulkona oleminen.
Muutaman kerran päivässä, kun lähtee ulos niin tulee riittävä määrä askelia
Töihin ja takaisin niin tulee pikkusen yli 100000 askelma, sen jälkeen vielä lenkille ja 250000 askelta on kasassa.
Vierailija wrote:
Töihin ja takaisin niin tulee pikkusen yli 100000 askelma, sen jälkeen vielä lenkille ja 250000 askelta on kasassa.
Mä hypin yhdellä jalalla jo sen verran ja yleensä tulee käveltyä kaupasta kotiin käsillään, jotta ei kuluisi kengät liikaa
Noin pieni määrä ei vaadi kuin noin tunnin verran kävelyä. Tulee helposti täyteen ihan normaalissa arjessa erikseen lenkkeilemättä.
Vierailija wrote:
Töissä tulee 7000 täyteen.
Aikamoinen työpaikka ~8km kävelyä päivässä
Vierailija wrote:
Kävelet siis noin 80km työmatkallasi ja päälle vielä reilu 200km lenkki. Nyt on kova!
Ihan normaalilla elämisellä. Jos käyn lenkillä ni askeleet on paljonpaljon enemmän.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kävelet siis noin 80km työmatkallasi ja päälle vielä reilu 200km lenkki. Nyt on kova!
Joo, ja se on arkisin. Viikonloppuisin yleensä tuplaan kävelymäärät
Mulla tulee 10000-15000 päivässä. Kävelen metrolle ja metrolta töihin, sama kotiin tullessa. Matkaa siinä jo yli 4km/ päivä.
Koiran kanssa kävelen iltaisin, tai sit käyn irse kävelyllä. Kävelen myös kaupungissa eri työpisteiden välillä, en käytä julkisia reilusti yli kahden km matkoille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eihän tuo ole edes paljon. Parissa tunnissa tulee jo täyteen hoitoalan hommissa, joissa liikutaan huoneista toiseen koko vuoron ajan.
Ihan helposti. Kävelen kauppaan, kävelen töihin, kävelen minne nyt tarviikaan mennä. 7000 askelta tulee itse asiassa tosi helposti täyteen, kun ei istua möllötä autossa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei kovinkaan kummoinen työ tarvitse olla, että 8km kävelyä tulee. Itse olen potilaskuljettajana ja joskus kun oli askelmittari kädessä työvuoron ajan, askelia tuli noin 30 000.
Vierailija wrote:
Tuota ei usko Erkkikään.
Koiralenkit kolmesti päivässä, toki lähipäivinä tulee enemmän työpaikalla kävelyä päälle. 9000-13000 askelta on aika normi