Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SOTE-alalle työllistyy 100% varmuudella, miksi ala ei kiinnosta?

Vierailija
25.10.2023 |

Omalta kohdaltani voin mainita omat huumetuomioni, ei mene turvallisuusselvitys läpi. Miksi te ette opiskele alalle?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d047dcd2-275c-4351-b1e3-9b6fa59d7…

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Sotealan paikoista vain pieni osa on sellaisia mihin kaikki pääsee. Toisaalta, jos olet hoitaja, ja olet kuukauden työttömänä, sinua ei enää palkata koska sinussa on jotain vikaa kun olet ollut pois työelämästä kuukauden. Minä olen sosionomi, ja olen hakenut pidempään alan töitä, kaikkiin paikkoihin hakee kymmeniä jopa yli sata ihmistä, enkä ole päässyt haastattelua pidemmälle. Sosionomikin pääsee helposti vaikka lastensuojeluun tai päiväkotiin töihin, mutta minä en niihin halua.

Halutuimpiin paikkoihin tuskin pääsee millään alalla heti valmistuttua. Pitää aloittaa siitä mihin pääsee, kokemuksen karttuessa alkaa olla väylää niihin halutuimpiinkin töihin. Alussa ei kannata liikaa nirsoilla.

Pakko kysyä, että missä päin Suomea sosionomin työhön hakenut kymmeniä tai jopa yli sata ihmistä?

Kelan etuuskäsittelijän työ ei vaadi sosiaalialan koulutusta. 

Vierailija
102/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin viihdyn sotella laitoshuoltajana. Olisinpa vain mennyt aikaisemmin, enkä tuhlannut vuosiani tavallisissa siivoisfirmoissa. Onneksi sentään kokemus toi jo täydet lomat ja palkkakin on ihan kiitettävä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon sotella osastonsihteerinä ja työ on tosi lepposta ja harvoin on kiireellisiä työpäiviä. Perjantainakin olin suurimman osan työpäivää kännykällä netissä. 

Vierailija
104/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse mies ja en voisi vaihtaa sote alalle koska:

-ihmisläheinen työ ei kiinnosta, olen introvertti.

-olen jo työelämässä ja ei kiinnosta lähteä kouluun enää näin yli kolmekymppisenä.

-korona aikana jouduit palkattomalle lomalle jos et koronarokotusta ottanut ja liitto ei auttanut sinua millään tapa, liiton olisi pitänyt ruveta työtaisteluihin tuossa kohtaa.

-palkka vaikuttaa myös paljon asiaa, nyt tienaan reilu 3000e/kk joten tienaisinko sote alalla enemmän?

Voisin sote alalle mennä vaikka heti jos palkkaa saisin siellä sen 4000e/kk ja ettei tarvitsisi mennä enää koulunpenkille istumaan eli koulutus tapahtuisi vaikka oppisopimuksella.

M33

Vierailija
105/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Matala palkka

+miehenä jos hakeudut alalle esim hoitajaksi niin takaat sillä oman ikisinkkuutesi. Sen jälkeen kun naiset kysyvät nettideittisovelluksissa ammattia ja vastaat hoitajat niin tutustuminen päättyy välittömästi siihen.

En kyllä usko tuohon, päinvastoin, todennäköisesti löytäisit töistä jo vaimon. Ei olisi mitään syytä mennä mihinkään nettisovellukseen, kun ympärillä pyörisi laumoittain naisia joka lähtöön, ja kukaan heistä ei ylenkatsoisi ammattiasi, päinvastoin, kaikki ammatit jotka on miehille epätyypillisiä saa naiset ajattelemaan, että tuosa miehessä on jotain erityistä. Kuten yksinhuoltajaisät, heitä palvotaan sankareina, ja taas yksinhuoltajaäitejä haukutaan ties miksi. 

Oletko kuullut koskaan, että yksinhuoltajaisää pidettäisiin huonona isänä, kevytkenkäisenä horatsuna tai alkoholin suurkäyttäjänä, ty

Tästä syystä en ottaisi/tapailisi miestä joka hoitaja. Tulee mieleen, että mies yrittää sillä tittelillä leikkiä pelkästään sankaria tai päästä naisten suosioon sillä tavalla. Ei kiitos. Eiköhän mieshoitajat löydä omat kanansa sieltä hoitajakanojen seasta. 

Vierailija
106/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOME ei ole minua varten.

Vierailija
107/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisen avustajan homma on ihan hirmuista paskaa. Ja sekin on kai sote-alaa. Siitä voi päätellä miten hirveää olisi olla hoitsuna.

Henkilökohtaisen avustajan homma nyt onkin oikeasti siellä kakkasankon pohjalla. Täyttä orjahommaa, jossa avustettava kuvittelee voivansa käskeä nuolemaan lattiat puhtaaksi ja voivansa sanella miltä avustajan pitää näyttää. Hoitajan työssä on kuitenkin jonkinlaiset säännöt työntekijän turvana. 

Vierailija
108/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisen avustajan homma on ihan hirmuista paskaa. Ja sekin on kai sote-alaa. Siitä voi päätellä miten hirveää olisi olla hoitsuna.

Henkilökohtaisen avustajan homma nyt onkin oikeasti siellä kakkasankon pohjalla. Täyttä orjahommaa, jossa avustettava kuvittelee voivansa käskeä nuolemaan lattiat puhtaaksi ja voivansa sanella miltä avustajan pitää näyttää. Hoitajan työssä on kuitenkin jonkinlaiset säännöt työntekijän turvana. 

Eli henkilökohtaisen avustajan palkka pitää sitten olla myös hyvä koska jos se työ on tuollaista? Sanotaanko näin että joku 3000-5000 euron kuukausipalkka bruttona olisi henkilökohtaiselle avustajalle sopiva palkka.

109/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala palkka

+miehenä jos hakeudut alalle esim hoitajaksi niin takaat sillä oman ikisinkkuutesi. Sen jälkeen kun naiset kysyvät nettideittisovelluksissa ammattia ja vastaat hoitajat niin tutustuminen päättyy välittömästi siihen.

Oletko tosissasi?

Vierailija
110/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tuntee naisten sielunelämää yhtään niin todellakin opiskelisi hoitajaksi. Työ on varma ja palkka on yötöiden myötä ihan siedettävä. 

Sitäpaitsi livenä ihastuminen tapahtuu ihan vaivihkaa työn lomassa. Kahvitauoilla voi jutella ja tutustua ilman taka-ajatuksia ensin. Tinder on ihan höpöhöpö-näpyttelyä kun kuvan perusteella valitaan.

Mulla on ollu monta ihanaa miestyökaveria, mutta perhana, varattuja kaikki.

T. Sh

Montako eronsiementä olet kylvänyt..?

Vierailija
111/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vuorotyö ja ennen kaikkea se, ettei pääsääntöisesti ole mahdollisuutta etätöihin. Ja vielä joutuisi olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. On kaikkien kannalta parempi, etteivät alalle sopimattomat hae alalle töihin.

Siis puhut nyt pelkästä puolikkaasta sote-alasta, eli siitä terveysalasta, sosiaalialalla monissa töissä tehdään etätöitä ja harvoissa on vuorotöitä. Ihan oikeastiko kaikki ihmiset kuvittelee että sote on vain hoitoala?

Missä sotealan työssä ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä?

Laitosyökkönä näen vuoron aikana asiakkaita tai muita yökköjä yleensä max 3-6 kertaa klo 22-06.30 välillä.

Vierailija
112/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just oli Redditissä kysely, että saatteko töissä kahvit työnantajan puolesta ja millä alalla olette. Hauskaa oli huomata, että hoitoalalla lähes kautta linjan joudutaan itse viemään kahvit ja suodatinpussit itse tai ostamaan kahvinsa automaatista/kanttiinista. Muilla aloilla työskentelevät pitivät selvyytenä, että työnantaja tarjoaa kahvit ja mielellään syötävääkin.

Höpö höpö. Olen ollut töissä monessa paikassa ja usealla eri alalla, eikä työnantaja ole kahveja tarjonnut missään! Mieheni edellisessä työpaikassa sai ilmaista kahvia, mutta uudessa pitää itse maksaa. 

Vierailija
113/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773. 

Vierailija
114/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just oli Redditissä kysely, että saatteko töissä kahvit työnantajan puolesta ja millä alalla olette. Hauskaa oli huomata, että hoitoalalla lähes kautta linjan joudutaan itse viemään kahvit ja suodatinpussit itse tai ostamaan kahvinsa automaatista/kanttiinista. Muilla aloilla työskentelevät pitivät selvyytenä, että työnantaja tarjoaa kahvit ja mielellään syötävääkin.

Höpö höpö. Olen ollut töissä monessa paikassa ja usealla eri alalla, eikä työnantaja ole kahveja tarjonnut missään! Mieheni edellisessä työpaikassa sai ilmaista kahvia, mutta uudessa pitää itse maksaa. 

Itse olen aina saanut työnantajan maksamat kahvit. Automaatista tosin, mutta silti.

Vierailija
115/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaton kiire , työntekijät uupuu .työntekijöitä liian vähän .lisätyövoimaa ei palkata ja vaihtuvuus on todella suuri .näin eräässä paikassa.

Vierailija
116/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä pärjäis, ocd ja hirveä bakteerikammo. Muutenkin kuormitun ihmisistä ja en olisi luonteva hoitajana. 

Vierailija
117/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt kouluun sisään.

Vierailija
118/147 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yötyöt ei missään nimessä

Vierailija
119/147 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
120/147 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä tienaa jo lähemmäs 5000/kk ja työ on 100% varmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi