Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erillissuhde lapsiperheessä

Vierailija
25.10.2023 |

Meille on tullut tilanne miehen tahdosta että aloitamme erillissuhteen. Meillä okän kaksi yhteistä lasta ja mies osti oman asunnon samasta kaupungista ja aikoo muuttaa sinne. Syy tähän on mm raha, minulla ei ole varaa omistusasuntoon ja mies halusi sellaisen hankkia.Toinen syy on se että mies haluaa keskittyä uraansa arkena, rasittuu siitä että vaadin osallistumaan kotitöihin jne.

Mitä mieltä olette tälläisestä tai onko jollain omaa kokemusta? Mies haluaa että olemme yhä perhe ja viettää aikaa meidän kanssamme, harrastamme seksiä jne. Välillä tuntuu että tämä on ok minulle, meillä on hauskaa yhdessä jne mutta välillä tilanne itkettää. Olemme olleet yhdessä 12 vuotta,,naimisissa olimme ja erosimme kun mies sai pienen perinnön. Raha- asiat ovat olleet nytkin jo erilliset vaikka tähän asti on maksanut puolet vuokrasta. 

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti lisätä vielä että minä olisin halunnut elää yhdessä kuten tähän astikin mutta toisaalta rakastan miestä ja toivon hänelle hyvää. En halua ettei voi toteuttaa unelmiaan joista yksi on hänellä ollut tuo omistusasunto vain koska minä olen mayslapalkka- alalla. Lapset eivät myöskään haluaisi että isä muuttaa:/ 

Vierailija
2/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla mielipiteitä olisiko tämä teille ok,, jos ei niin miksi ei ja jos olisi niin miten ja millä säännöillä? Ei ole ketään kenen kanssa jutella asiasta,miehen sukulaisten mielestä tuo on outoa ja oma sukulaiseni on sitä mieltä että hyvä että pääsen miehestä eroon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulostaa todella oudolta. En ymmärrä miksi ette muuta kaikki siihen omistusasuntoon. Ja herran jumala sentään miksi ihmiset perustaa perheitä jos eivät halua osallistua siihen kuuluviin asioihin.

Vierailija
4/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei olisi ok.

Mies noukkii rusinat pullasta.

Vierailija
5/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan 0/5

Vierailija
6/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa, ei hyvältä kuulosta pidemmän päälle lastenkaan kannalta.

Vierailija
7/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nyt kuulostaa todella oudolta. En ymmärrä miksi ette muuta kaikki siihen omistusasuntoon. Ja herran jumala sentään miksi ihmiset perustaa perheitä jos eivät halua osallistua siihen kuuluviin asioihin.

Miehen rahat eivät riittäneet kuin kaksioon ja sinne ei mahduta ( lapset ovat jo kouluikäisiä). Halusi uudehkon asunnon tietystä kaupungista, olisi ollut varaa myös 1990 luvun kolmioon muttei halunnut sellaista. Eli ei ollut muuta vaihtoehtoa. Minä olen matalapalkka- alalla määräaikaisessa työsuhteessa enkä saa lainaa.Vuosia olemme näitä asuntoasioita miettineet. Minä olen aina asunut vuokralla.

Vierailija
8/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Erotkaa, ei hyvältä kuulosta pidemmän päälle lastenkaan kannalta.

Millä tavalla ei kuulosta hyvältä? Ero tarkoittaisi ettemme viettäisi enää perheenä aikaa yhdessä kuten nyt aiomme tehdä ja lapsilla olisi kaksi kotia nyt vain yksi edelleen. Emme riitele ollenkaan nykyään aiemmin kyllä. 

Vierailija
9/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies saa rusinat pullasta tai muuten kiukuttelee kuin pikkulapsi ja jättää perheensä? Nyt olet suostumassa siihen, että mies ottaa vain kivat yhteiset jutut lasten kanssa, ei vastuuta mistään (edes omista lapsistaa saati sitten muista arjen askareista) eikä varmaan elareitakaan ja saa vielä säännöllisesti seksiäkin sinulta jos sattuisi niin että parempaa panoa ei viikolla ole löytynyt. Oletko menettänyt kaiken itsekunnioituksen vai miksi olet suostumassa tähän? Ilmoita miehelle että sen kun eroaa ja vaadit 50/50 huoltajuussopimuksen ja isot elatit. Katsotaan sitten onko valmis aikuistumaan ja hoitamaan osansa.

Vierailija
10/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen unelman toteuttaminen on yhtä tärkeää kuin naisenkin unelmien toteuttaminen. Miksi mies ei saisi ostaa haluamaansa asuntoa ja asua siinä, vaikka se sitten merkitsisi naiselle sitä, että hän joutuu itse maksamaan asumisensa?

Vierailija
11/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap,

Onko miehesi suunnitelma siis asua omistusasunnossaan arkena ja sitten vierailla halutessaan/viikonloppuisin perheensä luona?

Onko miehesi kiinnostunut kuulemaan lastenne kokemusta asiasta ja pohtimaan tilannetta heidän kannaltaan? Kuinka hän on sanoittanut päätöstään lapsille? 

Erilaiset järjestelyt voivat toimia erilaisissa perheissä, mutta tässä näyttäytyy haasteena se, että miehesi muutto ei ole yhteinen päätös, vaan avaukseksi perusteella miehesi on tuonut tämän sinulle ja lapsille ilmoitusasiana, johon olet joutunut alistumaan.

Mietin myös, oletteko sopineet uuteen kuvioon liittyvistä yksityiskohdista, esim. jaettu vastuu lapsista ja heidän asioidensa hoitamisesta? Aikooko hän edelleen maksaa puolet sinun ja lasten asunnon vuokrasta ja osallistua muutoin lasten elatukseen (myös silloin kun ei ole itse paikalla)? 

12/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies olisi voinut ostaa sijoitusasuntoa, jos oman asunnon ostaminen on niin valtavan tärkeää?

Ja miten se pienen perinnön saaminen vaikutti avioeropäätökseen?

Vierailija
13/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eli mies saa rusinat pullasta tai muuten kiukuttelee kuin pikkulapsi ja jättää perheensä? Nyt olet suostumassa siihen, että mies ottaa vain kivat yhteiset jutut lasten kanssa, ei vastuuta mistään (edes omista lapsistaa saati sitten muista arjen askareista) eikä varmaan elareitakaan ja saa vielä säännöllisesti seksiäkin sinulta jos sattuisi niin että parempaa panoa ei viikolla ole löytynyt. Oletko menettänyt kaiken itsekunnioituksen vai miksi olet suostumassa tähän? Ilmoita miehelle että sen kun eroaa ja vaadit 50/50 huoltajuussopimuksen ja isot elatit. Katsotaan sitten onko valmis aikuistumaan ja hoitamaan osansa.

Sellaista se on ollut nytkin, hoidan kaiken yksin, siksi on oma työura kärsinyt... no en syytä miestä itse olen valintani tehnyt ja yrittänyt kaikkeni. Rakastan miestä aidosti ja haluan että hän on onnellinen.  Hän ei halua lapsista huolehtia missään nimessä itsekseen 50/50, en ole nytkään käynyt missään  10 vuoteen ja olen hoitanut lapset yksin.Miehellä on työ mikä vaatii matkustelua joten olen tottunut selviämään yksin. Sanoisi kyllä jos haluaisi muita panna,tai erota...Ei kuulemma halua. En tiedä, olen sekaisin ajatusteni kanssa. 

Vierailija
14/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miehen unelman toteuttaminen on yhtä tärkeää kuin naisenkin unelmien toteuttaminen. Miksi mies ei saisi ostaa haluamaansa asuntoa ja asua siinä, vaikka se sitten merkitsisi naiselle sitä, että hän joutuu itse maksamaan asumisensa?

Totta kai mies voi toteuttaa haaveensa mutta hos perheessä ajattelee vain itseään niin se on siinä kohtaa parisuhteen loppu ja mies jatkaa sinkkuna eteenpäin maksaen lapsista elarit. Nyt kuvittelee, että voi elää käytännössä sinkkuna ja ottaa silti kaikki perheen edut. Ei se niin mene. Jos perustaa perheen niin silloin on oltava valmis niiden etujen lisäksi ottamaan myös ne vastuut ja velvollisuudet tai sitten jättää perheen perustamatta. Kukaan ei pakota perustamaan perhettä. Aseella uhaten ei ole kukaan miestä pakottanut panemaan ilman ehkäisyä ja sanomaan alttarilla tahdon.

Vierailija
15/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Saa toki mutta se tarkoittaa sitten sitä, että lapset ovat vuoroviikoin isänsä luona.

Vierailija
16/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sellaista se on ollut nytkin, hoidan kaiken yksin, siksi on oma työura kärsinyt... no en syytä miestä itse olen valintani tehnyt ja yrittänyt kaikkeni. Rakastan miestä aidosti ja haluan että hän on onnellinen.  Hän ei halua lapsista huolehtia missään nimessä itsekse

Miehen sanomisiin en kyllä luottaisi. Siellä omassa asunnossaan voi tehdä mitä vaan sinun tietämättä. Miksi haluat vain miehen olevan onnellinen? Kyllä sinunkin onnellisuuden pitäisi olla sekä sinulle mutta myös miehelle tärkeää. Sinä ajattelet miestä mutta hän ei ajattele sinua ollenkaan. Haluaa viikoiksi eroon sinusta eli kertoo kyllä kaiken siitä rakastaako oikeasti vai ei. Ei käytä ero-termiä koska silloin se vikkoittainen varma säännöllinen seksi loppuisi. Olet vuosien aikana opettanut miehen siihen, että kaikessa on kyse vain miehestä ja sinä passaat ja palvelet eikä hänen tarvi tehdä mitään. Tietysti hän nyt luulee että voi sanella tämänkin tilanteen jossa käytännössä hylkää perheen ja saa silti rusinat pullasta. On saanut sinut jo suostumaan avioeroon jonkun perinnön varjolla. Nyt itsekunnioitusta peliin nainen!

Vierailija
17/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ne miehen asunnon kotityöt hoitaa ? Palkkaako mies siivoojan vai kuinka ? Oletteko sopineet elatusmaksuista nyt kun lapset asuvat luonasi ? On kyllä outo kuvio . Toivottsvasti saatte molempia tyydyttävän kompromissin aikaan . 

Vierailija
18/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin...olet kyllä aikamoinen kynnysmatto, anteeksi vain. Toivottavasti sun mahdollinen tytär ei saa kieroutunutta mallia parisuhteesta ja siitä, miten mies saa häntä kohdella.

Vierailija
19/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nainen. Oletko menettänyt kaiken itsekunnioituksen. Ensinnäkin miksi olet eronnut kun mies sai perinnön. Erotessa se perintö olisi tullut sulle puoliksi. Nyt mies haluaa panon, kaiken kivan hetken lapsen kanssa, ja kun ette ole virallisesti eronneetkaan, niin miehen ei tarvitse elareitakaan maksaa.

Joko nyt eroatte kokonaan ja kunnolla tai sitten asutte kaikki yhdessä. Ei tuo noin mene että mies elää sinkkuelämää, saa sulta pillua tarvittaessa ja kiltit lapset ja kun lapset alkavat kiukuttelemaan, niin annetaan pois kuin jätesäkki.

nainen, anteeksi, mutta mikä sua vaivaa? Älä vaan alennu tuohon.

Vierailija
20/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis perinnön saanut ja ei halua virallista eroa, koska tasinko. Nyt valoja ja ero vireille, saat oikeusaputstosta maksuttoman avun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan