Erillissuhde lapsiperheessä
Meille on tullut tilanne miehen tahdosta että aloitamme erillissuhteen. Meillä okän kaksi yhteistä lasta ja mies osti oman asunnon samasta kaupungista ja aikoo muuttaa sinne. Syy tähän on mm raha, minulla ei ole varaa omistusasuntoon ja mies halusi sellaisen hankkia.Toinen syy on se että mies haluaa keskittyä uraansa arkena, rasittuu siitä että vaadin osallistumaan kotitöihin jne.
Mitä mieltä olette tälläisestä tai onko jollain omaa kokemusta? Mies haluaa että olemme yhä perhe ja viettää aikaa meidän kanssamme, harrastamme seksiä jne. Välillä tuntuu että tämä on ok minulle, meillä on hauskaa yhdessä jne mutta välillä tilanne itkettää. Olemme olleet yhdessä 12 vuotta,,naimisissa olimme ja erosimme kun mies sai pienen perinnön. Raha- asiat ovat olleet nytkin jo erilliset vaikka tähän asti on maksanut puolet vuokrasta.
Kommentit (120)
Erillissuhteella eroon omaisuuden jaosta. Ja vaimo saatavilla. Ei oo todellista. Tosin erossa saat sitten siitä uudesta kämpästä osuutesi.
Vierailija wrote:
Kuka ne miehen asunnon kotityöt hoitaa ? Palkkaako mies siivoojan vai kuinka ? Oletteko sopineet elatusmaksuista nyt kun lapset asuvat luonasi ? On kyllä outo kuvio . Toivottsvasti saatte molempia tyydyttävän kompromissin aikaan .
Aikoo palkata siivoojan... ja alkaa maksamaan elareita lapsista muihin menoihin ei enää osallistu ja sanoi ettei aio maksaa lapsen harrastusmaksuja enää. Ei ole enää varaakaan kun laina ja vastike ovat niin kalliit...
Älä nainen vaan suostu ja usko tuon miehen höpötyksiä. Se ei rakasta sua tippaakaan. Jos se tosissaan välittäisi, se ei jättäisi koko lastia ja kaikkea sitä perhe-elämän p*skaa yksinpyöritettäväksi. Ja vielä seksiäkin haluaisi. Mistäs tiedät mitä se siellä lukaalissaan duunais. Kuulostaa siltä, että sillä on joku sivu-pano lisäksi ja ehkä siksi haluaa kämpän.
Joko tämä on a) trolli
b) nainen on naiivi ja hyväuskoinen ja ehkä vähän "tyhmä"
c) miehellä on toinen nainen ja ei halua myöskään luovuttaa perintöä, vaikka siitä puolet kuuluisi sulle
Tämä on aivan selvä tapaus. Mies ei puhu erosta koska silloin joutuu maksamaan lapsista elatusta ja varma seksi ap:n kanssa lopppuu. Ilmeisesti kuvittelee, ettö kun sanoo ettei halua erota niin ap yksin maksaa omat ja lasten kaikki kulut vuokraa myöten ja mies viettää sinkkuelämää omassa asunnossaan ilman lastehoito- ja elatusvelvollisuuksia. Omassa asunnossaan jatkaa elämää eteenpäin sinkkuna ja ap kynnysmattona kuvittelee edelleen elävänsä parisuhteessa. Miehellä ei ilmeisesti ole varaa maksaa lainanlyhennysiä, vastiketta ja siuhen päälle elareita joten ei voi puhua erosta. Ap ollut vuosia niin kymnysmattona että mies kuvittelee tämänkin juonen menevän läpi.
Miksi mies ei ole koskaan hoitanut omien lastensa asioita? Maksaako hän kuitenkin vähintään puolet lasten kuluista?
"Olemme olleet yhdessä 12 vuotta,,naimisissa olimme ja erosimme kun mies sai pienen perinnön."
Siis oletteko eronneet ennen perintöä vai mitä ihmettä selität.
Vierailija wrote:
Nyt kuulostaa todella oudolta. En ymmärrä miksi ette muuta kaikki siihen omistusasuntoon. Ja herran jumala sentään miksi ihmiset perustaa perheitä jos eivät halua osallistua siihen kuuluviin asioihin.
Herran jumala sentään, vuonna 2023 kaikki eivät halua sovittautua siihen yhteen ja samaan ikivanhaan muottiin joka puristaa joka tapauksessa yli puolet suhteista eroon ennemmin tai myöhemmin.
Mua alko kuvottaa ja vituttaa niin paljon tämä ketju. Kuinka nykypäivän Suomessa voidaankin naista höynäyttää? Ai että tekee häijyä ja taas vahvistaa sen että jotkut miehet on kyllä täysiä PER mother f*cking seen rei k i '
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nyt kuulostaa todella oudolta. En ymmärrä miksi ette muuta kaikki siihen omistusasuntoon. Ja herran jumala sentään miksi ihmiset perustaa perheitä jos eivät halua osallistua siihen kuuluviin asioihin.
Herran jumala sentään, vuonna 2023 kaikki eivät halua sovittautua siihen yhteen ja samaan ikivanhaan muottiin joka puristaa joka tapauksessa yli puolet suhteista eroon ennemmin tai myöhemmin.
Ai mutt niin vanhaan muottiin pitää mennä, että nainen hoitaa kaiken ja mies/isä ei kanna mitään vastuuta. Sopiihan se herralle varmaan. Ja sexiiki pitää saada.
Vierailija wrote:
Tuota noin...olet kyllä aikamoinen kynnysmatto, anteeksi vain. Toivottavasti sun mahdollinen tytär ei saa kieroutunutta mallia parisuhteesta ja siitä, miten mies saa häntä kohdella.
No sellainen minä olen. Olen uskollinen hautaan asti kun olen naimisiin mennyt vaikka erosimme virallisesti. Tiedän että olen typerä jonkun mielestä mutta en voi muuttaa itseäni väkisin toisenlaiseksi. Olen ollut aina liian kiltti ja saanut kärsiä siitä mutta näillä mennään. Joskus olen käynyt terapiassa mutta aloin säälimään terapeuttia ja lopetin sen. Olisin halunnut ehjän perheen muuta en halunnut mutta sitä en voinut lapsille tarjota. Välillä tuntuu etten ole tämän takia minkään arvoinen en kelvannut oikeaksi vaimoksi:/ Ajattelen että kiva että mies haluaa kuitenkin välillä viettää aikaa kanssani.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eli mies saa rusinat pullasta tai muuten kiukuttelee kuin pikkulapsi ja jättää perheensä? Nyt olet suostumassa siihen, että mies ottaa vain kivat yhteiset jutut lasten kanssa, ei vastuuta mistään (edes omista lapsistaa saati sitten muista arjen askareista) eikä varmaan elareitakaan ja saa vielä säännöllisesti seksiäkin sinulta jos sattuisi niin että parempaa panoa ei viikolla ole löytynyt. Oletko menettänyt kaiken itsekunnioituksen vai miksi olet suostumassa tähän? Ilmoita miehelle että sen kun eroaa ja vaadit 50/50 huoltajuussopimuksen ja isot elatit. Katsotaan sitten onko valmis aikuistumaan ja hoitamaan osansa.
Sellaista se on ollut nytkin, hoidan kaiken yksin, siksi on oma työura kärsinyt... no en syytä miestä itse olen valintani tehnyt ja yrittänyt kaikkeni. Rakastan miestä aidosti ja haluan että hän on onnellinen. Hän ei halua lapsista huolehtia missään nimessä itsekse
Mies taitaakin olla tämä matkarakastaja Huikkanen, josta Juha Vainio niin kauniisti laulaa.
Vierailija wrote:
"Olemme olleet yhdessä 12 vuotta,,naimisissa olimme ja erosimme kun mies sai pienen perinnön."
Siis oletteko eronneet ennen perintöä vai mitä ihmettä selität.
Erosimme ennenkuin mies sai perinnön tililleen, oikeastaan melkein heti kun sai tiedon omaisensa kuolemasta. Halusi erota etten pääse rahoihin käsiksi. No en olisi niistä välittänyt summa ei ollut suuri muutenkaan ehjä perhe oli minulle tärkein asia ei raha. Ositusta ei tehty silloin,nyt käytti ne rahat tuohon asuntoon. Tavallaan ne kuitenkin siirtyvät joskus lapsille perintönä taas joten asia on ihan ok minulle.
Miehesi ehdotus on täysin itsekeskeinen.
Ei ole nytkään kohtuullista, että sinä työsi ohella hoidat lapset ja kodin.
Miehen kuuluu osallistua yhtä paljon kuin sinun.
Kaiken huippu, että asuisi itsekseen ja tulisi paikalle kun itseä huvittaa. Sinne passatravaksesi.
Mies ostakoon asunnon ja antakoon sen vuokralle. Muutatte sitten sinne lasten muutettua pois. Tai ehkä siinä vaiheessa on kertynyt rahaa jo kolmion ostoon.
Vierailija wrote:
Jonku inccelin fantasiaa.
Toivon ettei tässä huudella väliin tätä tai ketju poistetaan:/ ei ole trolli tai fantasiaa
Mies saisi ostaa seksinsä. Minun hintani ei olisi ihan halpa. Ostakoot muualta jos laatu ei hintaa vastaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siis oletteko eronneet ennen perintöä vai mitä ihmettä selität.Erosimme ennenkuin mies sai perinnön tililleen, oikeastaan melkein heti kun sai tiedon omaisensa kuolemasta. Halusi erota etten pääse rahoihin käsiksi. No en olisi niistä välittänyt summa ei ollut suuri muutenkaan ehjä perhe oli minulle tärkein asia ei raha. Ositusta ei tehty silloin,nyt käytti ne rahat tuohon asuntoon. Tavallaan ne kuitenkin siirtyvät joskus lapsille perintönä taas joten asia on ihan ok minulle.
Mikä järki erossa oli. Avioehto olisi siinä vaiheessa voitu tehdä.
Miehen kuuluu hoitaa niitä lapsia yhtä paljon kuin sinun.
Ne on teidän molempien lapsia.
Kiitos vastauksesta. Ei ole lapsille sanonut muuta kuin että osti asunnon x paikasta ja puhuu siitä isin kotina. Aikoo asua siellä ja käydä meillä, en tiedä kuinka usein. Nyt on viime kuukaudet asunnon oston jälkeen halunnut viettää kaikki vaoaa- ajan meidän kanssamme,ja siksi tuo muutto kohta tuntuu oudolta, viihdymme yhdessä, urheilemme, reissaamme ja pelaamme jne. Ei jatka vuokran maksamista ja aikoo maksaa elareiden verran minulle kk. Laskin että saisin asumistukea 60 e kk. Meillä on nytkin ollut vuosia eri rahat miehen toiveesta,tuloerot ovat niin suuret. Lasten asioita ei ole oikeastaan hoitanut koskaan, ehkä joskus jotain pieniä juttuja mutta olen aina ollut päävastuussa lapsista.
t: ap