Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erillissuhde lapsiperheessä

Vierailija
25.10.2023 |

Meille on tullut tilanne miehen tahdosta että aloitamme erillissuhteen. Meillä okän kaksi yhteistä lasta ja mies osti oman asunnon samasta kaupungista ja aikoo muuttaa sinne. Syy tähän on mm raha, minulla ei ole varaa omistusasuntoon ja mies halusi sellaisen hankkia.Toinen syy on se että mies haluaa keskittyä uraansa arkena, rasittuu siitä että vaadin osallistumaan kotitöihin jne.

Mitä mieltä olette tälläisestä tai onko jollain omaa kokemusta? Mies haluaa että olemme yhä perhe ja viettää aikaa meidän kanssamme, harrastamme seksiä jne. Välillä tuntuu että tämä on ok minulle, meillä on hauskaa yhdessä jne mutta välillä tilanne itkettää. Olemme olleet yhdessä 12 vuotta,,naimisissa olimme ja erosimme kun mies sai pienen perinnön. Raha- asiat ovat olleet nytkin jo erilliset vaikka tähän asti on maksanut puolet vuokrasta. 

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miehen unelman toteuttaminen on yhtä tärkeää kuin naisenkin unelmien toteuttaminen. Miksi mies ei saisi ostaa haluamaansa asuntoa ja asua siinä, vaikka se sitten merkitsisi naiselle sitä, että hän joutuu itse maksamaan asumisensa?

Saa toki mutta se tarkoittaa sitten sitä, että lapset ovat vuoroviikoin isänsä luona.

Yleensä naiset ei ilahdu tuosta vaihtoehdosta, koska silloin joutuisi olemaan ihan yksin joka toisen viikon.

Vierailija
62/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuota noin...olet kyllä aikamoinen kynnysmatto, anteeksi vain. Toivottavasti sun mahdollinen tytär ei saa kieroutunutta mallia parisuhteesta ja siitä, miten mies saa häntä kohdella.

No sellainen minä olen. Olen uskollinen hautaan asti kun olen naimisiin mennyt vaikka erosimme virallisesti. Tiedän että olen typerä jonkun mielestä mutta en voi muuttaa itseäni väkisin  toisenlaiseksi. Olen ollut aina liian kiltti ja saanut kärsiä siitä mutta näillä mennään. Joskus olen käynyt terapiassa mutta aloin säälimään terapeuttia ja lopetin sen. Olisin halunnut ehjän perheen muuta en halunnut mutta sitä en voinut lapsille tarjota. Välillä tuntuu etten ole tämän takia minkään arvoinen en kelvannut oikeaksi vaimoksi:/ Ajattelen että kiva että mies haluaa kuitenkin välillä viettää aikaa kanssani. 

Haluatko todella olla "uskollinen" miehelle, jonka uskollisuus sinua kohtaan on vähintäänkin kyseenalaista. Nyt herätys, hälytyskellot soivat. Sä tulet kohtaamaan täystyrmäyksen ennen pitkää ja se tyrmäys voi viedä sulta liki kaiken. Alahan heräillä huomaamaan miehesi totaalinen itsekkyys ja piittaamattomus. Elät valheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tosiaan meillä halua mitään vuoroviikkosysteemiä, ei edes viikonloppuja halua olla lasten kanssa kolmisin. Hän harrastaa paljon ja käy työmatkoilla, viikonloppuna myös käy omissa harrastuksissa usein. Välttelee lasten kanssa kolmisin oloa joten minä hoidan pääasiassa perheen pyörityksen yksin. Korkeintaan viikonloppu silloin tällöin voisi onnistua.

t: ap 

Vierailija
64/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noin itsekästä oman edun tavoittelijaa voi olla olemassa, eihän? Eikä yhtä hölmöä vaimoa? Anteeksi vain, mutta nyt lakkaat roikkumasta tuossa kutaleessa, joka miehesi on. Kätevää hänelle saada seksiä aina, painotan vielä, aina, kun HÄN haluaa. Viis sinusta, viis lapsista ja teidän toimeentulostanne. Hän haluaa rusinat pullasta, ei muuta. Hänellähän voi olla toinen perhe jossain, tai joku toinen vakisäätö, josta sinulla umpirakastuneella läheisriippuvaisella ei ole tietoakaan.

Kyllä nyt jokin itsekunnioitus pitää ihmisellä olla, ettei suostu ihan mihin tahansa. Jokainen tekee itse omat ratkaisunsa, mutta tuolla tavalla kuljet kohti omaa tuhoasi, ja viet lapsesikin mukana. Jos olisin sinä, laittaisin eron vireille, mieluummin jo eilen, ja vaatisin kaiken, mitä erossa on mahdollista saada. Mikään ihmissuhde ei ole sen arvoinen, että antaa polkea itsensä maahan. 

Vierailija
65/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miehen unelman toteuttaminen on yhtä tärkeää kuin naisenkin unelmien toteuttaminen. Miksi mies ei saisi ostaa haluamaansa asuntoa ja asua siinä, vaikka se sitten merkitsisi naiselle sitä, että hän joutuu itse maksamaan asumisensa?

Saa toki mutta se tarkoittaa sitten sitä, että lapset ovat vuoroviikoin isänsä luona.

Yleensä naiset ei ilahdu tuosta vaihtoehdosta, koska silloin joutuisi olemaan ihan yksin joka toisen viikon.

Ei kaikki miehet halua vuoroviikkosysreemiä eivät ainakaan ne jotka eivät ole aikaisemminkaan halunneet huolehtia lapsista. Miksi ero muuttaisi miehen niin että haluaisi olla vastuussa yksin viikon lasten kanssa? 

Vierailija
66/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP rakastunut ja salaa toivoo että äijänkretale "palaa vielä takaisin". Ei- sitä ei tule valitettavasti ikinä käymään. Mies haluaa ilmaisen seksin ja ei halua eroa koska joutuisi luopumaan omaisuudestaan, johon sulla AP on täysi oikeus. Mieti tosiaan lapsiasi.

Vierailija
67/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eihän noin itsekästä oman edun tavoittelijaa voi olla olemassa, eihän? Eikä yhtä hölmöä vaimoa? Anteeksi vain, mutta nyt lakkaat roikkumasta tuossa kutaleessa, joka miehesi on. Kätevää hänelle saada seksiä aina, painotan vielä, aina, kun HÄN haluaa. Viis sinusta, viis lapsista ja teidän toimeentulostanne. Hän haluaa rusinat pullasta, ei muuta. Hänellähän voi olla toinen perhe jossain, tai joku toinen vakisäätö, josta sinulla umpirakastuneella läheisriippuvaisella ei ole tietoakaan.

Kyllä nyt jokin itsekunnioitus pitää ihmisellä olla, ettei suostu ihan mihin tahansa. Jokainen tekee itse omat ratkaisunsa, mutta tuolla tavalla kuljet kohti omaa tuhoasi, ja viet lapsesikin mukana. Jos olisin sinä, laittaisin eron vireille, mieluummin jo eilen, ja vaatisin kaiken, mitä erossa on mahdollista saada. Mikään ihmissuhde ei ole sen arvoinen, että antaa polkea itsensä maahan. 

Olemme tosiaan eronneet avioliitosta jo 4 vuotta sitten ja nyt vain asuneet yhdessä. Mies on vuosia haaveillut omistusasunnosta ja siitä minulle puhunut, tiesin että sen hankkii jossain vaiheessa. Enkä halua olla hänen unelmiensa tiellä. Jos haluaa vielä jatkaa perheenä silloin tällöin olen siihen valmis, meillä on kuitenkin mukavaa yhdessä vaikka sitä on vaikeaa uskoa. Mies on paljon paremmassa asemassa työelämässä kuin minä ja hänellä on hyvä koulutus. Ymmärrän että halusi omistusasunnon eikä asua tällaisen luuserin kanssa. Minä olen vain määräaikaisissa huonopalkkaisissa töissä. 

Vierailija
68/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskekaa elarit niin suuriksi,  että sillä kattaa lasten osuuden vuokrasta , puolet lasten ruokakuluista ja vaatteista ym . 

Vierailija
69/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olethan hakenut lapsilisiin yh korotukset, jos mies asuu eri osoitteessa. Ihan älytön kuvio. Hae ne elatusmaksut virallisesti ja tehkää tapaamissopimus. Mies kyllä voi ottaa lapsia luokseen, vaikka olisi kaksio. 

En ole vielä hakenut, hän on vasta muuttamassa parin viikon päästä. Ei halua ottaa lapsia kuulemma sinne yöksi, ja tarvitsee minua asuntoon liittyviin asioihin avuksi ennen muuttoa. Haluaa ihan oman poikamiesasunnon,suunnittelee sisustusta jne sen mukaan. Haluaa tavata lapsia meillä ja viettää aikaa täällä yhdessä.

Vierailija
70/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En saa tän kuvion matikkaa nyt täsmäämään. Ap on matalapalkkainen, eli kk-tulot ehkä jotain pari tonnia. Tai jopa alle, mutta ei paljon - kyllä matalapalkka-aloillakin nykyään sen verran saa. Iso tuloero, eli miehen tulot varmaan vähintään tuplana sen mitä ap:n jos ei enemmänkin, eli mies tienaa ehkä 4-5 tonnia kuussa. Miehen rahat eivät kuitenkaan riitä 2000-luvun kolmioon, vaikka käytettävissä on asuntolainan lisäksi myös perintöä. Kaksionkin asuntolaina vetää niin tiukalle, ettei voi maksaa lasten harrastuksia. Asuuko mies nyt siis jossain Ullanlinnassa ja lapset harrastavat purjehdusta ja ratsastusta? Vai tarkoittaako iso tuloero sitä, että mies tienaa 2500? Jos ei ole kumpikaan näistä, niin miehen humputtelubudjetti on jo tosi iso...

Minulla on nettopalkka 1800 e kk, miehellä 3000 e kk. Toki bruttona ero on iso. Meilläpäin ei saa 2000 luvulla rakennettua kolmiota omalla tontilla kivalta alueelta alle 200 000 eurolla. En puhu Ullanlinnasta eikä lapset harrasta kalliita harrastuksia. 

Vierailija
71/120 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten edes kysyt täällä, mitä mieltä ihmiset ovat? Tuomio tilanteestasi on varsin yksimielinen, kuten olet huomannut. Olet kuitenkin tehnyt oman ratkaisusi, niin eihän siinä sitten muuta sanottavaa ole, kuin onnea valitsemallasi tiellä. 

Älä sitten ihmettele, kun mies alkaa viihtyä yhä enemmän poikamiesboksissaan, eikä viitsikään enää tulla käymään. Mitä sitten teet? Itkeä tirauttelet, soitat perään, anelet ja pyydät, ja käyt epätoivoisena oven takana rimpauttelemassa ovikelloa. Kun olet niin rakastunut. 

Vierailija
72/120 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihana mies.

Vierailija
73/120 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi sitten edes kysyt täällä, mitä mieltä ihmiset ovat? Tuomio tilanteestasi on varsin yksimielinen, kuten olet huomannut. Olet kuitenkin tehnyt oman ratkaisusi, niin eihän siinä sitten muuta sanottavaa ole, kuin onnea valitsemallasi tiellä. 

Älä sitten ihmettele, kun mies alkaa viihtyä yhä enemmän poikamiesboksissaan, eikä viitsikään enää tulla käymään. Mitä sitten teet? Itkeä tirauttelet, soitat perään, anelet ja pyydät, ja käyt epätoivoisena oven takana rimpauttelemassa ovikelloa. Kun olet niin rakastunut. 

Kyselin mielipiteitä kun halusin keskustella ja purkaa tunteita johonkin. Ei ole ketään kenelle puhua näistä asioista, vain minun ainoa sukulaiseni tietää tästä ja on sitä mieltä että mies on itsekäs jne. En olisi missään nimessä halunnut olla lasten kanssa yksin, ainoa mistä olen haaveillut on ehjä perhe ,itse olen erolapsi. En aio roikkua miehessä,, tulee tapaamaan meitä jos haluaa,,en pyytele tai anele.

Tämä vaikuttaa koko itsetuntoon ja on vaikuttanut koko ajan, mutta en ole koskaan ollut hyvässä suhteessa aiemminkaan,,en kai rakkautta ansaitse. Välillä on ollut itsetuhoisia ajatuksiakin mutta lasten takia olen yrittänyt jaksaa.Nyt kun tulee hallituksen leikkaukset asumistukeen en tule saamaan sitä enkä pysty asumaan tässä lasten kanssa,,ei rahat riitä. Sekin surettaa jo, tällä alueella ei ole paljoa vuokra asuntoja joten tulee sitten lapsille koulunvaihdot jne eteen...ja mistä edes saan asunnon meille alle 900 eurolla ( sen verran olisi varaa laskelmien mukaan maksaa). 

Jos mies pitää sanansa tuo joskus ruokakassin ja käyttää minua autolla isommassa ruokakaupassa,sekin jo auttaisi tai se että voi viedä lapsen vaikka lääkäriin minulla ei ole autoa. Sekin on jo iso apu.

Vierailija
74/120 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rölläys, niin enemmän kuulostaisi siltä, että mies haluaa erota, muttei saa asiaa sanotuksi. Joten asian sanomisen kierretään tuolla tavalla.

Vierailija
75/120 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

"Olemme olleet yhdessä 12 vuotta,,naimisissa olimme ja erosimme kun mies sai pienen perinnön."

Siis oletteko eronneet ennen perintöä vai mitä ihmettä selität. 

Erosimme ennenkuin mies sai perinnön tililleen, oikeastaan melkein heti kun sai tiedon omaisensa kuolemasta. Halusi erota etten pääse rahoihin käsiksi. No en olisi niistä välittänyt summa ei ollut suuri muutenkaan ehjä perhe oli minulle tärkein asia ei raha. Ositusta ei tehty silloin,nyt käytti ne rahat tuohon asuntoon. Tavallaan ne kuitenkin siirtyvät joskus lapsille perintönä taas joten asia on ihan ok minulle.

Nyt ap otat itseäsi niskasta kiinni! Sinua hyväksikäytetään! Hyväksikäyttö ei ole rakkautta.

ensin vaadit ositusta juristin avulla, se on sinun lakiin perustuva oikeus! Olen itsekin eronnut ja juristi maksoi noin 2000€. Ja jos olet pienituloinen saat oikeusaputoimistosta ilmaisen juristin.

Sen jälkeen varaat lastenvalvojalta ajan. Siellä määritellään miehen elatusmaksut virallisten kaavojen mukaan. Jos mies on hyvätuloinen niin elatusmaksu on 200-250 euroa kuukaudessa yhdestä lapsesta.

Sen jälkeen haet asumistukea sekä lapsilisän yksinhuoltajakorotusta. Sen jälkeen laitat kintut ristiin ja käsket miehen etsiä panot muualta.

Mun ex mies olisi myös halunnut vastaavaa kuviota kuin sun mies mutta totesin että tämä nainen ei ole hyväksikäytettävissä. Äläkä nyt mieti että miehellä ei ole varas elareihin kun on asuntolainakin. On sillä varaa, lainat huomioidaan kun elareita lasketaan. Pidä puolesi! Muuten olet loppuelämäsi jossain kaupungin vuokraluukussa ja eläkkeellä sitten vielä leipäjonossa. 

Vierailija
76/120 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

"Olemme olleet yhdessä 12 vuotta,,naimisissa olimme ja erosimme kun mies sai pienen perinnön."

Siis oletteko eronneet ennen perintöä vai mitä ihmettä selität. 

Erosimme ennenkuin mies sai perinnön tililleen, oikeastaan melkein heti kun sai tiedon omaisensa kuolemasta. Halusi erota etten pääse rahoihin käsiksi. No en olisi niistä välittänyt summa ei ollut suuri muutenkaan ehjä perhe oli minulle tärkein asia ei raha. Ositusta ei tehty silloin,nyt käytti ne rahat tuohon asuntoon. Tavallaan ne kuitenkin siirtyvät joskus lapsille perintönä taas joten asia on ihan ok minulle.

Nyt ap otat itseäsi niskasta kiinni! Sinua hyväksikäytetään! Hyväksikäyttö ei ole rakkautta.

ensin vaadit ositusta juristin avulla, se on sinun lakiin perustuva oikeus! Olen itsekin eronnut ja juristi maksoi noin 200

Ja jos et tiedä miten näitä asioita pitää hoitaa käytännössä niin ota lastenvalvojaan ekana yhteyttä. Sano että et osaa, tarvitset apua. Niiden työtä on auttaa näissä asioissa. Viisas kysyy neuvoa ja pitää puolensa!

Vierailija
77/120 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyselin mielipiteitä kun halusin keskustella ja purkaa tunteita johonkin. Ei ole ketään kenelle puhua näistä asioista, vain minun ainoa sukulaiseni tietää tästä ja on sitä mieltä että mies on itsekäs jne. En olisi missään nimessä halunnut olla lasten kanssa yksin, ainoa mistä olen haaveillut on ehjä perhe ,itse olen erolapsi. En aio roikk

Ruokajonostakin saa enemmän ruokaa. Nyt nainen. Selkä suoraksi ja miehen ruoka- almut pois. Hoidat sinun ja lasten ruuat itse.

Nyt haet osituksen (voi tehdä nöin jälkikäteen), tuet ja viralliset elarit.

Vierailija
78/120 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ensin oikeusaputoimistoon ja lastenvalvojaan yhteys. Mies on huijannut sinua tuossa eroasiassa ja käyttänyt muutenkin rakkauttasi hyväkseen täysin häikäilemättömällä tavalla. 

Sinuna vaatisin paitsi elareita, myös sitä, että mies ottaa lapset luokseen esim. viikonlopuiksi. Ei ole sinun murheesi, vaikka miehellä on harrastuksia tai muuta, se on hänen hommansa isänä setviä omat aikataulunsa. Mies tulee toki tekemään jotain kiusaa, mutta hän tekee sen joka tapauksessa, joten hoitakoon edes omat lapsensa välillä. 

Sitten haluan vielä puuttua tuohon, että olet ”matalapalkka-alalla” etkä saisi muka asuntolainaa. Sanoit tienaavasi nettona 1800€, eli brutto lienee luokkaa 2200-2400€? Et ole erityisen matalapalkkainen, mutta onko mies uskotellut sinut ajattelemaan niin? Oletko edes kysynyt pankista lainaa, vai luottanut vain miehen sanaan siitä, ettet tule saamaan mitään? Olisitte nimittäin varmasti saaneet miehen kanssa yhteisen lainan, jos sinulla ei ole muita lainoja. Toki on ihan hyvä, ettei teillä ole yhteistä asuntoa, kun mies on tuollainen selkärangaton kelmi, mutta mies on ilmeisesti tässäkin saanut sinut uskomaan, ettei sinusta ole mihinkään eikä sinun kanssasi voi rakentaa yhteistä elämää. Se ei ole lainkaan totta. 

Älä usko miehen höpinöitä luuseriudesta, koska jos tuossa yhtälössä joku on luuseri, se et todellakaan ole sinä. 

Vierailija
79/120 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haiskahtaa omituiselta. Olen samaa mieltä edellisten vastauksien kanssa että rupeat toimimaan itsesi ja lastesi parhaaksi ajattelematta miestäsi.Nyt vain toimimaan. Tsemppiä Sinulle

Vierailija
80/120 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No ei olisi ok.

Mies noukkii rusinat pullasta.

Juu, tätä olin tulossa myös sanomaan. Ei ikinä missään maailmassa olisi tuo mulle sopinut, mun mies meidän aviokriisin (hänen aiheuttama, hänelle oli suhde toisne kanssa) aikana tuota ehdotti. Totesin, että käy hyvin, sinä otat lapset ja 100% vastuun heistä, nuorin oli tähän aikaan pikkuisen vajaa 2v. Jännästi se erillään asuminen ei sitten enää kiinnostanutkaan. Mikähän sen sun miehen sivupanon nimi mahtaa olla? Koska yksikään mies ei poistu valmiin ruokapöydän ja pestyjen vaatteiden viereltä kuin ainoastaan toisen p***un takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme